Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

AI dag

This site may earn commission on affiliate links.
Hele presentatie gezien. Vooral onder de indruk van de software optimalisatie bij oa de auto-labelling en world creator.

Eigenlijk teveel om goed te verteren. De progressie van Dojo ziet er goed uit.

Toepassing van Vision voor de Bot lijkt mij ook een cruciale stap voor het succes daarvan.

Mooi om te zien hoe alles in elkaar grijpt en hoe snel er ontwikkeld wordt.
 
Boston Robotics maakt al meer dan 10 jaar robotten, en ze werken enkel voorgeprogrammeerd.

Tesla heeft een jaartje gewerkt aan 2 modellen, en ja het klopt dat het qua balans nog wat werk verdient, maar er is AI integratie: vision laat toe om objecten te herkennen en in de ruimte te navigeren.

De Boston Dynamics robotten zijn ook niet gemaakt voor serieproductie, en wegen aanzienlijk meer dan wat Tesla plant.

En je hebt Bumble-C gemist.

 
  • Like
Reactions: job-lek
Elon zegt het zelf: snelste weg genomen om een productiemodel te maken. Die is niet optimaal. Hij moet zo snel mogelijk op de markt, in volume productie (en dat kunnen de meeste niet eens...... one-offs are easy).

Geef het een paar jaar ...... OTA updates en wordt een kleine revolutie. Nieuw is paar actuators, de rest hebben ze.... verder dojo (en die is indrukwekkend). Je weet dat die vanzelf beter wordt, zonder dat je een nieuwe hoeft te kopen.

Kijken of die straks ook de tuin kan doen :) Of de visite de deur uit kan zetten.......🤣🤣🤣
 
Het 2e model dat Elon liet zien, moet vrij snel werkend te maken zijn. Vanaf daar wordt het voornamelijk programeren en software updaten.
Dat zal best lange tijd nodig hebben (paar jaar) om een goed werkend model te krijgen.
In de tussentijd zullen de actuators, scharnierpunten en rest onderdelen geoptimalizeerd worden.
Daarna zal het bouwen van de robots voor Tesla een klein kunstje zijn.
Zodra ik er 1 kan bestellen, doe ik dit direct. Zat klusjes waar ik zelf geen zin in heb.
 
  • Like
Reactions: Hbrink and Xfrank