Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Aflevering Tesla

This site may earn commission on affiliate links.
Obsidian black ontstaat door een toevoeging aan de basis zwarte lak. De toevoeging kan soms, zelfs onmiddellijk na het spuiten, ietwat vlokken en dat ziet eruit als een oneffenheid. Als het je stoort zou ik even kijken bij andere obsidian black gespoten auto's. Als die duidelijk egaler zijn zou je er een punt van kunnen maken bij Tesla.
Bedoel je wat anders met 'toevoeging' dan 'metallic'? Want dat heb ik ook op andere auto's gehad en daar zie ik dit effect totaal niet.

Wel een ander probleempje, want de gordel zit aan de bestuurderszijde verkeerd om. Vond al dat die zo gedraait zat, maar is dus gewoon verkeerd om gemonteerd. :(

WhatsApp Image 2018-09-20 at 13.16.19.jpeg
 
Bedoel je wat anders met 'toevoeging' dan 'metallic'? Want dat heb ik ook op andere auto's gehad en daar zie ik dit effect totaal niet.

Wel een ander probleempje, want de gordel zit aan de bestuurderszijde verkeerd om. Vond al dat die zo gedraait zat, maar is dus gewoon verkeerd om gemonteerd. :(

View attachment 336570

Oops. Slordig. Die krijg je met wat gepeuter wel omgedraaid, trouwens.
 
Ik heb gisteren mijn auto opgehaald. Alles helemaal prima gegaan en tot nu toe geen problemen gezien. Alleen bij daglicht vind ik wel dat mijn lak niet heel erg strak is. Ik heb Obsidian black, maar ik vind de laklaag niet echt strak gespoten. Het voelt wel glad aan, maar het ziet er bobbelig uit. Hoe is dat bij andere Tesla's? Mijn referentie zijn VAG auto's en daar vind ik het een stuk strakker...Het is ook niet op één plekje, maar het is gewoon over de hele auto zo. Het valt alleen op als je er met de neus op staat. Geen dealbreaker, maar als ik een auto naar de spuiter zou brengen dan had ik er wat van gezegd. Twijfel nu een beetje of ik dit moet melden. De auto rijdt wel heerlijk. Lekker stil, goede airco en mooi vlot. Het stille rijden valt vooral in de stad op. Op de snelweg is de auto niet heel veel stiller dan mijn Audi A4, omdat banden- en windgeruis dan toch wel doorkomen in het interieur. Wel mis ik wat beleving in het rijden. Motorgeluid en roeren in de bak voegt wel wat beleving toe. Gelukkig hebben we nog een oude benzine V6 staan voor het ouderwetse gevoel als mijn petrolhead-gevoel een keer weer de overhand heeft :) Enige minpunt vind ik de wat korte stoelen. Viel me niet op tijdens de proefrit, maar het feit dat de zitting niet uitgeschoven kan worden vind ik wel jammer.

Fijn dat ondanks 'einde kwartaal' ;) de aflevering goed is gegaan, zonder gebreken of andere narigheid, en veel veilige kilometers gewenst. Sinds watergedragen lakken worden toegepast, is orange peel van de lak dramatisch toegenomen. Bij het ene merk wat erger dan het andere. Dat merk wat al meer dan 100 jaar auto's bouwt, is er berucht om en ik spreek uit ervaring. Het doet naar mijn mening en als detailer veel afbreuk aan de uitstraling, maar het hoort er helaas bij. Als er verschil in orange peel te zien is, kan dat duiden op overgespoten delen. Daar heeft de jouwe kennelijk geen last van. Of het overmatig is, is lastig te beoordelen. Vergelijk het maar met andere Tesla's bij een SuC. In dit afleverdraadje begrijp ik 'beleving' en 'korte stoelen' niet zo. Dat wist je toch van het (naar ik mag aannemen) uitgebreide proefzitten en -rijden?
PS: die gordel is wat knullig, maar gelukkig snel op te lossen.
 
Afgelopen dinsdag heb ik mijn S75D mogen ophalen. Heen met het openbaar vervoer, met de trein,bus en het laatste stukje lopen. Eenmaal aangekomen fijn welkom geheten, het was lekker rustig (15:05) zodoende direct een medewerker tot onze beschikking. Mocht vervolgens het doek van de auto trekken, heel tof! Vanwege de verhalen, de auto extra goed gecheckt en afgezien van een vlekje op de passagiersstoel en achter op de mat (direct verholpen) is de auto zeer goed geleverd. Tesla medewerker heeft ruim de tijd genomen om alles uit te leggen en na 40 minuten zijn wij vertrokken uit de fabriek. En het rijdt heerlijk, de koppel, rust aan boord, etc,etc. Helaas zijn we hierna direct op vakantie gegaan, (erg vervelend zeilen in griekenland ;).
Merk wel dat ik op zoek wil naar donkere automatten of een middel om de matten goed te impregneren, dus mochten er tips zijn hoor ik dit graag
 
