Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Aflevering Tesla

This site may earn commission on affiliate links.
Heb nog nooit bij enig merk gezien dat de auto enkel met winterbanden werd geleverd.
Vaak zie je dat ze tegen een geringe meerprijs (of soms ook niet) de originele banden eraf halen bij de dealer en die vervangen door winterbanden. De garage monteert denk ik de zomerbanden dan op auto's die binnenkomen voor nieuwe banden. Het is inderdaad vaak geen fabrieksoptie, maar vaak een service van de dealer. Ik denk dat het in Duitsland nog veel meer gebeurd, want daar is het rijden op winterbanden nog meer ingeburgerd.
 
Dat is exact de reden waarom ik dit ook wil. Ik heb geen idee hoe de range van de 75D voor mij in dagelijks gebruik uitpakt. Auto wordt geleverd begin oktober en meestal wissel ik begin november. Die extra maand op winterbanden is geen probleem en dat scheelt me weer wisselen (gedoe) en ik kan over een half jaar veel beter bekijken of 10% minder range een issue is en alsnog voor de grote velgen gaan.

Ik heb begin 2017 mijn Tesla ontvangen.
Ik had vrij laat gevraagd om winterbanden (op velg), de reactie was 'die hebben we niet zo direct op voorraad'.
Bij aflevering in Tilburg zaten er toch winterbanden op, en de zomerbanden lagen in de auto.
Het enige kleine minpuntje was de communicatie, maar voor de rest prima geregeld.

Maar goed, ik neem genoegen met zomer en winterbanden op 19" velgen.
In de zomer pak je wat langere vakantietrips, in de winter heb je ivm de temperatuur minder rijbereik.
Voor de looks moet je zeker voor 21" gaan, voor mij was dat minder een issue (de wagen ziet er op 19" ook prima uit).
 
Ik heb gisteren mijn 100D opgehaald in Tilburg. Voorop: hele goede en vriendelijke ontvangst!

Maar:
- Chrome trim rechst achter steekt uit
- ‘Motorkap’ is totaal niet goed uitgelijnd
- Bumper voorop staat scheef waardoor er bij wielkasten een verschil is
- Rechter achterwiel in wielkast wat raars

Ik twijfelde nog even de auto niet te accepteren, maar ik was bang voor de bijtelling 2019.

SeC in Tilburg gaat mij nog bellen om het op te lossen, dus we gaan het zien.

Wel aangegeven dat ik dit 5 jaar geleden nog wel kon begrijpen bij mij eerste S, maar dat ik nu toch écht wel hogere eisen stel, zeker voor deze prijs.

Nu heb ik hiervoor pas 2 nieuwe auto’s gekocht, dus ik heb geen idee hoe zoiets bij andere merken gaat.
 
Ik heb gisteren mijn 100D opgehaald in Tilburg. Voorop: hele goede en vriendelijke ontvangst!

Maar:
- Chrome trim rechst achter steekt uit
- ‘Motorkap’ is totaal niet goed uitgelijnd
- Bumper voorop staat scheef waardoor er bij wielkasten een verschil is
- Rechter achterwiel in wielkast wat raars

Ik twijfelde nog even de auto niet te accepteren, maar ik was bang voor de bijtelling 2019.

SeC in Tilburg gaat mij nog bellen om het op te lossen, dus we gaan het zien.

Wel aangegeven dat ik dit 5 jaar geleden nog wel kon begrijpen bij mij eerste S, maar dat ik nu toch écht wel hogere eisen stel, zeker voor deze prijs.

Nu heb ik hiervoor pas 2 nieuwe auto’s gekocht, dus ik heb geen idee hoe zoiets bij andere merken gaat.
Vervelend om te horen Wido,
Maar wel goed om te horen dat ‘mister drie fasen’ geen speciale behandeling krijgt.
Het zal vast allemaal weer goed komen, maar doet wel af aan het feestje. Rijdt ie verder wel goed?
 
  • Funny
Reactions: Tozz
Vervelend om te horen Wido,
Maar wel goed om te horen dat ‘mister drie fasen’ geen speciale behandeling krijgt.
Het zal vast allemaal weer goed komen, maar doet wel af aan het feestje. Rijdt ie verder wel goed?
Komt vast goed, maar het drukt de pret wel een beetje.

Wel zorgelijk imho dat dit bij Tesla nog steeds gebeurd, al weet ik niet hoe dat bij andere merken is.

Rijden gaat verder perfect! Een D is wel wennen na een S uit 2013. Je hoort de aandrijving veel meer. De S85 is veel stiller.

