fivari
Maker van de Fivari-charger
Als je wifi hebt, kan ik wel iets maken dat je via die wifi zou kunnen aan en afzetten en het verbruik ook vanop afstand kan uitgelezen worden. Maar die extra features komen met een extra kost.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ik wil graag een laadpaal zetten aan ons vakantie huisje. Zodat we zelf kunnen laden maar ook dat huurders kunnen laden. We zouden dit graag dan kunnen door reken aan de huurders (liefst automatisch) met een batch of kaart systeem. Iemand een tip voor een systeem dat een beetje schappelijk is in prijs. Ik weet nog niet hoeveel dit gebruikt gaat worden door de huurders.
Ik ben zeer benieuwd naar je ervaringen inzake het stroomnetwerk... deze zomer zoals bekend naar hetzelfde gebied en zijn ook aan het kijken naar een huis daar... daar wil ik dan ook zelfvoorzienenend zijn in stroomvoorziening maar ben zelf bang dat wellicht het netwerk het niet gaat trekken.. hoe laad je nu de auto op, op locatie? Zag in Rosas alleen een paar destination chargers op terrein van hotels en anders de SuC in Girona... er zouden ook wat publieke chargers zijn maar veelal kom ik ze op de apps tegen met melding "out-of-service"... of dat klopt heb ik zelf nog niet kunnen ondervinden...Wij hebben toevallig hetzelfde idee voor in Spanje. Mijn gedachte is om er een Tesla charger op te hangen (uit het referral programma). Als het lukt met het lokale stroomnet dan kan deze alleen door ons of een huurder met Tesla worden gebruikt (en die mogen wat mij betreft graag komen ).
Op een uitzondering na, zal er toch niet heel veel km's worden gereden.
Ik zag onlangs in de factuur van mijn installateur dat er ELDRA YMVK 5X2,5MM RING gebruikt is om de kabel van de meterkast naar het laadapparaat te brengen (zo'n 15m). Ik laad gewoon met 11kW, maar na het lezen van een aantal topics vraag ik me af of 2.5mm2 niet erg veel warmteverlies geeft. Ik heb eigenlijk twee opties:
Ik heb normaal gesproken de auto in 2-3 uur volgeladen (begin met laden rond middernacht). Dus als ik het laadvermogen halveer dan is er nog steeds niets aan de hand.
- Nieuwe draad trekken, maar ik denk niet dat 5x4mm2 in de huidige PVC buizen past, dus dat is wel een gedoe.
- Laadvermogen in de auto reduceren naar zo'n 6kW zodat er minder vermogen door de draad hoeft.
Als "nieuweling" hier heb ik een aantal vragen m.b.t. het thuis opladen. Ik heb het hele forum uitgeplozen, maar ik ben echt een leek voor wat betreft elektriciteit en hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Ik wil graag de Tesla Wallconector installeren, dit laat ik doen door een installateur. Tevens moet mijn groepenkast worden aangepast met 3x25A (is nu een 1 fase). Nu vertelde iemand mij dat dit alles door een erkend installateur moet gebeuren, anders zou de garantie van de Tesla vervallen wanneer er ooit een probleem met laden is. Heeft iemand hier wat meer informatie over?
iemand ook nog enig idee wat de kosten voor dit alles zo ongeveer zullen zijn (een schatting)? De installateur heeft het over een bedrag van ca. € 1.900,-...
De kosten voor het verzwaren bij Liander is 280 euro. TWC nieuw 530,- aanpassing meterkast doepke aardlekschakelaar 4 polig 40a 35,- euro kan ook van 63a ongeveer 70,- euro, kabel x-aantal meters ongeveer 3,50 per meter a 50-60 euro. Een MID gekeurde kWh meter 50-200 euro het is maar wat je wil. Ik weet uiteraard de situatie niet bij jou maar als je alleen kijk wat het aan materiaal kost en verzwaring van jou meterkast dan is het +- 1000,-. Dan alleen nog de elektricien betalen. Het lijkt mij sterk dat dat 900,- mag kosten.Als "nieuweling" hier heb ik een aantal vragen m.b.t. het thuis opladen. Ik heb het hele forum uitgeplozen, maar ik ben echt een leek voor wat betreft elektriciteit en hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Ik wil graag de Tesla Wallconector installeren, dit laat ik doen door een installateur. Tevens moet mijn groepenkast worden aangepast met 3x25A (is nu een 1 fase). Nu vertelde iemand mij dat dit alles door een erkend installateur moet gebeuren, anders zou de garantie van de Tesla vervallen wanneer er ooit een probleem met laden is. Heeft iemand hier wat meer informatie over?
iemand ook nog enig idee wat de kosten voor dit alles zo ongeveer zullen zijn (een schatting)? De installateur heeft het over een bedrag van ca. € 1.900,-...
