Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wie was / wie waren het?

This site may earn commission on affiliate links.
Over vervoer van spullen gesproken: ik kwam deze vandaag tegen:
ypenyzy8.jpg
 
Vandaag een heleboel gezien bij SC Zevenaar. M'n eersten in het wild. Of geldt dat daar niet? ;-)

Iedereen komt zich even laven aan het gratis manna uit Fremont ! Ben er vrijdag ook even speciaal voor naar het zuiden gereden.

Ben benieuwd hoe zich dat daarna gaat ontwikkelen. Tesla ziet de SC toch vooral tbv incidentele >300km roadtrips.. Maar gaan in het dichtbevolkte Nederland - en verzot op "gratis" - de Model S eigenaren in de buurt van Zevenaar/Oosterhout de SC straks als meer regulier laadstation gebruiken ? Heren ??
 
Iedereen komt zich even laven aan het gratis manna uit Fremont ! Ben er vrijdag ook even speciaal voor naar het zuiden gereden.

Ben benieuwd hoe zich dat daarna gaat ontwikkelen. Tesla ziet de SC toch vooral tbv incidentele >300km roadtrips.. Maar gaan in het dichtbevolkte Nederland - en verzot op "gratis" - de Model S eigenaren in de buurt van Zevenaar/Oosterhout de SC straks als meer regulier laadstation gebruiken ? Heren ??

Don't look at me :)
 
Dat zou Jean kunnen zijn. Die kreeg hem vandaag (na vertraging) en per ongeluk vanuit Amsterdam...

Gisteren inderdaad mijn 5-SPZ-60 opgehaald in Amsterdam. Ik ben op dat tijdstip wel op de A27 geweest, maar niet ter hoogte van Hilversum.

Even een korte impressie. Nadat ik oorspronkelijk op 29 september ingepland stond en er "enkele onderdelen misten" de aflevering opnieuw ingepland op zaterdag 7 december. Het vriendje dat zich er al weken op verheugde om mee te gaan meldde zich gisterochtend ziek, dus op het laatste moment een vervanger geregeld. Precies om 14.00 in Tilburg. Mijn afspraak konden ze daar in eerste instantie niet vinden. Ondertussen met een ander wachtend stel wat gebabbeld. Zij waren hoogstverbaasd dat de rode stekker er niet was en begonnen zich daarover ernstig zorgen te maken.... "Mijn" DS kwam en zijn blik was duidelijk. Er was iets mis. De auto stond in Amsterdam en dat hadden ze mij ook doorgegeven. Mail gechecked en inderdaad: in de mail die ik vrijdag had ontvangen stond inderdaad "hierbij bevestigen wij uw aflevering op zaterdag 7 december in Amsterdam". Dat laatste woordje had ik dus overheen gelezen. Maar wie verwacht dat nou als dat nooit eerder verteld is en je 20 km van Tilburg woont... Men bood me aan om de walkthrough in een demo-auto te doen en dan de auto later op te halen in Amsterdam. NO WAY!!! Direct in de auto gestapt naar Amsterdam. Op weg naar buiten Rogert nog even gegroet, die me verschrikt aankeek waarom ik in zo'n hurry en zonder veel woorden vertrok.

In Amsterdam stonden ze me al op te wachten toen ik daar om 15.15 aankwam. Snel alle formaliteiten afgehandeld en een verkorte walkthrough gedaan. Aardige Amerikaans sprekende DS (naam niet onthouden, want dat hield mij op dat moment minder bezig dan de snelheid van mijn aflevering: op het laatste moment geregelde vriendje (en met name zijn echtgenote) was er eigenlijk niet op ingesteld om de hele middag voor mij uit te trekken (Joost als je dit leest: super bedankt!!!). Auto goed geïnspecteerd. Het enige dat me opviel was dat de frunkklep er scheef opzat. Aantekeningetje van gemaakt. Om 16.15 vertrokken naar Breda. Eerst wat onwennig en op de A2 netjes 101 op de cc. Heerlijke bak om rustig mee te rijden!! Wat een genot!!!