Autopilot deed het al na 50km ofzo :)
 
  • Like
Reactions: ebullio
Klopt het dat het ook meer voelt als een klevende skelter en met minder duw in de rug?
Ja, de D plakt meer aan de weg.

De duw in de rug is de acceleratie doe je bedoeld? Die verloopt anders idd in de D. De S85 lijkt in het begin iets harder te trekken, maar dat kan puur het gevoel zijn.

Het was gisteren overigens super druk bij Tesla. Veel auto's werden er afgeleverd. Vooral S zo te zien.
 
Ik heb gisteren mijn 100D opgehaald in Tilburg. Voorop: hele goede en vriendelijke ontvangst!

Maar:
- Chrome trim rechst achter steekt uit
- ‘Motorkap’ is totaal niet goed uitgelijnd
- Bumper voorop staat scheef waardoor er bij wielkasten een verschil is
- Rechter achterwiel in wielkast wat raars

Ik twijfelde nog even de auto niet te accepteren, maar ik was bang voor de bijtelling 2019.

SeC in Tilburg gaat mij nog bellen om het op te lossen, dus we gaan het zien.

Wel aangegeven dat ik dit 5 jaar geleden nog wel kon begrijpen bij mij eerste S, maar dat ik nu toch écht wel hogere eisen stel, zeker voor deze prijs.

Nu heb ik hiervoor pas 2 nieuwe auto’s gekocht, dus ik heb geen idee hoe zoiets bij andere merken gaat.

Vervelend dit te horen, maar (helaas) niet ongewoon. Ook bij mijn auto is veel mis en ik hoor van veel anderen dat ook hun tesla's verre van perfect zijn.

De mijne gaat morgen terug naar het service center, dus ik hoop dat het hiermee allemaal opgelost is. Ik zou zeggen: meld de punten gewoon en maak een afspraak, dan wordt het vast opgelost!
 
Mijn model S gaat na volgende week voor de vierde (!!) keer terug naar het SeC en dat wordt ook gelijk de laatste keer. Als Tesla het deze keer weer voor elkaar krijgt problemen op te lossen door nieuwe problemen te creeeren of om simpelweg problemen te negeren dan krijgen ze de auto voorgoed terug. Ik vind het onbestaanbaar dat met name de Model S nog vol zgn kinderziektes afgeleverd wordt. Bij mijn vorige Tesla kon ik nog begrip opbrengen voor onvolkomenheden maar na 6 jaar productie is de term wanprestatie waarschijnlijk meer van toepassing.
 
Ik heb gisteren mijn 100D opgehaald in Tilburg. Voorop: hele goede en vriendelijke ontvangst!

Maar:
- Chrome trim rechst achter steekt uit
- ‘Motorkap’ is totaal niet goed uitgelijnd
- Bumper voorop staat scheef waardoor er bij wielkasten een verschil is
- Rechter achterwiel in wielkast wat raars

Ik twijfelde nog even de auto niet te accepteren, maar ik was bang voor de bijtelling 2019.

SeC in Tilburg gaat mij nog bellen om het op te lossen, dus we gaan het zien.

Wel aangegeven dat ik dit 5 jaar geleden nog wel kon begrijpen bij mij eerste S, maar dat ik nu toch écht wel hogere eisen stel, zeker voor deze prijs.

Nu heb ik hiervoor pas 2 nieuwe auto’s gekocht, dus ik heb geen idee hoe zoiets bij andere merken gaat.

Ik begrijp werkelijk niet dat Tesla dit niet oplost. Als een klant deze afwijkingen bij zijn eerste confrontatie met de auto direct ziet, dan moeten getrainde medewerkers dit voor aflevering toch ook zien?
Op deze manier worden de SeC volkomen onnodig dubbel zo zwaar belast.
En op de koop toe zijn klanten niet blij en nieuwe klanten huiverig om er een te kopen.

En het is heel simpel. De eind-verantwoordelijke voor aflevering moet afgerekend worden op deze gebreken.
Er worden ook auto's afgeleverd die goed zijn.
Leg als Tesla vast hoeveel visuele gebreken er bij of na de aflevering worden gemeld.

Degene die teveel fouten maakt, moet simpelweg van die positie verdwijnen.

Ik zal jullie mijn ervaringen op de technische dienst in mijn bedrijf nu besparen. Deze waren van vergelijkbare aard als nu bij Tesla.
Het eindresultaat, 5 ontslagen medewerkers, was dat een structureel verlies in die afdeling van een half miljoen euro werd omgeturnd naar een positief resultaat.

