Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Aanpassing maximum snelheid doorgevoerd op navigatie

This site may earn commission on affiliate links.
In mijn beleving is er maar één goed navigatie systeem en dat is Waze en is ook nog eens gratis. Ik gebruik Waze altijd side-by-side puur voor de verkeersinfo als ook de flitsers. Waze + Flitsmeister zijn echt must haves.

Just for Information
Hoe gebruik je waze precies? Heb je een speciale mount op het dashboard voor je smartphone of leg je hem in het voorziene plaatsje voor de smartphones (waar ze kunnen opladen)
 
Hoe gebruik je waze precies? Heb je een speciale mount op het dashboard voor je smartphone of leg je hem in het voorziene plaatsje voor de smartphones (waar ze kunnen opladen)

Ik heb een aftermarker draadloos opladen bakje voor m'n S waar mn Pixel 3 in ligt: Wireless Phone Charger for Tesla Model S

Flitsmeister wordt automatisch actief via de Bluetooth verbinding en Waze zet ik gewoon aan bij een lange rit.

Aangezien ik al m'n afspraken in m'n agenda zet gaat zowel m'n Tesla navigatie als Waze automatisch naar de volgende afspraak dus je hoeft niks te doen.
 
Waze is minder goed dan Tomtom heb ik gemerkt, bij bijvoorbeeld de A2 tunnel bij Utrecht weet Tomtom wel welke tunnelbuis je het beste kunt gebruiken en is Waze niet op de hoogte van de twee tunnelbuizen, althans de laatste keer dat ik Waze gebruikte.
 
Just for Information
Hoe gebruik je waze precies? Heb je een speciale mount op het dashboard voor je smartphone of leg je hem in het voorziene plaatsje voor de smartphones (waar ze kunnen

Ik heb ook vaak waze en flitsmeister erbij.
Screenshot_20200407-213543_WhatsApp.jpg
 
Vanochtend reed ik over de A50 vanaf Apeldoorn richting Noord en tot mijn verbazing was de maximum snelheid in het scherm 100 km/h. Ik meen toch zeker te weten dat de Vmax tot halverwege vorig jaar daar nog 130 was en daarna 120 km/h.
Tweede opvallende punt: NOA ging altijd uit op de afrit Kampen vanaf de N50 en dat was nu circa 2km ervoor.
Gisteren wel de update naar 2020.12.5 gehad, maar de kaart staat nog steeds op EU-2019.20.
 
  • Informative
Reactions: Hbrink
Heel frustrerend idd. De hele weg pingelen met de zelf drive. Ik heb begrepen dat je een voice report kan doen als volg: "Bug report; speed limit on this road is X". Misschien sporen wij ze aan tot actie met massale bug report?
 
Heel frustrerend idd. De hele weg pingelen met de zelf drive. Ik heb begrepen dat je een voice report kan doen als volg: "Bug report; speed limit on this road is X". Misschien sporen wij ze aan tot actie met massale bug report?

Nope, dat werkt al maanden niet meer.

Alternatief, je speed limiter inschakelen en op 113 zetten dan rijd AP max 103km/u
 
Hallo, ik ben nieuw hier. Ik heb deze post reeds geruime tijd gevolgd maar deze morgen was ik zo verbouwereerd dat ik het nodig vind om iets te posten. Sinds gisteren is er een update uitgevoerd van de navigatiesoftware op mijn Tesla. Voorheen waren, zoals hierboven al door velen aangehaald, de snelheidslimieten niet up to date. Deze morgen stap ik vol verwachting in mijn wagen om naar het werk te rijden in de hoop dat de snelheidslimieten nu in orde zouden zijn (traject Willebroek-Baasrode waar overal 70 geldt, maar mijn Tesla gaf 50 aan als limiet). Groot was mijn verbazing dat het nog erger geworden is: nu is het bijna overal op 50 ingesteld!!! Hoe ga ik in godsnaam ooit de sefldrive kunnen gebruiken als mijn wagen automatisch naar 50 gaat in een zone 70. Heeft er ondertussen iemand een idee waar we deze fouten kunnen melden?
 
Ik denk ook dat ze die informatie van buitenaf halen. Alleen vraag ik mij dan wel af waar ze die halen. Het kan toch niet dat de huidige versie slechter is dan de vorige. De correcte informatie is toch gemakkelijk op te halen bij Waze of TomTom.
Nu ik zal het straks toch eens proberen met een bugreport.
 
Je kan een bug report melden door:
- voice command "bug report"
- doorbreken van AP (rem licht intrappen)
- Er was ook een manier via het scherm, maar die weet ik niet meer :(


Dat is verouderd. Je kunt geen spraakopdracht meer doen. Je kunt nog wel een report opslaan maar deze wordt niet verstuurd.

Auto icon vasthouden en wachten op de bevestiging.
 
  • Helpful
Reactions: Maurice1