Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

4G in de Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Heb het probleem ook, is gemeld bij Sec en blijkt een "gekend" probleem waarvoor nog geen oplossing is gevonden. (Bij de LTE/4g modules)
Bij controle in Aartselaar (na een ritje van Opglabbeek tot Aartselaar zonder enige ontvangst) bleek de modem in status "roaming" te hangen. Maw, die dacht blijkbaar dat ik in NL was.
Na reset center scherm (zoals regelmatig al gedaan) was er weer ontvangst maar bleef de status "roaming" nog een tijdje staan. (Op het scherm bij technieker)

Ivm "aanpassing" door service center heb ik me laten vertellen dat de 3G modem ingesteld kan worden om "sneller" om te schakelen.
Bij de LTE/4G modem blijkt dat geen effect te hebben, de modem "hangt/crashed" na verlies ontvangst.

Zodra nieuws zou Sec mij informeren. (Helaas nog geen nieuws)
Net nieuwe software update maar staat niets gemeld in RN over LTE/4G)

Heb me bovendien laten vertellen dat BeNelux op het netwerk van Base zou zitten (en laat dat nu net de zwakste zijn die in België aanwezig is)
 
Base ? Gelukkig las ik dit net: Telenet bouwt honderden nieuwe gsm-masten voor Base
Maar Proximus had een beter idee geweest inderdaad ;)

Sinds Telenet via Base werkt en ik na verschillende meldingen van zeer slechte ontvangst steeds als antwoord krijg dat alles prima werkt (met de melding dat ze blijven investeren in verbeteringen) denk ik dat het niet lang meer gaat duren voor Proximus een nieuwe klant gaat krijgen... (Moet alleen de tijd vinden om eens in een proximus 'bizz' center zien te geraken)
 
Vandaag weeral mogen ervaren bij grensovergang dat er geen nieuwe verbinding is (MS van 1 maand oud).
Gewoonlijk lukt het om vrij snel terug verbinding te krijgen na een reset maar vandaag na verschillende keren gereset te hebben en zelfs na vele uren terug proberen resetten nog steeds geen ontvangst.
Enkel bij thuiskomst terug op wifi wel ontvangst via de wifi.
Zijn er nog die zelfs na verschillende keren gereset te hebben toch geen ontvangst krijgen?
Loont het de moeite om dit te melden bij Tesla of gewoon wachten op een fix via update?
 
Vandaag weeral mogen ervaren bij grensovergang dat er geen nieuwe verbinding is (MS van 1 maand oud).
Gewoonlijk lukt het om vrij snel terug verbinding te krijgen na een reset maar vandaag na verschillende keren gereset te hebben en zelfs na vele uren terug proberen resetten nog steeds geen ontvangst.
Enkel bij thuiskomst terug op wifi wel ontvangst via de wifi.
Zijn er nog die zelfs na verschillende keren gereset te hebben toch geen ontvangst krijgen?
Loont het de moeite om dit te melden bij Tesla of gewoon wachten op een fix via update?

Ik heb exact hetzelfde, vrijdag uit Duitsland teruggekeerd over Nederland, telkens moeten resetten maar bij de finale reset terug in België ging het mis en dus sinds vrijdag geen 3/4g meer in de auto... Wel balen. Volgens mij een bug in de laatste soft upgrade.
 
Dirk heeft die volgens mij.
Dirk heeft dat inderdaad. Ik ben al eens met zijn opmerkingen in Tilburg geweest, fix was niet bekend. Ze hebben ook nog contact gehad met Aartselaar. Daar wisten ze echter ook van niks.

In de US forums is sprake van een firmware update die de switch doet op basis van GPS locatie, dat schijnt aan de Canadese grens te werken. Daar hebben ze echter een ander modem, en een andere provider.

Inmiddels schakelt het meestal binnen 5 minuten over, in vorige versie duurde dat langer.,
 
Deze ochtend nog in het Gentse SC langsgeweest. Men is op de hoogte van de problemen, alle nieuwe wagens hebben ermee te maken en zijn bezig met een fix dit Over The Air zal applied worden. Maar zeker ook melden zou ik doen, hoe meer druk, hoe sneller men dit zal aanpakken. Jammergenoeg staat dit los van de slechte ontvangst met de nieuwe 4G modems, dat ligt spijtig genoeg gewoon aan het Base netwerk, wat de komende maanden / jaren normaal gezien wel zal verbeteren. Toch vind ik dat Tesla dan minstens tijdelijk moet overschakelen naar een Proximus ofzo tot de dekking voldoende is bij Base ...
 
Sinds een update, een week of 2 / 3 geleden, maakt mijn Model S van februari, automatisch helemaal geen verbinding met internet meer. Hij staat inmiddels al een week bij Tesla in Duiven, waar ze het probleem niet kunnen vinden. Jullie hebben dat kennelijk al wel gevonden. Monteurs wilde eerste het middelconsole vervangen, maar wachten nu op firmware 7.2 waar het probleem in verholpen zou worden. Ik hoor vandaag meer.
 
Met de (nog maar jonge) loaner van Tesla waarvan ik deze week mag genieten ging het van NL naar België mis, na reset alsnog goed; van B naar F leek het weer niet te gaan maar kwam het signaal na een half uur ofzo toch ineens door; van F naar E ging het direct goed.
 
Met de (nog maar jonge) loaner van Tesla waarvan ik deze week mag genieten ging het van NL naar België mis, na reset alsnog goed; van B naar F leek het weer niet te gaan maar kwam het signaal na een half uur ofzo toch ineens door; van F naar E ging het direct goed.

Zou kunnen dat hij naar zijn 'thuisnetwerk' vlotter overgaat, als we mogen stellen dat onze SIM kaarten Spaanse Movistar netwerkkaarten zijn... . ;)
 
Verder weet ik dat ik ook met mijn eigen S hier altijd mee tob bij het reizen van NL naar B, en nooit van NL naar D.

Ik heb dit soort problemen trouwens niet alleen met de S, maar ook met de dual SIM van Vodafone die ik gebruik voor mijn 4G Wifi modem van Vodafone. Het overkomt me regelmatig dat ik m in het buitenland opstart (in NL gebruik ik m zelden) en dat het modem dan wel een signaal vindt maar nul data krijgt. Soms wordt het verholpen door Vodafone zelf, die de SIM opnieuw kunnen aanmelden, soms door de SIM in een ander toestel te stoppen en er een belverbinding mee op te bouwen. Daarna kan de SIM terug in het modem en gaat het verder goed.

E.e.a. doet mij toch denken dat het misschien geen (of niet alleen een) Tesla probleem is, maar een algemeen provider/roaming issue. Ik ben benieuwd of Tesla al heeft geprobeerd om de SIM van Bram te laten resetten, of een andere SIM hebben geprobeerd (dat mag je wel aannemen, maar toch...).