Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wie was / wie waren het?

This site may earn commission on affiliate links.
De voorsteldraad was er toen nog niet, dat ging gewoon op de hoofddraad mee. Ben inmiddels een van de frequente meelezers en moest nu toch even mee in de telling. Het aantal zwaaiers is een stuk minder geworden, de tijd dat mensen foto's maken als je langskomt is inmiddels wel voorbij. Heb de auto sinds november 2013.
 
De voorsteldraad was er toen nog niet, dat ging gewoon op de hoofddraad mee. Ben inmiddels een van de frequente meelezers en moest nu toch even mee in de telling. Het aantal zwaaiers is een stuk minder geworden, de tijd dat mensen foto's maken als je langskomt is inmiddels wel voorbij. Heb de auto sinds november 2013.

De nieuwigheid is er inderdaad af, je bent haast teleurgesteld als mensen niet meer omkijken ;-)
 
De nieuwigheid is er inderdaad af, je bent haast teleurgesteld als mensen niet meer omkijken ;-)

Klopt misschien wel - maar in de winter kijken mensen ook minder om zich heen...

En telkens iemand iets komt vragen over je auto en je de frunk met de sleutel opent met de vraag - wil je de motor eens zien ? - blijft een succesnummer...
Ik denk telkens weer : here we go again....:biggrin:
 
De nieuwigheid is er inderdaad af, je bent haast teleurgesteld als mensen niet meer omkijken ;-)
Klopt, maar toch zijn er nog momentjes. Gisteren op kantoor (een van de lelijke gebouwen in Amsterdam ZO) staat een groep gasten naar buiten te kijken en zien kennelijk een Tesla rijden. Ik stond op 5 meter bij het koffie apparaat (mijn vaste plek) en ving het gesprek op:
...."In dit gebouw zitten ook mensen met een Tesla"......"Ik heb proef gereden, maar krijg het financieel niet voor elkaar, de fiscale voordelen zijn niet meer zo groot"..."schijnt wel bizar te rijden hoor"....."vind het een ongelooflijke mooie auto"....
Twijfelde even, maar heb me toch maar niet in het gesprek gemengd om even te melden dat ik zo'n lucky bastard ben. Maar het is wel leuk om zo op zijn tijd nog eens te horen hoe er over gesproken wordt, al is de aandacht op de weg inderdaad wat weggeebt.
 
De nieuwigheid is er inderdaad af, je bent haast teleurgesteld als mensen niet meer omkijken ;-)

Onlangs stond ik aan de stoplichten. In de achteruitkijkspiegel kijkend of ze achter mij over de auto bezig waren. Waren ze als gek achter mij met de armen aan het zwaaien in die auto.
Ik tegen mijn vrouw: kijk een hoe enthousiast die mensen zijn over de auto....
Mijn vrouw zegt daarop: Ik denk eerder dat het is, omdat het al een tijdje "groen" is!:redface:

- - - Updated - - -

Klopt, maar toch zijn er nog momentjes. Gisteren op kantoor (een van de lelijke gebouwen in Amsterdam ZO) staat een groep gasten naar buiten te kijken en zien kennelijk een Tesla rijden. Ik stond op 5 meter bij het koffie apparaat (mijn vaste plek) en ving het gesprek op:
...."In dit gebouw zitten ook mensen met een Tesla"......"Ik heb proef gereden, maar krijg het financieel niet voor elkaar, de fiscale voordelen zijn niet meer zo groot"..."schijnt wel bizar te rijden hoor"....."vind het een ongelooflijke mooie auto"....
Twijfelde even, maar heb me toch maar niet in het gesprek gemengd om even te melden dat ik zo'n lucky bastard ben. Maar het is wel leuk om zo op zijn tijd nog eens te horen hoe er over gesproken wordt, al is de aandacht op de weg inderdaad wat weggeebt.
herkenbaar. vroeger zag je ergens mensen ergens binnenkomen en rondkijken met de vraag, van wie zou die tesla zijn?
nu heb ik het wat gemakkelijker gemaakt, en draag bijna altijd mijn tesla-jas.:smile:
(dan hoef je niet zo Mr. Bean- gewijs met de sleutels staan zwaaien)
 