Op de A27 af en toe uitgeprobeerd wat er gebeurt als je op de linkerbaan gaat rijden. Magisch! En dan heb ik nog maar een gewone 85!! Andere automobilisten moeten mij voor gek verklaard hebben. Met een gangetje van 100-110 cruisen en het af en toe niet kunnen laten om iedereen (again and again) voorbij te schieten. Helaas kon ik in het donker hun gezichten niet zien.

Vanmiddag mijn eerste "lange" afstandsrit gemaakt. 140 km naar Limburg en weer terug met enkele tussenstops (totaal bijna 300 km) Lekker 110-120 gecruised. Maar twee keer een klein sprintje getrokken. Op de heenweg zat mijn moedertje van bijna 80 naast me. Haar toch maar een keer de grin gegund. Op de terugweg een beetje ingehouden. Mijn zoontje vond het leuk om te shoppen op het scherm en dat heb ik hem gegund. Heerlijk rustig teruggereden. 63 km typical range "over". Inmiddels staat hij alweer bijna vol aan het laadstation. Dat laadt heerlijk op op 3x24A met zo'n 73 km/h. Vanaf morgen maar eens proberen te schedulen (alhoewel hij dan waarschijnlijk al vol zit met SC power na de eerste TCB meeting).

Bredanaars en andere geïnteresseerden: tot morgen! Alle overige forumleden: ik zie jullie één voor een wel een keer voorbijkomen. Ik doe het rustig aan dus sein maar even wanneer je me inhaalt. Iedereen hier in ieder geval heel erg bedankt voor alle leuke en leerzame berichtjes die ik afgelopen maanden met veel plezier gelezen heb. De frequentie van mijn bezoek zal wellicht wat afnemen, maar ik blijf dit forum bezoeken. De meesten van jullie heb ik nog nooit ontmoet (helaas lukte het mij bij eerdere meetings niet om aan te schuiven), maar ik heb het idee dat ik de afgelopen maanden hier aardig wat nieuwe mensen heb leren kennen. Wellicht tot ziens bij de slipcursus, de toertocht of een volgend treffen. Wanneer het schikt, zal ik er zeker bij zijn.

En naar Tesla: Het is duidelijk dat ze hun logistiek nog niet helemaal op orde hebben. Daarentegen heb ik het idee dat er allemaal goedwillende mensen achter zitten, die zich een slag in de rondte werken om alles zo goed mogelijk en op tijd geregeld te krijgen. We hebben duidelijk te maken met een pionierend bedrijf met een Amerikaans opportunisme. Maar ook de wil om er iets van te maken. Waar het tegenzit proberen ze zo goed mogelijk te helpen. Dat het allemaal niet vlekkeloos loopt, is de tol die we betalen voor de lol die we hebben om als voorlopers in dit technisch staaltje van vernuft te mogen rijden. Hoewel de Tesla mijn hoofdvervoermiddel wordt, heb ik me erop ingesteld in een "project" te zijn ingestapt. Tot nu toe bevalt me dit prima!

Groet, Jean.
 
Gisteren inderdaad mijn 5-SPZ-60 opgehaald in Amsterdam. Ik ben op dat tijdstip wel op de A27 geweest, maar niet ter hoogte van Hilversum.

Even een korte impressie. Nadat ik oorspronkelijk op 29 september ingepland stond en er "enkele onderdelen misten" de aflevering opnieuw ingepland op zaterdag 7 december. Het vriendje dat zich er al weken op verheugde om mee te gaan meldde zich gisterochtend ziek, dus op het laatste moment een vervanger geregeld. Precies om 14.00 in Tilburg. Mijn afspraak konden ze daar in eerste instantie niet vinden. Ondertussen met een ander wachtend stel wat gebabbeld. Zij waren hoogstverbaasd dat de rode stekker er niet was en begonnen zich daarover ernstig zorgen te maken.... "Mijn" DS kwam en zijn blik was duidelijk. Er was iets mis. De auto stond in Amsterdam en dat hadden ze mij ook doorgegeven. Mail gechecked en inderdaad: in de mail die ik vrijdag had ontvangen stond inderdaad "hierbij bevestigen wij uw aflevering op zaterdag 7 december in Amsterdam". Dat laatste woordje had ik dus overheen gelezen. Maar wie verwacht dat nou als dat nooit eerder verteld is en je 20 km van Tilburg woont... Men bood me aan om de walkthrough in een demo-auto te doen en dan de auto later op te halen in Amsterdam. NO WAY!!! Direct in de auto gestapt naar Amsterdam. Op weg naar buiten Rogert nog even gegroet, die me verschrikt aankeek waarom ik in zo'n hurry en zonder veel woorden vertrok.