En het mooiste was dat ik als directeur niet meer dagelijks mensen aan de lijn had met klachten.
Tevreden klanten hou je niet met een goed product, of het nu Tesla of in mijn geval Apple is, maar met een onberispelijke service.
 
Vaak zie je dat ze tegen een geringe meerprijs (of soms ook niet) de originele banden eraf halen bij de dealer en die vervangen door winterbanden. De garage monteert denk ik de zomerbanden dan op auto's die binnenkomen voor nieuwe banden. Het is inderdaad vaak geen fabrieksoptie, maar vaak een service van de dealer. Ik denk dat het in Duitsland nog veel meer gebeurd, want daar is het rijden op winterbanden nog meer ingeburgerd.
Gelukkig hebben wij niet met dealers van doen, anders werd alles nóg duurder! (En onbetrouwbaarder)
 
Komt vast goed, maar het drukt de pret wel een beetje.

Wel zorgelijk imho dat dit bij Tesla nog steeds gebeurd, al weet ik niet hoe dat bij andere merken is.

Rijden gaat verder perfect! Een D is wel wennen na een S uit 2013. Je hoort de aandrijving veel meer. De S85 is veel stiller.

Autopilot deed het al na 50km ofzo :)
Ik reed afgelopen week in een loaner, MS85 '14; ben het met je eens dat er minder aandrijfgeluiden zijn, maar dit werd bij mijn loaner ruimschoots goedgemaakt door het onderstel (geen luchtvering), véél minder comfort (stond evenals de mijne op 21") en beduidend meer geluid vanuit het onderstel / banden.
 
Ik begrijp werkelijk niet dat Tesla dit niet oplost. Als een klant deze afwijkingen bij zijn eerste confrontatie met de auto direct ziet, dan moeten getrainde medewerkers dit voor aflevering toch ook zien?
Op deze manier worden de SeC volkomen onnodig dubbel zo zwaar belast.
En op de koop toe zijn klanten niet blij en nieuwe klanten huiverig om er een te kopen.

En het is heel simpel. De eind-verantwoordelijke voor aflevering moet afgerekend worden op deze gebreken.
Er worden ook auto's afgeleverd die goed zijn.
Leg als Tesla vast hoeveel visuele gebreken er bij of na de aflevering worden gemeld.

Degene die teveel fouten maakt, moet simpelweg van die positie verdwijnen.

Ik zal jullie mijn ervaringen op de technische dienst in mijn bedrijf nu besparen. Deze waren van vergelijkbare aard als nu bij Tesla.
Het eindresultaat, 5 ontslagen medewerkers, was dat een structureel verlies in die afdeling van een half miljoen euro werd omgeturnd naar een positief resultaat.

En het mooiste was dat ik als directeur niet meer dagelijks mensen aan de lijn had met klachten.
Tevreden klanten hou je niet met een goed product, of het nu Tesla of in mijn geval Apple is, maar met een onberispelijke service.
Ik ben het met je eens, W.
Het is geen kwaliteits(controle)probleem, maar uitsluitend een managementprobleem.

In dit kader een tip; toen Jérôme in Amsterdam het HQ opende, gaf hij aan alle feedback op de service enquetes te kennen. Vul dus ALTIJD die enquetes in! Ook al krijg je geen feedback, er is een serieuze kans dat er iets mee gedaan wordt.
 
Vervelend dit te horen, maar (helaas) niet ongewoon. Ook bij mijn auto is veel mis en ik hoor van veel anderen dat ook hun tesla's verre van perfect zijn.

De mijne gaat morgen terug naar het service center, dus ik hoop dat het hiermee allemaal opgelost is. Ik zou zeggen: meld de punten gewoon en maak een afspraak, dan wordt het vast opgelost!
SeC Tilburg zou contact met mij op nemen, ik heb er alle vertrouwen in dat het goed komt.

Mijn model S gaat na volgende week voor de vierde (!!) keer terug naar het SeC en dat wordt ook gelijk de laatste keer. Als Tesla het deze keer weer voor elkaar krijgt problemen op te lossen door nieuwe problemen te creeeren of om simpelweg problemen te negeren dan krijgen ze de auto voorgoed terug. Ik vind het onbestaanbaar dat met name de Model S nog vol zgn kinderziektes afgeleverd wordt. Bij mijn vorige Tesla kon ik nog begrip opbrengen voor onvolkomenheden maar na 6 jaar productie is de term wanprestatie waarschijnlijk meer van toepassing.
Jouw reactie van die van @Wim S. zijn precies het gene waar ik bang voor ben.