In dit afleverdraadje begrijp ik 'beleving' en 'korte stoelen' niet zo. Dat wist je toch van het (naar ik mag aannemen) uitgebreide proefzitten en -rijden?
Tijdens de proefrit heb ik slechts 20 minuten gereden, dus dan merk je het niet zo. Het is niet zo dat ze voor geen meter zitten, maar iets langer was fijn geweest. Het rijden is gewoon iets waar je aan moet wennen, dus dat wist ik van te voren. Ik ben alleen benieuwd of ik er aan ga wennen. De eerste keer koffie vond ik ook niet lekker en daar drink ik nu bakken van. :)
 
Merk wel dat ik op zoek wil naar donkere automatten of een middel om de matten goed te impregneren, dus mochten er tips zijn hoor ik dit graag
Ik heb ook een creme-interieur en die lichte matten zijn een crime (had ik ook in mijn VW New Beetle). Hoe voorzichtig je ook bent, het gaat je mis. Ik heb bij Matten-online nog voor de aflevering zwarte matten besteld (Super velours, zwart). De pasvorm komt redelijk goed overeen, maar is niet 100% identiek. Maar je bent voor net geen €70 (incl. btw) klaar. Tesla heeft ook all-weather mattensets, maar die vind ik geen gezicht (zijn van rubber).

Overigens heb ik mijn rubbermat voor de achterbak nog niet binnen. Had ik ook in mijn Audi A4 en is ideaal.
 
Afgelopen dinsdag heb ik mijn S75D mogen ophalen. Heen met het openbaar vervoer, met de trein,bus en het laatste stukje lopen. Eenmaal aangekomen fijn welkom geheten, het was lekker rustig (15:05) zodoende direct een medewerker tot onze beschikking. Mocht vervolgens het doek van de auto trekken, heel tof! Vanwege de verhalen, de auto extra goed gecheckt en afgezien van een vlekje op de passagiersstoel en achter op de mat (direct verholpen) is de auto zeer goed geleverd. Tesla medewerker heeft ruim de tijd genomen om alles uit te leggen en na 40 minuten zijn wij vertrokken uit de fabriek. En het rijdt heerlijk, de koppel, rust aan boord, etc,etc. Helaas zijn we hierna direct op vakantie gegaan, (erg vervelend zeilen in griekenland ;).
Merk wel dat ik op zoek wil naar donkere automatten of een middel om de matten goed te impregneren, dus mochten er tips zijn hoor ik dit graag
Begrijp ik goed dat je tegenwoordig ook niet meer wordt opgehaald van het station? Dat was bij onze drie voorgaande leveringen in Tilburg wel het geval.

Volgende week zaterdag kunnen (haha, het is volgens tesla meer "moeten"!) wij onze X 100d ophalen om 9:30.
 
Begrijp ik goed dat je tegenwoordig ook niet meer wordt opgehaald van het station? Dat was bij onze drie voorgaande leveringen in Tilburg wel het geval.

Volgende week zaterdag kunnen (haha, het is volgens tesla meer "moeten"!) wij onze X 100d ophalen om 9:30.

Ik kreeg vanuit Tesla een linkje naar een taxi bedrijf (Fresh Cabs) dat met korting tussen station Tilburg en de factory rijdt. Kostte volgens mij iets van 30 euro ofzo (we waren met z'n vieren). Stiekem viel me dat ook wel een beetje tegen, maar goed.
 
Ik kreeg vanuit Tesla een linkje naar een taxi bedrijf (Fresh Cabs) dat met korting tussen station Tilburg en de factory rijdt. Kostte volgens mij iets van 30 euro ofzo (we waren met z'n vieren). Stiekem viel me dat ook wel een beetje tegen, maar goed.
Ik had een taxi gepakt vanaf het station (ook met 4 personen). Die reed eerst naar de factory en daarna pas na het delivery center, dus ik was €45 kwijt. Was bijna net zo duur als 4 treinkaartjes (€48) vanuit Enschede naar Tilburg. :(
 
Ik heb ook een creme-interieur en die lichte matten zijn een crime (had ik ook in mijn VW New Beetle). Hoe voorzichtig je ook bent, het gaat je mis. Ik heb bij Matten-online nog voor de aflevering zwarte matten besteld (Super velours, zwart). De pasvorm komt redelijk goed overeen, maar is niet 100% identiek. Maar je bent voor net geen €70 (incl. btw) klaar. Tesla heeft ook all-weather mattensets, maar die vind ik geen gezicht (zijn van rubber).

Overigens heb ik mijn rubbermat voor de achterbak nog niet binnen. Had ik ook in mijn Audi A4 en is ideaal.
Top dank! Ik zag de all weathers ook al inderdaad niet mooi (understatement ;)). Dat wordt de super velours bestellen.
 