In Amsterdam stonden ze me al op te wachten toen ik daar om 15.15 aankwam. Snel alle formaliteiten afgehandeld en een verkorte walkthrough gedaan. Aardige Amerikaans sprekende DS (naam niet onthouden, want dat hield mij op dat moment minder bezig dan de snelheid van mijn aflevering: op het laatste moment geregelde vriendje (en met name zijn echtgenote) was er eigenlijk niet op ingesteld om de hele middag voor mij uit te trekken (Joost als je dit leest: super bedankt!!!). Auto goed geïnspecteerd. Het enige dat me opviel was dat de frunkklep er scheef opzat. Aantekeningetje van gemaakt. Om 16.15 vertrokken naar Breda. Eerst wat onwennig en op de A2 netjes 101 op de cc. Heerlijke bak om rustig mee te rijden!! Wat een genot!!!

Op de A27 af en toe uitgeprobeerd wat er gebeurt als je op de linkerbaan gaat rijden. Magisch! En dan heb ik nog maar een gewone 85!! Andere automobilisten moeten mij voor gek verklaard hebben. Met een gangetje van 100-110 cruisen en het af en toe niet kunnen laten om iedereen (again and again) voorbij te schieten. Helaas kon ik in het donker hun gezichten niet zien.

Vanmiddag mijn eerste "lange" afstandsrit gemaakt. 140 km naar Limburg en weer terug met enkele tussenstops (totaal bijna 300 km) Lekker 110-120 gecruised. Maar twee keer een klein sprintje getrokken. Op de heenweg zat mijn moedertje van bijna 80 naast me. Haar toch maar een keer de grin gegund. Op de terugweg een beetje ingehouden. Mijn zoontje vond het leuk om te shoppen op het scherm en dat heb ik hem gegund. Heerlijk rustig teruggereden. 63 km typical range "over". Inmiddels staat hij alweer bijna vol aan het laadstation. Dat laadt heerlijk op op 3x24A met zo'n 73 km/h. Vanaf morgen maar eens proberen te schedulen (alhoewel hij dan waarschijnlijk al vol zit met SC power na de eerste TCB meeting).

Bredanaars en andere geïnteresseerden: tot morgen! Alle overige forumleden: ik zie jullie één voor een wel een keer voorbijkomen. Ik doe het rustig aan dus sein maar even wanneer je me inhaalt. Iedereen hier in ieder geval heel erg bedankt voor alle leuke en leerzame berichtjes die ik afgelopen maanden met veel plezier gelezen heb. De frequentie van mijn bezoek zal wellicht wat afnemen, maar ik blijf dit forum bezoeken. De meesten van jullie heb ik nog nooit ontmoet (helaas lukte het mij bij eerdere meetings niet om aan te schuiven), maar ik heb het idee dat ik de afgelopen maanden hier aardig wat nieuwe mensen heb leren kennen. Wellicht tot ziens bij de slipcursus, de toertocht of een volgend treffen. Wanneer het schikt, zal ik er zeker bij zijn.

