Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Zoemend geluid bij voorwielen

This site may earn commission on affiliate links.

Logticom

2010 Roadster | 2015 Model S | 2019 Model 3
Supporting Member
Jul 19, 2018
196
194
Zwolle The Netherlands
Beste forumleden,

Ik heb een Model S 85D uit 2015.
Sinds een paar dagen hoor ik een zoemend geluid bij de voorwielen.
Het lijkt op een elektronisch zoemend geluid.
Of er continu iets elektronisch aan staat.
Zowel bij laden als bij niet laden, het geluid is er continu.
Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?
En hoe op te lossen?

Gr,
Marcel
 
Zou maar direct even je SuC mailen met de vraag wat het zou kunnen zijn. Klinkt niet goed. Ik dacht eerst wellicht de compressor en misschien de luchtvering lek is maar dat is dit zeker niet.

Toevallig een power off geprobeerd? In de auto zitten, Power off selecteren en even een paar minuten blijven zitten (deur open doen gaat de auto weer aan).
 
Zou maar direct even je SuC mailen met de vraag wat het zou kunnen zijn. Klinkt niet goed. Ik dacht eerst wellicht de compressor en misschien de luchtvering lek is maar dat is dit zeker niet.

Toevallig een power off geprobeerd? In de auto zitten, Power off selecteren en even een paar minuten blijven zitten (deur open doen gaat de auto weer aan).
Bedankt voor je reactie. Waar kan ik power off selecteren? Of bedoel je reset door beide scroll wieltjes op het stuur ingedrukt houden?
 
Beste forumleden,

Ik heb een Model S 85D uit 2015.
Sinds een paar dagen hoor ik een zoemend geluid bij de voorwielen.
Het lijkt op een elektronisch zoemend geluid.
Of er continu iets elektronisch aan staat.
Zowel bij laden als bij niet laden, het geluid is er continu.
Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?
En hoe op te lossen?

Gr,
Marcel

Klinkt als een waterpomp, vaak bij een hoge SoC (iets van 80% dacht ik) staat deze continu te draaien, dit was vroeger niet maar is met een softwareupdate gekomen ergens in 2019 voor brandpreventie en levensduur van de accu. Geluid is in principe normaal, SeC kan er een geluidsisolator omheen plaatsen.


Lang topic maar puur voor de achtergrond informatie, pagina 2 staat nog een vergelijkbaar filmpje.
 
Klinkt als een waterpomp, vaak bij een hoge SoC (iets van 80% dacht ik) staat deze continu te draaien, dit was vroeger niet maar is met een softwareupdate gekomen ergens in 2019 voor brandpreventie en levensduur van de accu. Geluid is in principe normaal, SeC kan er een geluidsisolator omheen plaatsen.


Lang topic maar puur voor de achtergrond informatie, pagina 2 staat nog een vergelijkbaar filmpje.
Bedankt voor je reactie en de link naar het Engelse draadje.
Ik laad altijd naar 80% en hoor het geluid pas een paar dagen. Ik heb wel laatst een software update gedaan.
Ik hou het de komende periode in de gaten en ga eens proberen te laden naar 70%.
 
Klinkt als een defecte pomp van de koeling van de accu. Bij mij ook ooit defect geweest. De impeller was kapot gegaan en versnipperd in het koelsysteem. Accu moest er onder uit en alle leidingen doorgespoeld om de aluminiumsnippers te verwijderen. Snel bellen voor controle. Hopelijk nog niet ernstig…
 
Klinkt als een defecte pomp van de koeling van de accu. Bij mij ook ooit defect geweest. De impeller was kapot gegaan en versnipperd in het koelsysteem. Accu moest er onder uit en alle leidingen doorgespoeld om de aluminiumsnippers te verwijderen. Snel bellen voor controle. Hopelijk nog niet ernstig…
Bedankt voor je reactie. Dat is niet zo mooi. Bij mij klinkt het niet alsof er iets kapot is. Ik kijk het nog even aan en bij twijfel ga ik voor de zekerheid contact opnemen met SeC.

Hierbij ook een update:
Ik heb de oplaad kabel eruit gehaald.
Batterij is iets leeg gelopen naar net onder de 80%.
Nu geen zoemend geluid meer.
 
Bedankt voor je reactie en de link naar het Engelse draadje.
Ik laad altijd naar 80% en hoor het geluid pas een paar dagen. Ik heb wel laatst een software update gedaan.
Ik hou het de komende periode in de gaten en ga eens proberen te laden naar 70%.
Dit is normaal gedrag nu zoals @Gtech beschrijft. Laad maar tot 75% dan blijft de pomp niet aan na het laden.
 
  • Like
Reactions: Logticom