Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wie was / wie waren het?

This site may earn commission on affiliate links.
...
Wel grappig, ik zie op de weg ook ineens van die plug-in hybride Mitsubishi's verschijnen. Iemand een idee hoeveel van die 12.000 bestelde PHEV's uiteindelijk afgeleverd zijn in 2013?

6.097 op kenteken, rond 21 december. Het zouden er zo'n 7.800 worden dit jaar, dus nog maar 1.800 te gaan in een week :). Dat lijkt overigens geen probleem, ze kunnen er 300 per dag doen zeggen ze. Het feest is dan nog niet over, want er waren er in augustus al 10.500 besteld, de derde boot van circa 3.000 auto's komt begin januari aan, te laat dus, maar er komen er nog veel meer de NL wegen op.
 
Ze vallen mij ook op. Meestal rij ik ze hard voorbij*. Heb nog niemand zien lachen achter het stuur van zo'n kubus overigens...

*) Dwz dat ze echt langzaam rijden, zeg maar 100 ipv 130 bijvoorbeeld.

Ach, beter dan wanneer ze met 130 voortrazen, de accu in 20 km leegtrekken en er verder lak aan hebben of-ie op stroom of benzine rijdt. Ik vind het mooi om te zien hoe er ondanks de 'verhalen' toch veel mensen in plug-in hybrides hun best lijken te doen om zoveel mogelijk op de accu te rijden. Mijn broer rijdt nu in mijn Volt en probeert ook zoveel mogelijk op stroom te rijden.

Maar zijn we niet te veel off-topic aan het gaan? :rolleyes:
 
Zou weleens willen weten hoeveel van die 3.000 geannuleerd gaan worden (ivm de niet-gewilde bijtelling). Zou dat de reden zijn dat Mitsubishi nu weer aan het adverteren is met de PHEV?
Daarnaast durf ik wel te twijfelen of die 1.800 er t/m dinsdag nog bij gaan komen!

6.097 op kenteken, rond 21 december. Het zouden er zo'n 7.800 worden dit jaar, dus nog maar 1.800 te gaan in een week :). Dat lijkt overigens geen probleem, ze kunnen er 300 per dag doen zeggen ze. Het feest is dan nog niet over, want er waren er in augustus al 10.500 besteld, de derde boot van circa 3.000 auto's komt begin januari aan, te laat dus, maar er komen er nog veel meer de NL wegen op.
 
Zou weleens willen weten hoeveel van die 3.000 geannuleerd gaan worden (ivm de niet-gewilde bijtelling). Zou dat de reden zijn dat Mitsubishi nu weer aan het adverteren is met de PHEV?
Daarnaast durf ik wel te twijfelen of die 1.800 er t/m dinsdag nog bij gaan komen!
Wij hadden er twee besteld, in Augustus omgezet in twee i3's. Een voor mijn vrouw, een voor mijn businesspartner. Achteraf blij dat ze niet op tijd geleverd konden worden. Het zijn dan wel hele praktische auto's, maar echt warm word ik er niet van. Vanmiddag halen we de i3 op.
 
Zou kunnen, heb de rode vs de sig rode nog niet in het echt gezien.

nee, ik was het niet. mijn model S had een dag vrijaf gekregen.
Ik ben 's morgens om 8.30 met de MTB vertrokken voor onze jaarlijkse "ronde van de leden" en pas terug thuis gekomen om 1uur s'nachts
De ronde van de leden is een jaarlijkse traditie van onze MTB club om met de fiets naar alle (deelnemende)leden te rijden en overal te eten en te drinken... toch thuis gekomen met 65 km op de teller en deze morgen zat ik om 9 uur al terug op de fiets (met houten kop):wink:
 
Ik heb in 24 uur echt té veel Model S'en gespot. Vanmorgen één op de A58 (Grijze), daarna nog twee zwarte op de A4. Vervolgens een blauwe op de A27 en net nog een zwarte op de A16/A58.

Nog nooit een witte gespot overigens! Ik heb dus toch nog een beetje een unieke auto :)
 
Zwart op A4 richting Amsterdam was ik, denk ik

(op weg naar Tesla A'dam, ook met m'n nieuwe 19" cyclone velgen + winterbanden toch nog weer trillingen in het stuur. Bleek in de achterbanden een enorme afwijking te zitten, is nu gecorrigeerd. Stuk beter nu, maar nog steeds wel wat trillingen vanaf 130 km bij flink accelereren. Hoe krijg ik dat toch altijd voor elkaar...?)
 
Dat was ik, op bezoek bij een vriend in Anloo. Gisteren was ik in Sneek, toen stond een vriendje gezellig naast de mijne geparkeerd. Iemand van hier?

emeqyna3.jpg
Ja dat waren wij...
Middagje shoppen in Sneek. Toch maar even naast jouw geparkeerd, ook al was er nog voldoende plek beschikbaar om vrij te parkeren.
Was inderdaad leuk voor de foto.
 
@rogert. Dat waren wij in Sneek. Middagje shoppen en naar de kapper met de kids. Toch maar even naast die van jou geparkeerd, ook al was er genoeg ruimte om vrij te parkeren. Leuk voor de foto.
Hoop trouwens dat deze reply wel geplaatst wordt want mn vorige zie ik niet meer terug. (Of ik heb te weinig geduld?)