En naar Tesla: Het is duidelijk dat ze hun logistiek nog niet helemaal op orde hebben. Daarentegen heb ik het idee dat er allemaal goedwillende mensen achter zitten, die zich een slag in de rondte werken om alles zo goed mogelijk en op tijd geregeld te krijgen. We hebben duidelijk te maken met een pionierend bedrijf met een Amerikaans opportunisme. Maar ook de wil om er iets van te maken. Waar het tegenzit proberen ze zo goed mogelijk te helpen. Dat het allemaal niet vlekkeloos loopt, is de tol die we betalen voor de lol die we hebben om als voorlopers in dit technisch staaltje van vernuft te mogen rijden. Hoewel de Tesla mijn hoofdvervoermiddel wordt, heb ik me erop ingesteld in een "project" te zijn ingestapt. Tot nu toe bevalt me dit prima!

Groet, Jean.
jean have fun ermee.....heb he he a6 nog goed kunnen verkopen?
 
Gisteren inderdaad mijn 5-SPZ-60 opgehaald in Amsterdam. Ik ben op dat tijdstip wel op de A27 geweest, maar niet ter hoogte van Hilversum.

Even een korte impressie. Nadat ik oorspronkelijk op 29 september ingepland stond en er "enkele onderdelen misten" de aflevering opnieuw ingepland op zaterdag 7 december. Het vriendje dat zich er al weken op verheugde om mee te gaan meldde zich gisterochtend ziek, dus op het laatste moment een vervanger geregeld. Precies om 14.00 in Tilburg. Mijn afspraak konden ze daar in eerste instantie niet vinden. Ondertussen met een ander wachtend stel wat gebabbeld. Zij waren hoogstverbaasd dat de rode stekker er niet was en begonnen zich daarover ernstig zorgen te maken.... "Mijn" DS kwam en zijn blik was duidelijk. Er was iets mis. De auto stond in Amsterdam en dat hadden ze mij ook doorgegeven. Mail gechecked en inderdaad: in de mail die ik vrijdag had ontvangen stond inderdaad "hierbij bevestigen wij uw aflevering op zaterdag 7 december in Amsterdam". Dat laatste woordje had ik dus overheen gelezen. Maar wie verwacht dat nou als dat nooit eerder verteld is en je 20 km van Tilburg woont... Men bood me aan om de walkthrough in een demo-auto te doen en dan de auto later op te halen in Amsterdam. NO WAY!!! Direct in de auto gestapt naar Amsterdam. Op weg naar buiten Rogert nog even gegroet, die me verschrikt aankeek waarom ik in zo'n hurry en zonder veel woorden vertrok.

In Amsterdam stonden ze me al op te wachten toen ik daar om 15.15 aankwam. Snel alle formaliteiten afgehandeld en een verkorte walkthrough gedaan. Aardige Amerikaans sprekende DS (naam niet onthouden, want dat hield mij op dat moment minder bezig dan de snelheid van mijn aflevering: op het laatste moment geregelde vriendje (en met name zijn echtgenote) was er eigenlijk niet op ingesteld om de hele middag voor mij uit te trekken (Joost als je dit leest: super bedankt!!!). Auto goed geïnspecteerd. Het enige dat me opviel was dat de frunkklep er scheef opzat. Aantekeningetje van gemaakt. Om 16.15 vertrokken naar Breda. Eerst wat onwennig en op de A2 netjes 101 op de cc. Heerlijke bak om rustig mee te rijden!! Wat een genot!!!

Op de A27 af en toe uitgeprobeerd wat er gebeurt als je op de linkerbaan gaat rijden. Magisch! En dan heb ik nog maar een gewone 85!! Andere automobilisten moeten mij voor gek verklaard hebben. Met een gangetje van 100-110 cruisen en het af en toe niet kunnen laten om iedereen (again and again) voorbij te schieten. Helaas kon ik in het donker hun gezichten niet zien.

Vanmiddag mijn eerste "lange" afstandsrit gemaakt. 140 km naar Limburg en weer terug met enkele tussenstops (totaal bijna 300 km) Lekker 110-120 gecruised. Maar twee keer een klein sprintje getrokken. Op de heenweg zat mijn moedertje van bijna 80 naast me. Haar toch maar een keer de grin gegund. Op de terugweg een beetje ingehouden. Mijn zoontje vond het leuk om te shoppen op het scherm en dat heb ik hem gegund. Heerlijk rustig teruggereden. 63 km typical range "over". Inmiddels staat hij alweer bijna vol aan het laadstation. Dat laadt heerlijk op op 3x24A met zo'n 73 km/h. Vanaf morgen maar eens proberen te schedulen (alhoewel hij dan waarschijnlijk al vol zit met SC power na de eerste TCB meeting).