Ik heb in mijn leven (nu 31) hiervoor een Audi A3 en Toyota Auris Hybrid nieuw gekocht. De A3 was een drama. Lak verkeerd, spoiler ontbrak, scheur in achterruit, verkeerde velgen, heel veel fout.

De Toyota was vlekkeloos. Maar een verschil was dat de A3 EUR 45.000 kostte en de Auris rond de 30.000

Deze Model S kost 125k en dat is een serieus verschil. Dit wekt bij mij wel een stukje zorgen over hoe goed dit onder controle is.

Ik begrijp werkelijk niet dat Tesla dit niet oplost. Als een klant deze afwijkingen bij zijn eerste confrontatie met de auto direct ziet, dan moeten getrainde medewerkers dit voor aflevering toch ook zien?
Op deze manier worden de SeC volkomen onnodig dubbel zo zwaar belast.
En op de koop toe zijn klanten niet blij en nieuwe klanten huiverig om er een te kopen.

En het is heel simpel. De eind-verantwoordelijke voor aflevering moet afgerekend worden op deze gebreken.
Er worden ook auto's afgeleverd die goed zijn.
Leg als Tesla vast hoeveel visuele gebreken er bij of na de aflevering worden gemeld.

Degene die teveel fouten maakt, moet simpelweg van die positie verdwijnen.

Ik zal jullie mijn ervaringen op de technische dienst in mijn bedrijf nu besparen. Deze waren van vergelijkbare aard als nu bij Tesla.
Het eindresultaat, 5 ontslagen medewerkers, was dat een structureel verlies in die afdeling van een half miljoen euro werd omgeturnd naar een positief resultaat.

En het mooiste was dat ik als directeur niet meer dagelijks mensen aan de lijn had met klachten.
Tevreden klanten hou je niet met een goed product, of het nu Tesla of in mijn geval Apple is, maar met een onberispelijke service.
Ik snap het ook niet. Je zou zeggen dat iemand elke auto nog even extra na loopt en bekijkt. Want ik zag het inderdaad binnan 2 minuten.

Vriendin keek ook nog even mee en zag van alles.

Het is doodzonde dat er nu allemaal extra werk uit voort komt wat voor mij toch wel een beetje de pret drukt.

Ik heb geen zin in bezoek na bezoek terug naar het SeC. Maarja, de bijtelling 2019 hangt ook boven mijn hoofd, dus even de auto retour afzender doen zat er ook niet in.
 
Gelukkig zijn bij mij de meeste punten cosmetisch, maar de rammelende assen (en het gebrom dat daarmee samen gaat) zijn toch wel echt erg storend hoor. Daarnaast nog een raam aan bestuurderskant dat niet goed afsluit (provisorisch gefixed in het service center, maar nu gaat het raam niet meer dicht omdat er te veel druk op staat...).

Allemaal storende dingen en -zoals aangegeven verwacht je heel wat beter als je een auto van 125.000 euro koopt...

Ik hoop nu maar dat de service organisatie alles recht kan breien.
 
Gelukkig zijn bij mij de meeste punten cosmetisch, maar de rammelende assen (en het gebrom dat daarmee samen gaat) zijn toch wel echt erg storend hoor. Daarnaast nog een raam aan bestuurderskant dat niet goed afsluit (provisorisch gefixed in het service center, maar nu gaat het raam niet meer dicht omdat er te veel druk op staat...).

Allemaal storende dingen en -zoals aangegeven verwacht je heel wat beter als je een auto van 125.000 euro koopt...

Ik hoop nu maar dat de service organisatie alles recht kan breien.
Dat is ook zo. Technisch heb ik nog niets kunnen merken aan de auto, maar dat zou nog kunnen komen. Al ben ik daar minder bang voor, dat stuk lijkt wel goed in orde te zijn.
 
Ik begrijp werkelijk niet dat Tesla dit niet oplost.
De prioriteiten zijn anders. Eerst uitleveren, dan fixen. Het levert een maand of drie extra (flexibele) tijd op om die auto op te knappen vanuit een ander budget door een ander team.
Uiteraard levert dat behalve iets minder verschil tussen productie en uitlevering op papier dan voor Tesla onder de streep niks op, maar ja... Er zal wel iemands bonus van de hoeveelheid uitleveringen per kwartaal afhangen.