Dank voor je reactie! Ik wil er ook graag nog een meter voor de kWh tussen, zodat ik kan bijhouden wat mijn verbruik voor het laden is, maar dat is waarschijnlijk de kWh meter waar jij het ook over hebt? Het leek mij ook al aardig aan de prijs, vandaar dat ik hier toch even wat advies vraag.. Ik had nog bedacht om bij een publieke paal in de buurt te laden, maar in de buurt waar ik woon zijn bijna geen laadpunten te vinden, dat is dus ook geen optie.De kosten voor het verzwaren bij Liander is 280 euro. TWC nieuw 530,- aanpassing meterkast doepke aardlekschakelaar 4 polig 40a 35,- euro kan ook van 63a ongeveer 70,- euro, kabel x-aantal meters ongeveer 3,50 per meter a 50-60 euro. Een MID gekeurde kWh meter 50-200 euro het is maar wat je wil. Ik weet uiteraard de situatie niet bij jou maar als je alleen kijk wat het aan materiaal kost en verzwaring van jou meterkast dan is het +- 1000,-. Dan alleen nog de elektricien betalen. Het lijkt mij sterk dat dat 900,- mag kosten.
De kosten voor het verzwaren bij Liander is 280 euro. TWC nieuw 530,- aanpassing meterkast doepke aardlekschakelaar 4 polig 40a 35,- euro kan ook van 63a ongeveer 70,- euro, kabel x-aantal meters ongeveer 3,50 per meter a 50-60 euro. Een MID gekeurde kWh meter 50-200 euro het is maar wat je wil. Ik weet uiteraard de situatie niet bij jou maar als je alleen kijk wat het aan materiaal kost en verzwaring van jou meterkast dan is het +- 1000,-. Dan alleen nog de elektricien betalen. Het lijkt mij sterk dat dat 900,- mag kosten.
Dank voor je reactie! De afstand is minimaal, de meterkast zit tegen de muur van de garage aan de voorzijde en ik wil de lader aan de voorzijde van de garage hebben. Max 1 meter denk ik. De € 1.900,- is inclusief alle kosten. Maar als ik hier lees dan zie ik toch best veel lagere bedragen voorbij komen. Ik heb ook geen idee waar te beginnen eerlijk gezegd.
My bad moet uiteraard type B zijn. En deze is idd niet te vinden voor 35,- en al helemaal niet van doepke! Mi Scud.De Doepke is niet geschikt. Het moet inderdaad een type B zijn, dat is de Doepke niet.
Begin bij stap 1 het verzwaren van je net. Kan even duren ivm drukte. Daar begint alles bij. Vraag dit zo snel mogelijk aan. De meter waar ik het over heb is idd om bij te kunnen houden wat je verbruik is voor belastingdienst, werkgever of omdat je het zelf leuk vind. Je zou een Maxem load balancer kunnen overwegen dit om overbelasting van bij je thuis te voorkomen. Hier zit een kWh meter bij en dit geeft icm een abonnement jou verbruik door. Zodat je weet wat je verbruikt. Wordt volgens mij alleen via samenwerkende elektriciëns geïnstalleerd. Dan heb je zelf nog nodig kabel, eventueel pvc buis om netjes weg te werken, klemmetjes, aardlekschakelaar, Tesla Wall Charger en iemand om het aan te sluiten.
Als het incl. alles is (Dus HPWC + netbeheer) dan vind ik het meevallen. Natuurlijk kun je hier voor "B-merk" materiaal kiezen, maar ik zou in een groepenkast met alles van 1 merk persoonlijk niet een of ander goedkoper B-merk zetten. En ik denk de meeste installateurs ook niet, die kiezen toch vaak voor wat ze kennen en wat er al in de kast zit.
Komt nog bij dat er ook groepenkasten zijn met bijvoorbeeld busbar erin, waardoor je aangewezen bent op een specifiek merk beveiligingsmateriaal.
Er zal vast iemand het goedkoper kunnen, maar ik zou 't ook belangrijk vinden dat het er een beetje fatsoenlijk uit ziet (kabel netjes door buis, voldoende gebeugeld) en er een goed merk componenten gebruikt is.
Ter indicatie: Ik heb 600,- betaald voor alleen aanpassing groepenkast + graafwerk + ophangen laadpaal. Dat is dus excl. laadpaal zelf. Netaansluiting hoefde niet gewijzigd te worden. Dit via installatieteam van NewMotion, voor een 2e laadpaal bij familie.
Ik weet niet hoe oud je installatie thuis is, maar als het gaat om een oude woning met smeltzekeringen dan kan ik mij ook voorstellen dat de installateur de hele kast wil vervangen.
Dat lijkt me inderdaad slim.Ik begin inderdaad maar met het aanvragen, kan maar geregeld zijn.
Deze heb ik zelf ook, prima ding.Deze voldoet wel: Chint aardlekschakelaar Type B 63A 4pol 30mA - EMAT componenten dus je bent ongeveer 150 euro inclusief BTW daarvoor kwijt.
Als je de mogelijkheid hebt, ALTIJD een eigen laadstation aanleggen. Het gemak van aankomen rijden, stekker erin en de volgende dag weer vol (90%) is zo groot. En een openbare laadpaal heeft toch altijd onzekerheid, zelfs als je nu de enige gebruiker bent weet je nooit hoe dat in de nabije toekomst verandert. Altijd die € 1.900,— waard.Ik had nog bedacht om bij een publieke paal in de buurt te laden, maar in de buurt waar ik woon zijn bijna geen laadpunten te vinden, dat is dus ook geen optie.