Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

75 en 100 worden sneller / Model X met 7 neerklapbare stoelen

This site may earn commission on affiliate links.
Je kunt ook doen wat ik heb gedaan. Gewoon de S houden (je vrouw moet toch ook ergens in rijden?)..:)
Wil ze niet. Sterker nog, ze wil geen model 3. Vindt ze onnodig, te duur, te groot...ze rijdt niet veel en wil het liefst een kleine auto. Model 3 gaat hem dus niet worden voor ons, en dan resteert de vraag of ik mijn huidige S vervang door weer een S of een X. Maar ik laat het in elk geval nog even rustig op zijn beloop, er is eigenlijk geen haast ondanks dat er een interessante financieringsrente is en een groot aantal showroom modellen.
 
  • Like
Reactions: basvk
Wil ze niet. Sterker nog, ze wil geen model 3. Vindt ze onnodig, te duur, te groot...ze rijdt niet veel en wil het liefst een kleine auto. Model 3 gaat hem dus niet worden voor ons, en dan resteert de vraag of ik mijn huidige S vervang door weer een S of een X. Maar ik laat het in elk geval nog even rustig op zijn beloop, er is eigenlijk geen haast ondanks dat er een interessante financieringsrente is en een groot aantal showroom modellen.
Je lijkt wel mijn tweelingbroer:eek:. Ik heb ook zo'n vrouw. Vindt de Tesla's vooral veel te groot. Heb nu voor haar een Fiat 500e besteld die er bijna:confused: is(al heeft m'n dochter t steeds over haar waggie). Wacht hier al langer op dan m'n Tesla.
 
Ben vandaag even bij Tesla geweest. Heb een aantal dingen geleerd.
De 5-zits en nieuwe 7-zits configuratie zijn in delen neerklapbaar, maar dat gaat wel handmatig. De 6-zits configuratie is nu de enige configuratie waarbij de stoelen electronisch verstelbaar zijn, soortgelijk als voorstoelen. Dat elektrischer verstelmechanisme vereist ook een andere bodem onder stoelen, en dat verklaart de meerprijs van de 6-zits configuratie. Ik vind 6300 nog steeds veel, maar het is voor mij iets begrijpelijker.

Verder heb ik geleerd dat ik een blauwe met zwarte velgen gewoon mooi vind. Ik heb een model X dus nooit zo geweldig gevonden, maar zo vind ik hem wel gaaf. Net zoals ik bij een model S de 21" velgen heel bepalend vind voor de auto, vind ik dat de Model X in het wit, blauw of rood gewoon een veel mooiere auto is met die Onyx Black velgen er onder. Alleen hangt daar helaas dus weer een prijskaartje aan. Misschien is de 20" t-sportsline mat-zwart als alternatief te overwegen.

Tot slot is mij verteld dat het 0,4% financial lease tarief alleen op bestelling van de stock auto's geldt (en tot eind september dus). Dus niet op een nieuw geconfigureerde auto waarvoor je nu op de bestelknop drukt vanuit de configurator. Nu ben ik geen Gekke Gerrit en snap ik dat ze de verkoop van die stock auto's voor 1 oktober willen stimuleren, maar het klonk nogal stellig. Misschien weet iemand anders hier meer vanaf?
 
  • Informative
Reactions: CJA Hulskamp
Nog een klein zetje? :)

Blauw-zwart4.jpg
 
En dan ook nog die rare Chrome randjes zwart zodat het niet zo'n hoog bol ding is en hij is af!
View attachment 245020

Ik heb zelfs het chrome bij de spiegels, de chromen strip onder het logo bij de frunk en het logo zelf, en tot slot de chrome strip achterop tussen de lichtunits zwart laten maken, staat een stuk sportiever.

Rest mij alleen nog zwarte velgen, maar daar wordt aan gewerkt.
 
@Tom X en @twinlifenh, al jullie zeggen dat die zwarte velgen nog even geduld moeten hebben of dat er aan gewerkt wordt, wat is jullie oplossing hiervoor dan? Hebben jullie die Onyx Black velgen los gekocht bij Tesla? Ik overweeg de mat-zwarte t-sportsline van 20", maar ik heb de group-by via Erwin denk ik net gemist (en belangrijker, ik heb nog geen X gekocht).