Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wie was / wie waren het?

This site may earn commission on affiliate links.
Gisteren vroeg iedereen waarom ik zo vroeg bij Afas was, maar ik was het niet. Welke grijze stond er bij Afas aan de paal
 

Attachments

  • ImageUploadedByTapatalkHD1401997515.614770.jpg
    ImageUploadedByTapatalkHD1401997515.614770.jpg
    111.5 KB · Views: 535
Krijg net berichtje van vriens uit Praag dat er daar veel S'en waren. Ook 1 uit NL met 'energie gratis' en 'laadkabel winkel' er op. Wie o wie?
Sorry voor de late reactie, maar ehh... dat waren wij dus!! Tijdens de eTourEurope - in 9 dagen 4.200km met slechts 100% elektrische voertuigen. Zie voor de foto's in Praag op de site eTourEurope - 9 Capitals - 9 Days en klik rechts op Flickr Day7.
 
Zojuist in Tienen - België. Was mijn wagen aan het parkeren op gratis parking aan Oude Leuvensestraat - Raeymaeckersvest. Komt er ééntje voorbij gegleden met plaat 1-VIT-009 als juist gezien heb. Was eigenlijk meer het terras van het cafe in het oog aan het houden. 90% van de hoofdjes draaide mee om maar te zien wat voor auto dat het was. Zalig gewoon!
 
Zojuist in Tienen - België. Was mijn wagen aan het parkeren op gratis parking aan Oude Leuvensestraat - Raeymaeckersvest. Komt er ééntje voorbij gegleden met plaat 1-VIT-009 als juist gezien heb. Was eigenlijk meer het terras van het cafe in het oog aan het houden. 90% van de hoofdjes draaide mee om maar te zien wat voor auto dat het was. Zalig gewoon!

Dat zijn er van vitaemobility. Die hebben ook al een aardige vloot rondrijden denk ik.
 
Vanochtend op de A10, ca. 8 uur, even gelijk oprijdend met een collega P85, die richting Utrecht ging. .-SKG-.. als ik het goed heb.
Heb nog even kunnen genieten van het zicht op de rijdende MS. Fraai!

ik heb een tijdje geleden ook een twintigtal kilometers achter een S gereden (pakweg 200 meter afstand).
Wat mij opviel : Tesla heeft toch wel schitterend werk geleverd mbt tot de remlichten.
Verschillende malen kwamen we in druk verkeer terecht, waarbij de snelheid (soms fors) naar beneden ging.

De remlichten van de Tesla gingen vergelijkbaar aan en uit met de andere ICE-wagens.
 
Vanochtend op de A10, ca. 8 uur, even gelijk oprijdend met een collega P85, die richting Utrecht ging. .-SKG-.. als ik het goed heb.
Heb nog even kunnen genieten van het zicht op de rijdende MS. Fraai!

Hi Maarten - that was I (Elon English).
Heb eerst met zelfde gevoel achter jou aangereden -;) ook na 37.000 km blijft het inderdaad nog steeds een mooi gezicht ..

Was op weg naar het SC... bleek afgelopen week dat mijn standaard laadkabel+rode adapter niet meer in de auto lag.. gebruik het ding zelden, maar heb het dan wel nodig !
waarschijnlijk de kabel in Den Haag SC blijven liggen bij reparatie medio mei, maar was daar niet zeker van.... Machiel gebeld .. maakte er geen enkel punt van.. kreeg vandaag gratis een nieuwe mee en werd later nog gebeld door SC Den Haag om excuses aan te bieden...

Voorbeeld Tesla Level Service...
 
ik heb een tijdje geleden ook een twintigtal kilometers achter een S gereden (pakweg 200 meter afstand).
Wat mij opviel : Tesla heeft toch wel schitterend werk geleverd mbt tot de remlichten.
Verschillende malen kwamen we in druk verkeer terecht, waarbij de snelheid (soms fors) naar beneden ging.

De remlichten van de Tesla gingen vergelijkbaar aan en uit met de andere ICE-wagens.

Wat ik me afvraag: gaan de remlichten aan bij een bepaalde terughouding op de re-gen? Dus als je langzaam uitrolt (beetje re-gen gebruikt) dat ze niet aangaan en je pedaal (bijna) helemaal loslaat, dan wel?
 
Wat ik me afvraag: gaan de remlichten aan bij een bepaalde terughouding op de re-gen? Dus als je langzaam uitrolt (beetje re-gen gebruikt) dat ze niet aangaan en je pedaal (bijna) helemaal loslaat, dan wel?

Klopt, als je hem bij een redelijke snelheid (bij 5 km/u gaat het denk ik niet werken, dus zeg 100 km/u) het pedaal volledig los laat, gaan de remlichten aan. Vertraag je bijv. vanuit de CC via het naar beneden drukken van de CC-hendel (al eerder in het forum beschreven), dan niet.
Waarschijnlijk moet hij een bepaald aantal kW re-gen maken, om aan te gaan. Waar de grens in kW ligt, weet ik niet precies.
 
Klopt, als je hem bij een redelijke snelheid (bij 5 km/u gaat het denk ik niet werken, dus zeg 100 km/u) het pedaal volledig los laat, gaan de remlichten aan. Vertraag je bijv. vanuit de CC via het naar beneden drukken van de CC-hendel (al eerder in het forum beschreven), dan niet.
Waarschijnlijk moet hij een bepaald aantal kW re-gen maken, om aan te gaan. Waar de grens in kW ligt, weet ik niet precies.

ergens gelezen: als de re-gen zo sterk is dat de auto met de vertraging van normale auto (ICE) afremt, de remlichten aan gaan. Wordt gestuurd op de mate van vertraging, niet op kWs om de achterliggers op normale manier te waarschuwen.
 
Wat ik me afvraag: gaan de remlichten aan bij een bepaalde terughouding op de re-gen? Dus als je langzaam uitrolt (beetje re-gen gebruikt) dat ze niet aangaan en je pedaal (bijna) helemaal loslaat, dan wel?

Soortgelijke vraag heb ik ook op het SC in Tilburg gesteld een half jaar geleden: wanneer gaan de remlichten wel/niet aan bij het loslaten van het gaspedaal en re-gen aan? Ze konden daar geen duidelijk antwoord op geven (destijds niet in ieder geval). Men dacht dat de remlichten bij een re-gen van 30 kwh aangingen maar wisten dat niet zeker.