Tijdens de proefrit heb ik slechts 20 minuten gereden, dus dan merk je het niet zo. Het is niet zo dat ze voor geen meter zitten, maar iets langer was fijn geweest. Het rijden is gewoon iets waar je aan moet wennen, dus dat wist ik van te voren. Ik ben alleen benieuwd of ik er aan ga wennen. De eerste keer koffie vond ik ook niet lekker en daar drink ik nu bakken van. :)
Ik heb een al wat oudere tesla (P uit 2015). Daarin zijn de stoelen nog minder dan de huidige stoelen (ik geloof wel dat ik versie 2 stoelen heb). Ik vind de stoelen minder dan de stoelen uit een VAG auto of Mercedes (zeker met mijn 2,01m lengte). Maar het stomme is dat ik zelf merk dat ik op lange stukken een stuk uitgeruster uit de auto stap dan bij de auto's van de andere merken. Dat grote verschil komt door de auto pilot. Daardoor zit je niet continue in een vaste houding. Je zal het merken dat dit soort minpunten door het genot van de auto zelf teniet gedaan worden.
 
Ik had een taxi gepakt vanaf het station (ook met 4 personen). Die reed eerst naar de factory en daarna pas na het delivery center, dus ik was €45 kwijt. Was bijna net zo duur als 4 treinkaartjes (€48) vanuit Enschede naar Tilburg. :(
Wij kregen ook een mail met hierin een link voor het bestellen van een Tesla taxi (32,50). Wij zijn lekker vanuit Alphen naar Tilburg gereisd, daarna in een bus met studenten gestapt (328) om vervolgens het laatste stukje te voet te doen. Opzich wel ok...
 
Merk wel dat ik op zoek wil naar donkere automatten of een middel om de matten goed te impregneren, dus mochten er tips zijn hoor ik dit graag

Ik heb van een bekende toko in Almere de rubberen matten gekocht. Er is niets dat zo makkelijk schoon te houden valt als rubber! Zeker met 2 kleine kids is het ideaal. Eerlijk gezegd valt het me eigenlijk al niet meer op. Hoe vaak kijk je nou naar je voeten tijdens het rijden?

Het is niet zo dat ze voor geen meter zitten, maar iets langer was fijn geweest.

Ellemeijer in Amsterdam doet stoelaanpassingen en noemen zichzelf 'Tesla expert op ergonomie gebied'. Ik heb daar de hoofdsteun laten verlengen/verhogen en ik denk inderdaad dat ik ook de stoel nog laat verlengen. Is inderdaad wat te kort.

Wat ik begreep doen ze dat door de flap stof dat nu van het zitvlak ombuigt naar beneden los te halen en daar achteraan een nieuw stuk te monteren.
 
Ik heb van een bekende toko in Almere de rubberen matten gekocht. Er is niets dat zo makkelijk schoon te houden valt als rubber! Zeker met 2 kleine kids is het ideaal. Eerlijk gezegd valt het me eigenlijk al niet meer op. Hoe vaak kijk je nou naar je voeten tijdens het rijden?



Ellemeijer in Amsterdam doet stoelaanpassingen en noemen zichzelf 'Tesla expert op ergonomie gebied'. Ik heb daar de hoofdsteun laten verlengen/verhogen en ik denk inderdaad dat ik ook de stoel nog laat verlengen. Is inderdaad wat te kort.

Wat ik begreep doen ze dat door de flap stof dat nu van het zitvlak ombuigt naar beneden los te halen en daar achteraan een nieuw stuk te monteren.
Heb je een idee van de kosten van het verlengen van de zitting? Wellicht het overwegen waard dan
 
Aflevering stond gepland op volgende week zaterdag. Vandaag even gebeld voor de bevestiging (die was achteraf in mijn spam map beland). Medewerker gaf gelijk aan dat hij al klaar stond en dat ik hem ook zaterdag avond op kan halen om 18:30 uur.

Maar besloten dat nog een week wachten echt te lang is en de planning een beetje aangepast zodat ik hem overmorgen al kan halen. Zin in! Nu snel nog de verzekering regelen.
 
Aflevering stond gepland op volgende week zaterdag. Vandaag even gebeld voor de bevestiging (die was achteraf in mijn spam map beland). Medewerker gaf gelijk aan dat hij al klaar stond en dat ik hem ook zaterdag avond op kan halen om 18:30 uur.

Maar besloten dat nog een week wachten echt te lang is en de planning een beetje aangepast zodat ik hem overmorgen al kan halen. Zin in! Nu snel nog de verzekering regelen.
Zaterdag om 18:30. Nou, dat geeft wel aan dat het druk is bij Tesla.
 
  • Like
Reactions: robertvg