Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

4G in de Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Er zit kennelijk een bug in de LTE software. Zoals in eerdere berichten aangegeven schakelt het LTE modem bij grensovergangen niet of nauwelijks over. Bij mijn trip naar Spanje heb ik dit bij alle grensovergangen gehad. Altijd was een reset nodig. Bij de overgang van België naar Frankrijk was zelfs dat niet voldoende. Na 8 onsuccesvolle resets heb ik service gebeld. Die hebben de boel bekeken via een WiFi verbinding met mijn telefoon. Conclusie was dat het oude ip nummer in het systeem bleef zitten. Terwijl zij keken loste het probleem zich vervolgens zelf op.

Ik was toen al halverwege Lille en Parijs... Ik heb het probleem gemeld, nog geen oplossing. (Bij het sc Amsterdam was overigens nog niet bekend dat er al 4g modems waren)
Ik heb dit probleem thuis: als ik de auto in de garage zet schakelt ie over op de WiFi, en valt de 4G uit door geen bereik. Als ik de volgende ochtend weer wegrij, heb ik geen verbinding, de 4G indicator is wel aan maar geen streepjes in beeld. Ik moet de center console resetten eer ik kan navigeren / spotify / etc. Waarschijnlijk hetzelfde probleem denk ik dan...
 
Er zit kennelijk een bug in de LTE software. Zoals in eerdere berichten aangegeven schakelt het LTE modem bij grensovergangen niet of nauwelijks over. Bij mijn trip naar Spanje heb ik dit bij alle grensovergangen gehad. Altijd was een reset nodig. Bij de overgang van België naar Frankrijk was zelfs dat niet voldoende. Na 8 onsuccesvolle resets heb ik service gebeld. Die hebben de boel bekeken via een WiFi verbinding met mijn telefoon. Conclusie was dat het oude ip nummer in het systeem bleef zitten. Terwijl zij keken loste het probleem zich vervolgens zelf op.

Ik was toen al halverwege Lille en Parijs... Ik heb het probleem gemeld, nog geen oplossing. (Bij het sc Amsterdam was overigens nog niet bekend dat er al 4g modems waren)


Ik heb dit probleem ook met mijn 2 weken oude MS.
Afgelopen week vanuit België naar Berlijn geweest en na elke grensovergang geen verbinding meer :(
Telkens moeten resetten.
Heel vervelend omdat navigatie vlak na reset ook tijdelijk weg valt.
De MS is een schitterende wagen en heb er vertrouwen in dat deze bug hopelijk snel zal worden opgelost.
 
Het wordt tijd voor echte fabrieken (productie i.p.v. assemblage) buiten Californië. Dan worden ook de niet-USA varianten door Tesla Motors getest. Dit is nu blijkbaar aan de eigenaren uitbesteed.
Over de locatie(s) wordt al behoorlijk gespeculeerd, waarbij ook B (don't mention the labour conflicts) en NL (please mention the tax breaks) worden genoemd.
New Tesla Factory Location(s)
 
niet enkel de grensovergangen zijn een probleem met die LTE versies, in België heb ik enorm slechte ontvangst(dikwijls 1 streepje maar niet genoeg om data er door te krijgen), in Nederland was het een stuk beter maar ook niet perfect: bijvoorbeeld aan de SuC in Amsterdam zuidoost had ik geen ontvangst. Misschien had ik wel liever 3G gehad dan, liever traag en altijd werkend dan dit :(

Hopelijk komt er snel een fix ...
 
Niet altijd. Mijn iPhone 5 sprong altijd van 4G naar Edge ipv 3G. Gevolg was dat ik hem veelal op 3G zette en de 4G uit. Uiteindelijk van die miserie maar een 6s gekocht en nu geen problemen.

Dat zal dus een kwestie zijn van modem hardware.

Als de tesla 4G compatibel is zou er een functie moeten zijn om deze toch op 3G te zetten zodat deze problemen te ontwijken zijn tot er een oplossing komt.
 
Niet altijd. Mijn iPhone 5 sprong altijd van 4G naar Edge ipv 3G. Gevolg was dat ik hem veelal op 3G zette en de 4G uit. Uiteindelijk van die miserie maar een 6s gekocht en nu geen problemen.

Dat zal dus een kwestie zijn van modem hardware.

Als de tesla 4G compatibel is zou er een functie moeten zijn om deze toch op 3G te zetten zodat deze problemen te ontwijken zijn tot er een oplossing komt.

