Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Aanpassing maximum snelheid doorgevoerd op navigatie

This site may earn commission on affiliate links.
Ben benieuwd hoe lang het duurt. Gemiddeld verbruik gaat wel lekker omlaag merk ik :cool:
Toen ik 27 jaar geleden voor mijn eindwerk een auto nodig had, heb ik een Citroën AX gekregen thuis. Het bedrijf waarvoor ik mijn eindwerk maakte betaalde me een km-vergoeding voor de verplaatsing van 2 x 60 km, 2 x per week .
Als student was elke frank (nu EURO) welkom. Dus reed ik tegen 90-100 km/h, en had een gemiddeld verbruik van 5 liter per 100/km. Zo hield ik meer geld over van die km vergoeding:cool:

Ik heb zo ook geleerd dat wat trager rijden dan de andere automobilisten autorijden echt veel minder vermoeiend maakt. Ik rijd daardoor ook nu nog vaak 105-110 km/h op cruise control, gevolg is dat ik met mijn vier laatste ICE voertuigen een verbruik optekende dat lager was dan het normverbruik (alleen met zomerbanden).
 
  • Like
Reactions: Hbrink
Iemand enig idee of Tesla al plannen heeft met het aanpassen van de navigatie voor de nieuwe 100 km/h standaard ?. Wordt het gewoon de volgende update of is dat gewoon een live aanpassing ?. Hoe ging dat met de laatste aanpassing ?.
Wel teleurstellend dat deze aanpassing lang op zich laat wachten. Redelijk annoying om de AP steeds handmatig naar beneden bij te stellen...
 
De snelheidsverlaging van 130km/h naar 120km/h in de driehoek Amersfoort, Apeldoorn en Zwolle van 1 oktober vorig jaar is ook nooit doorgevoerd geweest. Ik verwacht daarom ook niet dat de 100km/h wel snel doorgevoerd gaat worden.
 
De snelheidsverlaging van 130km/h naar 120km/h in de driehoek Amersfoort, Apeldoorn en Zwolle van 1 oktober vorig jaar is ook nooit doorgevoerd geweest. Ik verwacht daarom ook niet dat de 100km/h wel snel doorgevoerd gaat worden.
Niets ten nadele van die regio maar dit is een landelijke aanpassing die vroeg genoeg is gecommuniceerd. Dit is door bv TomTom ook voor de ingangsdatum aangepast.
Er rijden hier geen klein aantal Tesla's dus m.i. had dat al lang aangepast moeten worden voor ons.
Heb een service request ingeschoten waardoor er een afspraak gemaakt is voor mobiele service, hoop dat ze vooraf nog naar de omschrijving kijken want anders is dit kansloos en zonde van mijn/hun de tijd.

Die speed limit mode is een workaround voor overdag maar dan kun je je s'avonds na 19:00 uur en in de nacht dus kruipend t.o.v. het andere verkeer verplaatsen
 
  • Like
Reactions: MaSansky
Niets ten nadele van die regio maar dit is een landelijke aanpassing die vroeg genoeg is gecommuniceerd. Dit is door bv TomTom ook voor de ingangsdatum aangepast.
Er rijden hier geen klein aantal Tesla's dus m.i. had dat al lang aangepast moeten worden voor ons.
Heb een service request ingeschoten waardoor er een afspraak gemaakt is voor mobiele service, hoop dat ze vooraf nog naar de omschrijving kijken want anders is dit kansloos en zonde van mijn/hun de tijd.

Die speed limit mode is een workaround voor overdag maar dan kun je je s'avonds na 19:00 uur en in de nacht dus kruipend t.o.v. het andere verkeer verplaatsen
Helemaal mee eens!
 
Deze informatie komt uit de navigatie data en Tesla is altijd erg langzaam met deze updaten.

Google Maps wordt enkel gebruikt voor file informatie en een adres opzoeken, maar niet voor de navigatie.

Dit gaat nog wel even duren denk ik zo.
 
Deze informatie komt uit de navigatie data en Tesla is altijd erg langzaam met deze updaten.

Google Maps wordt enkel gebruikt voor file informatie en een adres opzoeken, maar niet voor de navigatie.

Dit gaat nog wel even duren denk ik zo.

Uit ervaring kan ik zeggen dat dit bij de meeste andere automerken met ingebouwde navigatie nog veel langer duurt. Volvo, BMW, Ford lopen ook minimaal een jaar achter en dan moet je langskomen voor een dure update.
 
Uit ervaring kan ik zeggen dat dit bij de meeste andere automerken met ingebouwde navigatie nog veel langer duurt. Volvo, BMW, Ford lopen ook minimaal een jaar achter en dan moet je langskomen voor een dure update.
Ik reed hiervoor Mercedes, die de snelheid op basis van verkeersbordherkenning kon regelen. Werkte overigens ook niet foutloos...
 
Deze informatie komt uit de navigatie data en Tesla is altijd erg langzaam met deze updaten.

Google Maps wordt enkel gebruikt voor file informatie en een adres opzoeken, maar niet voor de navigatie.

Dit gaat nog wel even duren denk ik zo.
Begrijp dat hier al wel wat discussie over gaande is geweest maar ik sta op het standpunt dat zeker waar ik FSD actief heb (wat dus gebruikt maakt van die data) dat je mag verwachten dat sommige van die aspiraties zich vertalen in responsiveness.
Prio is dan dus dat er of verkeersbord herkenning komt of als dat niet op korte termijn gerealiseerd kan worden dit asap in de navi wordt aangepast naar de geldende maximum snelheden conform onze NL wegenverkeerswet
 
Begrijp dat hier al wel wat discussie over gaande is geweest maar ik sta op het standpunt dat zeker waar ik FSD actief heb (wat dus gebruikt maakt van die data) dat je mag verwachten dat sommige van die aspiraties zich vertalen in responsiveness.
Prio is dan dus dat er of verkeersbord herkenning komt of als dat niet op korte termijn gerealiseerd kan worden dit asap in de navi wordt aangepast naar de geldende maximum snelheden conform onze NL wegenverkeerswet
Mee eens. Ik heb ook FSD, dan verwacht je toch dat je mag en kunt vertrouwen op de automatische snelheidsaanpassingen van de AP. Dat vind ik toch iets anders dan een snelheidsweergave in een willekeurig navigatiesysteem.