Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Aandrijflijn heeft onderhoud nodig, vermijd snelle acceleratie

This site may earn commission on affiliate links.
Beste

Twee dagen geleden mijn iets minder dan twee jaar oude Tesla X P100D in ontvangst mogen nemen. Na een paar korte proefritjes, kreeg ik gisteravond ineens het bovenstaande bericht in beeld. Tesla gebeld. Maar geen service centrum open op zaterdag. Stuurden met naar Gent (dichtstbij voor mij) maar uiteraard stond ik daar ook voor een gesloten deur (zeer matige eerste ervaringen met Tesla en hun service). kent iemand deze melding en hoe is het bij jullie afgelopen. Ik kan er zeer weinig over terugvinden op het web. Maar dat wat je vind betekend dat je een nieuwe motor/inductor nodig hebt.

Alvast bedankt voor jullie hulp.
 
Dit zijn wat foto’s
 

Attachments

  • 0549675F-2288-4CFD-9F20-3F73EA108503.jpeg
    0549675F-2288-4CFD-9F20-3F73EA108503.jpeg
    59.1 KB · Views: 126
  • AA8C160A-9932-4E2E-8826-4E8160F3822E.jpeg
    AA8C160A-9932-4E2E-8826-4E8160F3822E.jpeg
    45.8 KB · Views: 85
Deze melding is wel heel generiek. Of het in de invertor zit of in de temperatuur sensoren van een motor of in iets heel anders wordt met deze info alleen maar speculeren.
Zit weinig anders op dan langs Service Center te gaan vrees ik. App, afspraak maken, tekst van de melding meegeven.
 
App, afspraak maken, tekst van de melding meegeven.
Met de app kan het zijn dat je pas binnen 2 weken iets kan vinden.

Toch een afspraak maken (de mensen in het Service Center kijken elke afspraak na op dringendheid) maar dit is ook van het niveau "panne" dus zou ook contact opnemen met de telefonische service (en panne kiezen) en ze vanop afstand de auto eens laten uitlezen. Die kunnen dat dan ook aan je ticket koppelen en je voor maandag al een afspraak regelen.

Dit is niet iets waar je 2 weken mee wil blijven rijden.
 
Beste

Twee dagen geleden mijn iets minder dan twee jaar oude Tesla X P100D in ontvangst mogen nemen. Na een paar korte proefritjes, kreeg ik gisteravond ineens het bovenstaande bericht in beeld. Tesla gebeld. Maar geen service centrum open op zaterdag. Stuurden met naar Gent (dichtstbij voor mij) maar uiteraard stond ik daar ook voor een gesloten deur (zeer matige eerste ervaringen met Tesla en hun service). kent iemand deze melding en hoe is het bij jullie afgelopen. Ik kan er zeer weinig over terugvinden op het web. Maar dat wat je vind betekend dat je een nieuwe motor/inductor nodig hebt.

Alvast bedankt voor jullie hulp.
 
De performance motor van de S en dus ook de X heeft enkele waardes die gecontroleerd worden.

Zelf heb ik exact dezelfde melding gehad, nieuwe S P100D binnen een jaar van aankoop al de melding. En een half jaar terug nog een vergelijkbare melding.

Toch kan je prima doorrijden, zoals de melding aangeeft niet ludicrous of ludicrous+ gebruiken, maar je hoeft ook niet extreem voorzichtig te zijn.

Je kan er prima mee doorrijden dus, ook meer als 6weken als je de afspraak nog niet hebt. Kans is groot dat de achterste motor vervangen wordt.
 
De performance motor van de S en dus ook de X heeft enkele waardes die gecontroleerd worden.

Zelf heb ik exact dezelfde melding gehad, nieuwe S P100D binnen een jaar van aankoop al de melding. En een half jaar terug nog een vergelijkbare melding.

Toch kan je prima doorrijden, zoals de melding aangeeft niet ludicrous of ludicrous+ gebruiken, maar je hoeft ook niet extreem voorzichtig te zijn.

Je kan er prima mee doorrijden dus, ook meer als 6weken als je de afspraak nog niet hebt. Kans is groot dat de achterste motor vervangen wordt.
 
1 dag, kan zelfs in halve dag zijn, maar dit varieert ook wel hoor,

soms kunnen ze diagnose pas maken als auto voor service aanwezig is, kan dus zijn dat eerst langsgaat voor diagnose.. om na de diagnose een vervolg afspraak te maken om het feitelijke onderdeel aan te passen of vervangen.
 
Voor de liefhebbers. De DI_w147, heeft te maken met een high torque limiter van de front DU. Auto naar Tilburg laten afslepen, daar een leenauto gekregen en nu zijn ze de front Drive Unit aan het vervangen. Leuk als je de auto pas 2 dagen in je bezit had. Die dingen gaan blijkbaar nog al vaker eens stuk. Maar zouden tegenwoordig veel minder snel stuk moeten gaan dan een paar jaar geleden (heb op het forum mensen gezien met 13 DU vervangingen in 4 auto’s. )
 
Voor de liefhebbers. De DI_w147, heeft te maken met een high torque limiter van de front DU. Auto naar Tilburg laten afslepen, daar een leenauto gekregen en nu zijn ze de front Drive Unit aan het vervangen. Leuk als je de auto pas 2 dagen in je bezit had. Die dingen gaan blijkbaar nog al vaker eens stuk. Maar zouden tegenwoordig veel minder snel stuk moeten gaan dan een paar jaar geleden (heb op het forum mensen gezien met 13 DU vervangingen in 4 auto’s. )

Ik ken inderdaad ook genoeg mensen met DU vervangingen. Sommige met garantie, maar ook dat kost tijd waar je geen zin in hebt.