Bredanaars en andere geïnteresseerden: tot morgen! Alle overige forumleden: ik zie jullie één voor een wel een keer voorbijkomen. Ik doe het rustig aan dus sein maar even wanneer je me inhaalt. Iedereen hier in ieder geval heel erg bedankt voor alle leuke en leerzame berichtjes die ik afgelopen maanden met veel plezier gelezen heb. De frequentie van mijn bezoek zal wellicht wat afnemen, maar ik blijf dit forum bezoeken. De meesten van jullie heb ik nog nooit ontmoet (helaas lukte het mij bij eerdere meetings niet om aan te schuiven), maar ik heb het idee dat ik de afgelopen maanden hier aardig wat nieuwe mensen heb leren kennen. Wellicht tot ziens bij de slipcursus, de toertocht of een volgend treffen. Wanneer het schikt, zal ik er zeker bij zijn.

En naar Tesla: Het is duidelijk dat ze hun logistiek nog niet helemaal op orde hebben. Daarentegen heb ik het idee dat er allemaal goedwillende mensen achter zitten, die zich een slag in de rondte werken om alles zo goed mogelijk en op tijd geregeld te krijgen. We hebben duidelijk te maken met een pionierend bedrijf met een Amerikaans opportunisme. Maar ook de wil om er iets van te maken. Waar het tegenzit proberen ze zo goed mogelijk te helpen. Dat het allemaal niet vlekkeloos loopt, is de tol die we betalen voor de lol die we hebben om als voorlopers in dit technisch staaltje van vernuft te mogen rijden. Hoewel de Tesla mijn hoofdvervoermiddel wordt, heb ik me erop ingesteld in een "project" te zijn ingestapt. Tot nu toe bevalt me dit prima!

Groet, Jean.

Laatste keer dat ik zo'n lang verhaal hier plaatste was juli 2012 na mijn eerste proefrit in een S.

Mooi verhaal Jean. Heb het met plezier en herkenning gelezen!
 
Iedereen komt zich even laven aan het gratis manna uit Fremont ! Ben er vrijdag ook even speciaal voor naar het zuiden gereden.

Ben benieuwd hoe zich dat daarna gaat ontwikkelen. Tesla ziet de SC toch vooral tbv incidentele >300km roadtrips.. Maar gaan in het dichtbevolkte Nederland - en verzot op "gratis" - de Model S eigenaren in de buurt van Zevenaar/Oosterhout de SC straks als meer regulier laadstation gebruiken ? Heren ??

Ik denk dat het wel mee zal vallen.

Gisteren zelf Eindhoven - Delft - Eindhoven gereden zonder in Delft op te laden en zonder de de SC in Oosterhout te hoeven gebruiken (met average < 180 ook wel logisch), maar natuurlijk wel prettig als backup mogelijkheid. Als je niet hoeft te laden is het wel zo comfortabel om meteen door te rijden toch? Het dagelijks laden ga ik dus gewoon thuis doen, maar bij plannen van overleg (toertocht :biggrin: / lunch- en diner afspraken) dus als je het kunt combineren met andere activiteit, dan gaat voortaan natuurlijk de voorkeur uit naar een SC locatie.

Daarmee helpen we meteen de ondernemers die de ruimte ter beschikking stellen aan Tesla, en zal de bereidheid daarvoor in de toekomst alleen maar toenemen!
Het vele uittesten van de locaties moet je denk ik vooral zien in het licht van "werkt het echt" en het is natuurlijk een prima hangplek voor de Tesla community :smile:.
Daarnaast is het denk ik erg goed dat ze frequent gebruikt worden, zodat de ICE's niet zoals bij de andere laadpalen zich verdedigen met "er staat toch nooit iemand"......