Soms springt hij inderdaad wel naar 3G, wat dan meestal wel werkt, maar hij blijft dikwijls op LTE hangen met 1 of 2 streepjes, wanneer er geen data doorkomt. Tijdelijk 3G only gebruiken lijkt me ook wel een mogelijke (tijdelijke) workaround. Ik vermoed dat Tesla een mobiele data deal gesloten heeft met een provider in BE die nog niet zo sterk vertegenwoordigd is als Proximus ...
 
intussen de update 2.16.17 geïnstalleerd maar nog steeds geen oplossing. Het valt me trouwens op dat wanneer de verbinding wegvalt en je verder rijdt en terug 3 of 4 streepjes LTE ontvangst hebt, het nog enkele minuten duurt eer er een bit data doorgeraakt. Klinkt dus als een bug, maar is erg irritant :(
 
Raar, bij het ophalen van mijn auto eind maart, werd verteld dat er ook een 4G modem inzit. Ik heb echter nog nooit 4G of LTE zien staan op het scherm, alhoewel de data wel sneller is dan in mijn Classic en in Frankrijk veel betere ontvangst heb dan vroeger.
Ook bij de grensovergangen heb ik geen last dat de verbinding lang weg is
 
intussen de update 2.16.17 geïnstalleerd maar nog steeds geen oplossing. Het valt me trouwens op dat wanneer de verbinding wegvalt en je verder rijdt en terug 3 of 4 streepjes LTE ontvangst hebt, het nog enkele minuten duurt eer er een bit data doorgeraakt. Klinkt dus als een bug, maar is erg irritant :(

Je weet toch dat er providers zijn waar je zelf met een gsm van 800 euro geen of nauwelijks G4 ontvangst hebt.
Dat dit in België niet altijd goed werkt verwondert mij niks.
 
Raar, bij het ophalen van mijn auto eind maart, werd verteld dat er ook een 4G modem inzit. Ik heb echter nog nooit 4G of LTE zien staan op het scherm, alhoewel de data wel sneller is dan in mijn Classic en in Frankrijk veel betere ontvangst heb dan vroeger.
Ook bij de grensovergangen heb ik geen last dat de verbinding lang weg is
Ik heb de mijne op 9 maart opehaald en zie regelmatig LTE connectie.
 
Raar, bij het ophalen van mijn auto eind maart, werd verteld dat er ook een 4G modem inzit. Ik heb echter nog nooit 4G of LTE zien staan op het scherm, alhoewel de data wel sneller is dan in mijn Classic en in Frankrijk veel betere ontvangst heb dan vroeger.
Ook bij de grensovergangen heb ik geen last dat de verbinding lang weg is
Idem bij mijn MS van 1 maart. Ook LTE.
 
Er zit kennelijk een bug in de LTE software. Zoals in eerdere berichten aangegeven schakelt het LTE modem bij grensovergangen niet of nauwelijks over. Bij mijn trip naar Spanje heb ik dit bij alle grensovergangen gehad. Altijd was een reset nodig. Bij de overgang van België naar Frankrijk was zelfs dat niet voldoende. Na 8 onsuccesvolle resets heb ik service gebeld. Die hebben de boel bekeken via een WiFi verbinding met mijn telefoon. Conclusie was dat het oude ip nummer in het systeem bleef zitten. Terwijl zij keken loste het probleem zich vervolgens zelf op.

Ik was toen al halverwege Lille en Parijs... Ik heb het probleem gemeld, nog geen oplossing. (Bij het sc Amsterdam was overigens nog niet bekend dat er al 4g modems waren)
Ik was vorige week dinsdag even naar Duitsland heen en weer, en had hetzelfde probleem. Na een uur of 6 stilstand is er wel weer (LTE) verbinding. Irritant, omdat veel zaken van de (internet) verbinding afhankelijk zijn.

Doet me denken aan een reactie van een oude Ford CEO op de vraag waarom software van auto's zo achterloopt op computers. Zijn antwoord was dat mensen niet willen dat ze de auto regelmatig moeten "resetten", zoals ze met computers moeten doen.... Dat wil je inderdaad niet, maar het lijkt alsof men er inmiddels aan gewend is (smartphone werkt niet goed, even uit/aan).
 
In mijn 5 weken oude S90D heb ik standaard LTE / 4G. Ik rij er regelmatig mee van Nederland naar Duitsland en verlies bij elke grensovergang de verbinding. In Duitsland schakelt hij af en toe terug naar 3G waar 4G niet beschikbaar is, dus dat loopt wel goed.

Na de grensovergang krijg ik de verbinding terug na een eenvoudige reset. Volgens de voorschriften mag je dat niet rijdend doen, maar om daar nu elke keer voor te moeten stoppen.... Ik heb geen zin om grote risico's te nemen maar zolang ik maar kan zien hoe snel ik rijd, lijkt het mij geen bezwaar om verder even niets te zien. Hoe gaan jullie hier mee om?
 
Ik doe dat constant al rijdend, wist zelf niet dat dit een risico inhield. Zelf de autosteer functies werken nog bij een reset van de middenconsole dus dat lijkt e geen probleem. Hopelijk komt er hier tijdig een fix voor, ik vraag me af wat eigenaars met een Tesla die aan een grensovergang wonen wel niet moeten meemaken :)
 
Goed om te weten. Ik heb in het begin twee keer een reset uitgevoerd met het Servicecenter aan de lijn, en zij gaven mij de opdracht om even stil te staan voordat ik de reset deed. Waarschijnlijk om gedoe te vermijden als je net tijdens de reset een medeweggebruiker raakt.

Vanochtend is een software update gestart, heeeel misschien zit daar een bug fix in voor dit probleem. Ga morgen weer de grens over, dan merk ik het wel. En als de verbinding wegvalt, doe ik een rijdende reset :cool: