Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wij hebben een Cybertruck reservatie...

This site may earn commission on affiliate links.
Screenshot_20230626_235155_Instagram.jpg
Screenshot_20230626_235203_Instagram.jpg
Screenshot_20230626_235211_Instagram.jpg
Screenshot_20230626_235217_Instagram.jpg
 
  • Like
Reactions: Dikkie Dik
Inderdaad. Clicks en volgers verzamelen is ook een hobby, alhoewel ik uit betrouwbare bron heb vernomen dat niet iedere volger (nog) welkom is.
Nieuw Zeeland is logisch (zuidelijk halfrond, wintertest) Europa niet, want daar moet nog veel te veel voor worden aangepast (als dat al gebeurt, want de pickupmarkt is erg klein. Als CT een hit wordt in de states hoeven we hier voorlopig niks te verwachten, want er is geen echte concurrent bezig dat (EV-truck-)gat in te duiken in de EU. Alleen maar goed, want een tweede EU versie zal beter zijn dan de eerste US versie.
 
  • Informative
  • Like
Reactions: Hbrink and robertvg
4K walk around met veel details en close ups.

Filmpje begint met een klein stukje in portrait maar dan begint het lekkers in landscape.


In de laatste seconden van dit filmpje zie je steer-by-wire werking goed.

Bij het inparkeren het stuur halve slag draaien en de wielen draaien veel sneller(bestuurder pakt niet over op het insturen links naar rechts), dit zie je in de laatste seconden van het filmpje tijdens het inparkeren.

Dan is een yoke stuur echt top!, zover is dit nog niet mogenlijk in Europa waarbij er (correct me if I'm wrong) nog verplicht fysiek verbinding moet zijn met het stuur.

Steer by wire is gewoon de input via computer en kan je een joystick, of yoke stuur gebruiken.
 
In de laatste seconden van dit filmpje zie je steer-by-wire werking goed.

Bij het inparkeren het stuur halve slag draaien en de wielen draaien veel sneller(bestuurder pakt niet over op het insturen links naar rechts), dit zie je in de laatste seconden van het filmpje tijdens het inparkeren.

Dan is een yoke stuur echt top!, zover is dit nog niet mogelijk in Europa waarbij er (correct me if I'm wrong) nog verplicht fysiek verbinding moet zijn met het stuur.
Ik vrees zelfs dat de ganse Cybertruck niet voor Europa zal zijn. De laatste tijd heb ik niet al te beste geruchten opgevangen :confused:
 
@Xfrank is doorgaans goed geïnformeerd en ik ben zeer benieuwd, maar had in mijn laatste post in deze thread al wat twijfels geuit over het aanpassen van de CT om überhaupt in de niche markt die Europa uiteindelijk gewoon is voor dit soort rollend materieel, nog een handvol exemplaren te verkopen. Denk dat die heel duur worden, terwijl ze onaangepast in de USA en Canada als warme broodjes over de toonbank zullen gaan. Ik verwacht dat er echt honderden aanpassingen nodig zijn van ingrijpend (verlichting, bumpers, AC/DC converters en andersom) tot gering (andere laadpoort), die ook weer inwendig hun gevolgen zullen hebben. Verder is een type-goedkeuring nodig die hoge aanloopkosten zal hebben. Ik denk dat de Tesla Van die nog zal worden gemaakt veel eerder in de EU te koop zal zijn dan de CT. Dat is wel een grote markt en Tesla zal waarschijnlijk wel iets van de CT techniek (het skateboard met batterijen en een uitgeklede versie van de aandrijving?) gaan gebruiken.
 
@Xfrank is doorgaans goed geïnformeerd en ik ben zeer benieuwd, maar had in mijn laatste post in deze thread al wat twijfels geuit over het aanpassen van de CT om überhaupt in de niche markt die Europa uiteindelijk gewoon is voor dit soort rollend materieel, nog een handvol exemplaren te verkopen. Denk dat die heel duur worden, terwijl ze onaangepast in de USA en Canada als warme broodjes over de toonbank zullen gaan. Ik verwacht dat er echt honderden aanpassingen nodig zijn van ingrijpend (verlichting, bumpers, AC/DC converters en andersom) tot gering (andere laadpoort), die ook weer inwendig hun gevolgen zullen hebben. Verder is een type-goedkeuring nodig die hoge aanloopkosten zal hebben. Ik denk dat de Tesla Van die nog zal worden gemaakt veel eerder in de EU te koop zal zijn dan de CT. Dat is wel een grote markt en Tesla zal waarschijnlijk wel iets van de CT techniek (het skateboard met batterijen en een uitgeklede versie van de aandrijving?) gaan gebruiken.
Zal me niks verbazen als er iemand wel een "route" weet om ze in EU op de weg te krijgen, met minder aanpassingen.

Officieel zie ik hem hier ook niet snel komen (of helemaal niet).
 
Zal me niks verbazen als er iemand wel een "route" weet om ze in EU op de weg te krijgen, met minder aanpassingen

Zeker weten doe ik het niet maar al die RAM Pick-Ups in Nederland zijn toch ook allemaal grijze import?

Te herkennen aan de aangepaste kleine kenteken platen. Lijkt mij dat je dan langs het RDW moet of zo?

Niet dat ik dat met een CyberTruck zou willen doen want je gaat waarschijnlijk de mist in met service.
 
Zeker weten doe ik het niet maar al die RAM Pick-Ups in Nederland zijn toch ook allemaal grijze import?

Te herkennen aan de aangepaste kleine kenteken platen. Lijkt mij dat je dan langs het RDW moet of zo?

Niet dat ik dat met een CyberTruck zou willen doen want je gaat waarschijnlijk de mist in met service.
Ook verkeerde laadport voor deze kant van de plas.

Er zit bij mij in de buurt zo'n centrum voor (grijze) import van Pick-Up's volgens zijn reclame heeft hij een Ford 150 Lightning staan.
Wellicht toch een keer kijken. Wellicht heeft hij ook laadport kunnen aanpassen.
 
  • Like
Reactions: Dikkie Dik
Wellicht toch een keer kijken. Wellicht heeft hij ook laadport kunnen aanpassen.

Dat moet haast wel, en voor zover ik weet zit daar een CCS1 poort op, qua software hetzelfde protocol als CCS2 en qua afmetingen redelijk gelijk.

CyberTruck heeft een NACS poort in het spatbord dus dat wordt zagen 😂

IMG_6140.jpeg


Dit is van de laatste versie die bij de Petersen bijeenkomst was een paar weken geleden.
 
Was dat toevallig op een toeristisch interessante weg?
Zijn die er dan in BE? 🤡
In de Ardenne is het nog wel een aardige omgeving maar binnendoor van Lille naar Antwerpen is een ramp. Zowel qua weg, weggebruikers en saaiheid van de omgeving.
Ja?
Doen we speciaal zo om de Nederlanders weg te houden 🤡🤡
In NL is het haast niet te doen om via B-wegen de rivieren over te komen en dus hebben we het laatste stuk net ten zuiden van Antwerpen tot aan huis maar over de snelwegen gedaan.

Vlaamse dorpen zijn nog wel grappig. Ugly Belgian Houses (@uglybelgianhouses) • Instagram-foto's en -video's

🤡
 
  • Like
Reactions: Dikkie Dik