Basvdpoel
Member
De afmetingen van de S zijn voor mij ook geen probleem. Alleen sommige parkeergarages zijn gewoon te klein.. heb toch al 2 keer velgschade gehad.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Plus dat je met een M 3 of S een stuk minder CO2 uitstoot hebt dan met de Mazda 6 -
CO2, fijnstof en de rest.
Inderdaad, meer dan mogelijke besparingen (privé of op de zaak), acceleratie of whatever is dat de voornaamste reden dat ik een EV wil gaan rijden.
Ik heb een eigen oprit, kan dus gemakkelijk thuis laden, dus eigenlijk geen enkele reden om het niet te doen.
Naast geld: de 6 heb ik van mijn vorige werkgever overgekocht voor vrij weinig geld, dus daar rij ik goedkoop mee.
60k voor een auto is natuurlijk veel geld (vind ik)
Doe ik het dit jaar (veel zin in), dan moet ik de 6 verkopen of zelf privé overkopen voor langere verplaatsingen.
Doe ik het volgend jaar april, dan is de 6 afgeschreven. Volgens mijn boekhouder zou ik hem zelfs nog in de zaak mogen houden en moet ik geen VAA betalen als ik er ook geen kosten meer aan doe. (belastingen, verzekering, diesel dus privé betalen) Voordeel is dat ik hem dan niet zelf moet overkopen. Of echter een diesel uit 2013 met +250.000km nog veel moet kosten denk ik niet.
De 3 is maar 9 cm smaller dan de S. En met ingeklapte spiegels is de S maar 3 cm breder.Qua afmetingen komt de 3 in elk geval dichter in de buurt van de Mazda dan de S. Ik zag de 3 gisteren voor de eerste keer "live" op de luchthaven in Geneve. Het interieur is mooi op foto maar nog veel beter in het echt.
Op basis van wat ik zag is mijn advies nu : ga voor de 3
Wat is de consensus over onderhoud? Ik ben tegen een 11e maand 2014 P85+ aangelopen, 1 eigenaar, met 127.000 km. Specs en uitvoering zijn helemaal top. Nu heeft de auto in kwestie nooit bij Tesla een reguliere onderhoudsbeurt gehad, laat staan meerdere (...)
Bijkomende vraag: heeft dit schrale onderhoudsregime nog invloed op de 8 jaar onbeperkte km garantie op de drive unit en het battery pack?