@Gerardf, jij meldde vorige maand ook de Wallb-E lader te hebben besteld. Heb je deze ondertussen als binnen of zit je er net als ik ook al een maand op te wachten zonder enig bericht?:crying:Er interessant. Ik zie er naar uit !
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
@Gerardf, jij meldde vorige maand ook de Wallb-E lader te hebben besteld. Heb je deze ondertussen als binnen of zit je er net als ik ook al een maand op te wachten zonder enig bericht?:crying:Er interessant. Ik zie er naar uit !
Kreeg vandaag bericht dat de uitlevering op gang is gekomen en ik de derde op de lijst ben.. Zal waarschijnlijk binnenkort de factuur wel ontvangen. Beetje een deja vu. Het lijkt Tesla wel..:biggrin:Ikzelf een wallb-e 2 go, wallb-e eco en laadkabel 8m besteld. Alles mooi als auftrachsbestatigung ontvangen op 9/12/13. Maar het is duidelijk dat je pas moet betalen na het krijgen van een rekening. Die ik nog steeds niet kreeg. Vandaag nog eens achter gevraagd. Ik wil m ook graag laten installeren voor de wagen er is.
Ik heb FuzzyLogic net gemaild dat ik een paar domeinen voor hem heb vastgelegd Hij moet binnenkort dus ook wel!
Ik heb het met OpenEVSE andersom aangepakt. Ik heb een RaspBerryPi draaien die de OpenEVSE aan stuurt. Deze stuurt via de Serial CLI een commando naar de Open EVSE als deze over X vermogen heen gaat. De auto schakelt dan vanzelf terug.
Nog niet 100% perfect, maar daar wil ik de aankomende maanden aan gaan werken.
Interessant Ik moet kijken of ik daar de tijd voor heb. De spullen die ik heb gemaakt is wat Python code die SNMP uit leest en op basis daarvan de OpenEVSE bij stelt.Widodh, weet niet of je het kan interesseren, maar omdat ik github!github! zie roepen: Home · openhab/openhab Wiki · GitHub is waar ik zelf actief aan mee develop, en als ik een MS zou bestellen dan komt er zeker een Tesla binding waar ik dan een algo zou voor maken om het laden te optimaliseren.
Heb je een blog/link waar we over je project kunnen lezen?
*als* in een MS koop dat moet ik het ook integreren in de domotica etc. DIY gaat dan altijd beter dan off-the-shelf....
Github! Github!
een paar? bijna alle tlds met SmartEVSE... :biggrin:Ik heb FuzzyLogic net gemaild dat ik een paar domeinen voor hem heb vastgelegd Hij moet binnenkort dus ook wel!
Open Source?Heb het inmiddels ook thuis aan de praat (beetje proof-of-concept type nog maar werkt wel goed).
Heb een complete set van de OpenEnergyMonitor naar Nico gestuurd (de schrijver van de EDL software) en toen met een hoop heen en weer ge-email de software laten aan passen door Nico zodat deze feilloos werkt met de OpenEnergyMonitor sensors.
Het oorspronkelijke doel van EDL is om alleen de Zonne energie naar de auto te voeren dus dat je altijd op zonnen energie rijd. De aan passingen die ik heb laten doen is dat wij Nederlanders nooit meer vermogen van de Grid trekken dan 25 Ampere per fase (uiteraard kan je deze waarde instellen)
Gebruikte Materiaal:
- KeBa P20 (electric type 3 ... mag ook 2 zijn maar 1 zal niet werken)
Workshop: Charging and EVSEs (Europe) - Page 12
- RaspberryPI met OpenEnergyMonitor software en het eMon breakout board
RFM12Pi V2 Raspberry Pi Expansion board - Shop | OpenEnergyMonitor
- OpenEnergyMonitor eMonTX module
Sensor Nodes - emonTx V2 - Shop | OpenEnergyMonitor
- 3x CT Klemmen (deze zijn vaak goedkoop ook op eBay te krijgen)
100A max clip-on current sensor CT - Shop | OpenEnergyMonitor
- EDL Software
Features smart charging + smart home + smart ev
De eMonTX doet elke 2 seconde het verbruik meten op elke fase en zend dit draadloos (868Mhz) door naar de PI
De EDL daemon op de PI lees dan de waarde uit en stuurt hiermee de KeBa P20 aan.
Conclusie is dat het goed werkt in deze opstelling.
Tot zo ver de vorderingen hier met de Smart Charging op de KeBa P20
Wxll
PS Ik kwam een week geleden deze tegen: Belgium and the Netherlands: Charging infrastructure - Page 227 en dat is denk ik helemaal het makkelijkste om te doen in de meter kast. Is iets duurder dan de eMonTX maar goed het is dan niet zelf bouwen meer.
Tja, ik werk in de hosting business, dan gaat zoiets nogal makkelijk.een paar? bijna alle tlds met SmartEVSE... :biggrin:
@Gerardf, jij meldde vorige maand ook de Wallb-E lader te hebben besteld. Heb je deze ondertussen als binnen of zit je er net als ik ook al een maand op te wachten zonder enig bericht?:crying:
Als ik het zo op tel kom ik op +/-EUR 400,00 voor een Smart EVSE.
Nou, twee foto's dan maar:Wido en FuzzyLogic FTW! Wordt een mooie en elegante oplossing zo, nog een MID energie meter in de meterkast erbij (voor de verrekening), en er blijft niks te wensen meer over...
Nu is het wachten op FuzzyLogic die zijn Smart EVSE naar me gaat opsturen
Stiekem dacht ik wel aan zoiets, men koopt zelf de onderdelen en we gaan een workshop doen.Ah, nice! Ik hoop dat het tzt lukt om een HOWTO te schrijven en/of nieuwe workshop te doen voor elektro-n00bs zoals ik (benodigd gereedschap, onderdelen, assemblage, testen, tip&trucs (test met je tong of er spanning staat op L3? ) etc.). Dan lijkt het me leuk om er zelf ook een te gaan bouwen.
Dus geen automaat, geen aardlekschakelaar? Dat relais wordt geschakeld door de open EVSE? Blijkbaar niet want de kabel loopt eerst langs het relais.Stiekem dacht ik wel aan zoiets, men koopt zelf de onderdelen en we gaan een workshop doen.
Probleem is alleen: Waar vind je een ruimte waar ook IEDEREEN kan gaan bouwen? Je hebt dan een berg gereedschap nodig.
Ik ga sowieso een mooie blogpost maken hoe ik deze Smart EVSE gemaakt heb en welke onderdelen ik gebruikt heb.
Klopt, want als je hem permanent installeert zal je het automaat + aardlek in je meterkast/verdeelkast installeren. Ook een Rode CEE is al afgezekerd met aardlek.Dus geen automaat, geen aardlekschakelaar? Dat relais wordt geschakeld door de open EVSE? Blijkbaar niet want de kabel loopt eerst langs het relais.
Ik had dit graag in draagbare versie gemaakt. Dirk heeft me al aardig op weg gezet, maar die gebruikt wel een automaat en aardlekschakelaar.