Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Aflevering Tesla

This site may earn commission on affiliate links.
2 week geleden MS 75 opgehaald in Breda, stekkerhybride daar ingeleverd. Aflevering was prima binnen een half uur reden we weg uit Breda. Enige nadeel is wel dat de ophaallokatie niet centraal in Nederland ligt en daardoor dankzij de files zeer slecht bereikbaar is. Beter en persoonlijker zou het zijn als je de auto bij een servicepunt zou kunnen ophalen. 2 dagen geleden de aanbetaling terug ontvangen. Wacht nu nog op de betaling van de inruilauto. Geen idee hoelang dat gaat duren. Verzekering was snel geregeld bij de ANWB. 660 euro per jaar, dat viel mij reuze mee, lees berichten dat velen meer kwijt zijn. Willen hem alleen niet tegen diefstal verzekeren, dan moest er een voertuigvolgsysteem worden ingebouwd wat niet bestaat, dat risico moet ik maar nemen lijkt mij, auto is goed beveiligd met een pincode. In de herfstvakantie gaan we met de auto naar zuid Frankrijk. Ben benieuwd hoe dit gaat bevallen.
 
Verzekering was snel geregeld bij de ANWB. 660 euro per jaar, dat viel mij reuze mee, .

Dat is raar zeg, de ANWB was ik erg lang bij verzekerd (met 28 schade vrije jaren) en die wilde niet mijn Tesla verzekeren.
Ik betaal nu iets van €1700,- :(

Edit: lees het nu nog eens en je hebt dus geen diefstal verzekering.
Maar een voertuigvolgsysteem bestaat toch wel bv de lojack ?
 
Last edited:
dan moest er een voertuigvolgsysteem worden ingebouwd wat niet bestaat, dat risico moet ik maar nemen lijkt mij, auto is goed beveiligd met een pincode.
€ 660,-- per jaar is zeer scherp. Mocht je toch verzekerd willen worden tegen diefstal: Het is wel degelijk mogelijk om een (SCM goedgekeurd) beveiligingssysteem in een Tesla model S in te bouwen. Dat verhaal dat een beveiligingssysteem (technisch) niet zou kunnen in een Tesla is achterhaald, maar de verzekeringsmaatschappijen leren blijkbaar maar heeel langzaam. Zie voor mijn ervaring #1994
Overigens hoort dit natuurlijk in het verzekerings draadje thuis.
 
de tesla verzekering staat op naam van mijn vrouw, de auto op mijn privénaam, dat kan bij een eenmanszaak. Ik duik nog even in het verhaal van de goedgekeurde beveiligingssystemen.
Het probleem is niet het eigendom, want dat is één entiteit als ZZP-er. Het probleem zit hem vaak in het zakelijke gebruik van de auto. Daarover zijn al vele discussies gevoerd (dus die zullen we hier maar niet herhalen). Sommige verzekeraars vinden dat een auto zakelijk gebruikt wordt als die op de balans staat van je eenmanszaak en vinden daarom dat je een zakelijke verzekering moet nemen.
...dat risico moet ik maar nemen lijkt mij, auto is goed beveiligd met een pincode.
Met je Tesla account neem ik je auto zo mee. Via de app ontgrendel ik de auto en schakel ik sleutelloos rijden in. De PIN-code kun je omzeilen door in te loggen met datzelfde Tesla account. Die PIN-code is dus leuk voor als iemand je sleutel ontfutselt (of kan simuleren), maar waterdicht is het allemaal niet.

Tesla moet hoognodig 2-factor authenticatie gaan inschakelen, maar het lijkt geen prioriteit te hebben. Maar wees dus voorzichtig waar je je Tesla account achterlaat...
Bij mij was het andersom: Tesla gaf 13% meer dan mijn hoogste bod (inclusief wijverkopenautos.nl). Dus het zegt dus niet altijd wat.
Ik moet zeggen dat ik mijn voorstel wel erg snel binnen had en had de indruk dat ze er ook niet zo op zaten te wachten. Particulier verkopen levert meestal meer op, maar is ook net wat meer gedoe (was er in totaal zeker zo'n 4 uur mee kwijt) en oppassen met betaling, diefstal, ...
 
Last edited:
Vreemd... Ik zit nog steeds op 2018.34.1 3dd33072. Zou toch verwachten dat die automatisch updatet?

Tesla rolt firmware's niet over de hele fleet uit, zodat bij een issue niet je hele fleet problemen heeft. Soort van A/B testing.

Ik zit ook op 34.1 en ik verwacht niet dat ik 36.2 nog krijg voor V9. Je slaat zo nu en dan wat versies over.
 
de tesla verzekering staat op naam van mijn vrouw, de auto op mijn privénaam, dat kan bij een eenmanszaak. Ik duik nog even in het verhaal van de goedgekeurde beveiligingssystemen.

Als de verzekering op de naam van je vrouw staat dan kan je hem toch ook niet in je eenmanszaak vermelden/opgeven?
Dan wordt het volgens mij nog een duurdere verzekering dan wanneer je hem op je eigen naam zet en in je bedrijf doet.
Of zie ik het niet goed?
 
Als de verzekering op de naam van je vrouw staat dan kan je hem toch ook niet in je eenmanszaak vermelden/opgeven?
Dan wordt het volgens mij nog een duurdere verzekering dan wanneer je hem op je eigen naam zet en in je bedrijf doet.
Of zie ik het niet goed?
Nou, de ANWB maakt het niet uit of de auto op naam van de man of de vrouw staat. Het is een van de weinige verzekeraars die dit doen. Zelf bij een onverhoopte echtscheiding delen ze de schadevrije jaren op. Ik ben een keer veel treden gezakt na een zware botsing (Saab, mij markeerde dus niets). Vanaf dat moment liepen de verzekeringen op naam van mijn vrouw. Ik heb zelf 3 auto's op mijn naam staan en mijn vrouw geen enkele, maar alle verzekeringen staan op haar naam. De Tesla staat wel op de balans maar ik rij er nagenoeg niet zakelijk mee, ik ga naar klanten op de fiets of met een 20 jaar oude gezinsauto. Woon werkverkeer is overigens ook privé gebruik. Met andere woorden de verzekeraar merkt de auto aan als privé. Wel schrik ik van de opmerking dat het kinderlijk eenvoudig is om de Tesla te stelen. Zou een mechanisch stuurslot een oplossing kunnen zijn? Had ik vroeger ook in mijn lelijke eend, werkte perfect, in de binnenstad nooit een deur op slot hoeven doen.
 
De Tesla staat wel op de balans maar ik rij er nagenoeg niet zakelijk mee, ik ga naar klanten op de fiets of met een 20 jaar oude gezinsauto. Woon werkverkeer is overigens ook privé gebruik. Met andere woorden de verzekeraar merkt de auto aan als privé.

Het verbruik is inderdaad prive. Dit is van toepassing of de voorwaarden. Jij zegt dus dat ANWB niet als acceptatie criteria voor een consumenten autoverzekering vereist dat de auto NIET op de balans mag staan?

Dat houd dus ook in dat je de auto ex BTW verzekerd hebt, klopt dat?