Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

3G verbinding valt weg en blijft weg tot reboot weg tracking en veiligheid

This site may earn commission on affiliate links.
Mijn Model S is bezeten door het falen van de 3G verbinding. Als mijn tesla aan het stopcontact hangt valt de 3G verbinding weg en kan dan ook niet wakker gemaakt worden via de WiFi. hierdoor is hij niet wakker te maken om het laad limit te verhogen voor
Vertrek en wat ik persoonlijk nog enger vind is dat hierdoor mijn auto niet meer te traceren is en dus onverzekerd.

Door een harde reboot komt de 3G weer tot leven om vervolgens tijdens de rit regelmatig weg te vallen.

Ik kan niet met precisie zeggen dat de software update de oorzaak is, wel dat sinds de update 3G meerdere keren wegvalt. Tijdens het rijden oké maar voor
Mijn deur vind ik wel eng.

meer mensen met dit probleem?
 
Ik ben (nog) geen Tesla rijder, maar wat zou kunnen is dat je 3G nog verbinding heeft met een zendmast in een gebied waar je daarvoor doorheen gereden hebt, en dat deze net niet sterk genoeg is om hem vast te houden tijdens het laden.

Ook komt het voor bij mobiele telefoons dat deze na een reboot een betere verbinding hebben dan daarvoor.

heb je dit probleem ook als je ergens anders gaan laden?
 
Ik heb lijkt me hetzelfde probleem, maar dan met een Model 3. De LTE verbinding blijf wegvallen (tijdens ritten en stilstand). 30 seconden LTE, vervolgens 1 minuut lang verbinding weg, rinse and repeat. Reboot geprobeerd maar zelfde gedrag. Soms wil hij nog weleens terugvallen naar 3G, maar vervolgens is de verbinding wéér weg... om daarna weer op te komen. Ik kan ook niet met zekerheid zeggen dat een softwareupdate het probleem is geweest.
 
Ik heb lijkt me hetzelfde probleem, maar dan met een Model 3. De LTE verbinding blijf wegvallen (tijdens ritten en stilstand). 30 seconden LTE, vervolgens 1 minuut lang verbinding weg, rinse and repeat. Reboot geprobeerd maar zelfde gedrag. Soms wil hij nog weleens terugvallen naar 3G, maar vervolgens is de verbinding wéér weg... om daarna weer op te komen. Ik kan ook niet met zekerheid zeggen dat een softwareupdate het probleem is geweest.

Bij mij is al vele malen de hardware en drivers vervangen daarnaast ook een keer het simkaartje.
Ik gok erop dat dit probleem geen hardware of driver probleem is maar gewoon een brakke LTE provider die Tesla gekozen heeft.
Soms totaal geen bereik in de auto en vollebak op mijn telefoon. In een heel enkel exotisch geval weinig bereik op mijn telefoon en dan heeft de auto ineens een goed LTE signaal.:confused:
 
Klopt. Het schijnt dat Tesla in NL gebruik maakt van KPN. Om dat nou een brakke provider te noemen gaat wat ver. ;) Dat ligt dan eerder aan de harde waren in de auto dan aan de provider.

Of Tesla KPN gebruikt weet ik niet maar ik geloof je gelijk.

Wel zie je dat wanneer je bijv. Hollands Nieuwe gebruikt, welke op hetzelfde netwerk als Vodafone zit, dat de kwaliteit ook ineens een stuk minder is dus wellicht dat er ook een "light" abonnement is voor Tesla. Het gekke is wel dat je zelfs naast wat KPN-palen soms nauwelijks tot geen bereik hebt. Wellicht door dat je door een "light" abonnement sneller van een overbezette paal wordt gegooid of teruggezet naar 3G ipv LTE.