De nieuwigheid is er inderdaad af, je bent haast teleurgesteld als mensen niet meer omkijken ;-)

Ik had mijn S zaterdag netjes met het handje gewassen en hij stond er weer blinkend bij. Loop ik zondag de keuken in (is op de 1e verdieping), zie ik 2 joggers richting mijn auto op de oprit lopen. Kijkend naar de S ziet 1 er dat ik ze van boven kon zien. Steekt hij zijn duim op en roept: "Schitterende auto!".
Ik heb best leuke auto's gehad, maar zo iets had ik toch nog niet eerder meegemaakt :)
 
Daar kun je me iedere weekdag spotten (Brugge-Zaventem-Brugge). Tot nog eens :smile:
Heb Morph ook al eens gespot aan het Service Center in Zaventem. Ik mocht vertrekken met de Roadster (die net terug binnen was gebracht) en hij stond voor mij geparkeerd als ik wegreed. Hij kende de persoon die de testrit deed blijkbaar.

En vanmorgen nog een witte Model S gespot op de buitenring van Brussel ter hoogte van Zaventem, hij nam de afslag naar de luchthaven, en ik kwam van de E40. Even naast gaan rijden en mijn kerstboom opgezet maar geen reactie. (Nummerplaat was 1-HEL-xxx)
 
De nieuwigheid is er inderdaad af, je bent haast teleurgesteld als mensen niet meer omkijken ;-)

Beetje bizar. Is alweer ruim half jaar geleden en mijn moeder (is in juni 2014 overleden) werd met spoed naar het ziekenhuis gebracht vanuit Alphen aan den Rijn naar Leiderdorp. Ik was op de hoogte gebracht en kwam net aan toen mijn moeder naar de ambulance werd gereden. (Men had kennelijk nogal wat tijd nodig gehad want ik had toch een klein uurtje gereden)

Later zag ik dat mijn zus, die meereed in de ambulance, een app had gestuurd dat de broeders mijn auto zo mooi vonden en daar uitgebreid over spraken. Tja, spoed of niet ;)
 
Ondanks dat het wagenpark in Nederland voor maar 0,03% (afgerond) uit Tesla's bestaat, kom ik er toch best veel tegen. Misschien omdat ze opvallen, misschien omdat Tesla's zijn oververtegenwoordigd in de Randstad en misschien ook omdat ze relatief vaak op de weg zitten (de meeste Tesla's worden denk ik zakelijk aangeschaft).

Gisteren een Tesla zien rijden langs de Vliet (Den Haag-Voorburg), vandaag twee op de A2, ik meen me te herinneren dat er 1 een SFX-kenteken had, dit was een echte early adopter. Ik heb er nog even achter gereden omdat we beiden ongeveer dezelfde snelheid hadden (keurig ergens rond het maximum..).

Oh ja.. nr. 115?
 
De nieuwigheid is er inderdaad af, je bent haast teleurgesteld als mensen niet meer omkijken ;-)


Hangt er ook een beetje vanaf waar je rijdt. Als ik in Nederland rij, wordt er al minder op gekeken dan in Belgie. In Belgie hebben de meeste mensen nog geeneens van het merk Tesla gehoord. Wat trouwens ook leuk is om mensen te doen om kijken is met je Tesla naar het containerpark (milieustraat) gaan en dan zowel vanuit de achterklep als vanuit de frunk je afval beginnen dumpen, haha, veel bekijks gehad afgelopen weekend
 
Gisteren een Tesla zien rijden langs de Vliet (Den Haag-Voorburg), vandaag twee op de A2, ik meen me te herinneren dat er 1 een SFX-kenteken had, dit was een echte early adopter. Ik heb er nog even achter gereden omdat we beiden ongeveer dezelfde snelheid hadden (keurig ergens rond het maximum..). Oh ja.. nr. 115?

Dat langs de Vliet zou ik weleens geweest kunnen zijn als Rijswijker ...-SFV-... :wink: - moeten we niet eens gaan lobbyen voor meer laadpalen in ons stadje? Heb meer dan twee jaar geleden al eens gevraagd (ik was er inderdaad erg vroeg bij), werd afgewezen vanwege de "parkeerdruk"...pffff...