Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wie was / wie waren het?

This site may earn commission on affiliate links.
IMG_3939.JPG
Gebroederlijk naast elkaar aan het Oostvoornse meer.
 
@Adm
Weet niet of je idd mij bedoeld, maar wij hebben inderdaad +/- 850 panelen op dit moment op het bedrijf liggen, en zijn de voorbereidingen aan het treffen om powerpacks te kunnen installeren. Sterker nog, we gaan een centraal punt maken waarom alle 3 de huidige en in een later stadium nieuw te bouwen pand op aangesloten worden met elk eigen zonnepanelen waardoor wij zelf vraag en aanbod gaan reguleren. Panden gebruiken eerst PV energie, en bij te kort krijgen ze van de overige panden en bij teveel leveren ze deze aan de andere panden en alles uiteindelijk weer aan of van de powerpacks. Een eigen micronet eigenlijk. Als de testen van de "windtoeter" welke onze buren hebben ontwikkeld positief blijken, willen wij deze op het nieuwe pand plaatsen. Dit model zou in theorie 220 kW kunnen leveren, maar als hij er 150 doet ben ik ook al blij. PV zullen wij uiteindelijk opschalen van thans 140 kW naar naar 200 kW. Dan denk ik dat wij redelijk op weg kunnen gaan naar off grid of alles op een "small grid" Salderen kan dan ook nog steeds! 3x80 = ongeveer 56 kW dus in 24 uur kan je theoretisch 1350 kWh terugleveren uit je accu pakket maar ook afnemen. Voornemens 8 powerpacks, dus 1680 kWh. Als er geen wind en licht is (bestaat niet, en anders kunnen we het toch niet vertellen) is 3x80 amp met een groot accupack afdoende om alles draaiende te houden en bij een zonnige en winderige dag is je accu pakket vol.
 
Dinsdag een dagje gaan bijleren op Oracle Code Brussels (een java developer mini-conference). Van de ongeveer 50 wagens daar op de parking toch maar liefst 4 Model S'en. Toevallig geen forumleden daar?

En zeg nu nog eens dat er geen correlatie is tussen Tesla-rijders en IT'ers :cool:.
 
  • Like
Reactions: HerrJones
Vijf dagen op Manhattan en ik heb letterlijk maar drie Tesla's gezien. Zelfs in Voorburg zijn er meer
Meestal zie ik daar alleen maar Taxi's.... En delivery vans. Niet zoveel mensen hebben daar een eigen auto. En vergis je niet, de US (staten verschillen wel enorm onderling) is eigenlijk een enorm moeilijke markt doordat benzine er geen drol kost, vergeleken met Europa.