Ik heb gisteren mijn 100D opgehaald in Tilburg. Voorop: hele goede en vriendelijke ontvangst!
Maar:
- Chrome trim rechst achter steekt uit
- ‘Motorkap’ is totaal niet goed uitgelijnd
- Bumper voorop staat scheef waardoor er bij wielkasten een verschil is
- Rechter achterwiel in wielkast wat raars
Ik twijfelde nog even de auto niet te accepteren, maar ik was bang voor de bijtelling 2019.
SeC in Tilburg gaat mij nog bellen om het op te lossen, dus we gaan het zien.
Wel aangegeven dat ik dit 5 jaar geleden nog wel kon begrijpen bij mij eerste S, maar dat ik nu toch écht wel hogere eisen stel, zeker voor deze prijs.
Nu heb ik hiervoor pas 2 nieuwe auto’s gekocht, dus ik heb geen idee hoe zoiets bij andere merken gaat.
Ik begrijp werkelijk niet dat Tesla dit niet oplost. Als een klant deze afwijkingen bij zijn eerste confrontatie met de auto direct ziet, dan moeten getrainde medewerkers dit voor aflevering toch ook zien?
Op deze manier worden de SeC volkomen onnodig dubbel zo zwaar belast.
En op de koop toe zijn klanten niet blij en nieuwe klanten huiverig om er een te kopen.
En het is heel simpel. De eind-verantwoordelijke voor aflevering moet afgerekend worden op deze gebreken.
Er worden ook auto's afgeleverd die goed zijn.
Leg als Tesla vast hoeveel visuele gebreken er bij of na de aflevering worden gemeld.
Degene die teveel fouten maakt, moet simpelweg van die positie verdwijnen.
Ik zal jullie mijn ervaringen op de technische dienst in mijn bedrijf nu besparen. Deze waren van vergelijkbare aard als nu bij Tesla.
Het eindresultaat, 5 ontslagen medewerkers, was dat een structureel verlies in die afdeling van een half miljoen euro werd omgeturnd naar een positief resultaat.
En het mooiste was dat ik als directeur niet meer dagelijks mensen aan de lijn had met klachten.
Tevreden klanten hou je niet met een goed product, of het nu Tesla of in mijn geval Apple is, maar met een onberispelijke service.