Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wij hebben een Cybertruck reservatie...

This site may earn commission on affiliate links.
B is tot totaal 3500kg, denk dat die lichter is. En zo niet, C kun je ook gewoon halen.
Zit je dan ook niet met een maximale snelheid van 80?
 

Attachments

  • B3172842-F4BE-477F-A93C-A6F7716BFB85.png
    B3172842-F4BE-477F-A93C-A6F7716BFB85.png
    481.4 KB · Views: 58
  • Like
Reactions: prettig
Een Rivian R1T klokt af op 3150kg en die is toch wel een maatje ‘kleiner’ dan de Cybertruck.(Een Hummer EV weegt 4500kg🫣).

Zelfs al weegt die Cybertruck hetzelfde als de Rivian, dan zit je met een lifestyle pickup-truck als je’m zou inschrijven met Max 3500kg…
 
Enige nadeel: 3500kg is maximum van de totale combinatie met rijbewijs B. Stel dat die 3000kg weegt, dan mag er 500kg karretje achter (dat is niks). 2500kg is max 1000kg aanhangergewicht (nog steeds weinig als je bedenkt dat die een trein kan trekken).

Je hebt eigenlijk BE nodig (dan mag je meer trekken, totaal combinatie is dan max. 7000kg uit mijn hoofd).
 
Last edited:
  • Like
Reactions: job-lek
Enige nadeel: 3500kg is maximum van de totale combinatie met rijbewijs B. Stel dat die 3000kg weegt, dan mag er 500kg karretje achter (dat is niks). 2500kg is max 1000kg aanhangergewicht (nog steeds weinig als je bedenkt dat die een trein kan trekken).
Tenzij je een rijbewijs BE hebt van wat jaren geleden of een B96 rijbewijs…

 
Raar dat er altijd iets moet achter hangen bij de Nederlanders. ;)
'k rij nu 42 jaar met de auto en heb er zo'n kleine 20tal gekocht. nog nooit heb ik een trekhaak gehad en ook nog nooit gemist.

als er maar 500kg in mag, dan rij je toch gewoon 2 of 3 keer:cool:
Ja en je krijgt de vreemdste argumenten voor de trekhaak. “Dan heb ik minder snel bumper schade van bestuurders die tegen mij aan parkeren “😅
 
Klopt maar je mag totaal (auto+aanhanger) met 7000kg rijden, dus z'n 4 ton erachter mag dan. Niet echt nodig, maar meer dan 500kg is wel zo handig....... ik "sleur" bv. wel eens met een boot (van haven naar opslag of helling), al snel 2 ton.