Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

AI dag

This site may earn commission on affiliate links.
Vanacht om 2 uur NL tijd begint AI dag,
Elon zegt dat het een evenement is om talent te werven voor Tesla.
Ik hoop dat ze een inspirerende presentatie gaan geven die veel talent zal aantrekken (en leuke dingen doet voor de $TSLA :rolleyes:).
Hier de stream:
 
Nog niet alles gezien, maar in het algemeen weer erg onder de indruk. De timing neem ik met een flink pak zout, maar in ieder geval wordt er ergens naar toe gewerkt en is er een visie!

De ontwikkeling van AI en FSD is geen rechte lijn, maar een hobbelige weg. Zou zo maar kunnen dat we dit jaar toch nog een mooie verrassing krijgen....
 
  • #12,283 schreef ik al in het Tesla in de pers-draadje
  • Licencing van AI lijkt me de belangrijkste opportunity voor Tesla en de concurrentie.
  • FSD complete is really close!
  • MSM heeft alleen aandacht voor de Tesla Robot (en iedereen schrijft daar wel iets over)

Het gaat waarschijnlijk nog wel even duren voordat de impact van deze AI dag doordringt.

En de media aandacht voor de Tesla Bot is volgens mij "Tesla pre-engineered reverse click-bait". Dat zeggen mijn exaFLOPS.
 
De ontwikkeling van AI en FSD is geen rechte lijn, maar een hobbelige weg. Zou zo maar kunnen dat we dit jaar toch nog een mooie verrassing krijgen....
Elon zei alvast "sorry for the delay due to technical issues" :)


Heel interessant om te volgen, maar als je hoort wat voor problemen ze allemaal hadden dan is het toch wel bijzonder dat Elon indertijd al riep dat het bijna af was. Ook zal er finetuning moeten gebeuren voor de NL situatie, die soms veel complexer is dan in de VS. Ik heb de afgelopen jaren vrijwel alleen maar focus gezien op de VS, dus ik verwacht sowieso niet dat FSD snel bij ons gaat werken. Wellicht wel onderdelen van FSD, maar echt autonoom gaat het echt nog niet zijn. Ook na AI dag heb ik nog geen spijt dat ik geen FSD heb aangeschaft.
 
Ik zit er wat positiever in, heb FSD sinds 2017 :). Feitelijk heb jij gelijk: focus is USA en FSD in de Amsterdamse binnenstad zal echt niet snel actief komen. Maar ik hoop wel (nog in 2021!) op verbeteringen qua snelweg en autoweg, denk aan herkennen (en reageren) op borden. Dat laatste stuk stadsverkeer rij ik met alle plezier zelf.
 
Elon zei alvast "sorry for the delay due to technical issues" :)


Heel interessant om te volgen, maar als je hoort wat voor problemen ze allemaal hadden dan is het toch wel bijzonder dat Elon indertijd al riep dat het bijna af was. Ook zal er finetuning moeten gebeuren voor de NL situatie, die soms veel complexer is dan in de VS. Ik heb de afgelopen jaren vrijwel alleen maar focus gezien op de VS, dus ik verwacht sowieso niet dat FSD snel bij ons gaat werken. Wellicht wel onderdelen van FSD, maar echt autonoom gaat het echt nog niet zijn. Ook na AI dag heb ik nog geen spijt dat ik geen FSD heb aangeschaft.
Als jullie na deze AI dag spreken over FSD is dat dan level 2 FSD(c) of bedoelen jullie dan the real thing: level 5 full self driving
 
Blijf toch twijfelen of AP zal kunnen zonder medewerking van de infrastructuurbeheerders. Vandaag in Oostenrijk stond er een bord langs de weg ‘Markierung nicht gultig’. Gewoon zwart op wit. Niet eens een verkeersbord. Als AP al moet beginnen om alle borden te lezen én te begrijpen…
Ik moest denken aan deze post van @pvkeep, waar AP ten onrechte de gele lijn volgde:
Post in thread 'Software 2021.4.xx'
Software 2021.4.xx
 
Wat een stelletje nerds op dat podium. Heerlijk!

Even een samenvatting:
- GTA 6 gaat er een stuk realistischer uit zien met de hulp van Tesla.
- DOJO wordt de grootste Solar-powered bitcoin miner. Over 1-2 jaar.
- Ze hebben de mars-robot van SpaceX per ongeluk bij Tesla gepresenteerd.
- FSD... mooie ploatkes, maar nog lang niet klaar.


Kom bij ons werken, want wij weten het ook niet meer ;)
 
Last edited:
Wat een stelletje nerds op dat podium. Heerlijk!

Even een samenvatting:
- GTA 6 gaat er een stuk realistischer uit zien met de hulp van Tesla.
- DOJO wordt de grootste Solar-powered bitcoin miner. Over 1-2 jaar.
- Ze hebben de mars-robot van SpaceX per ongeluk bij Tesla gepresenteerd.
- FSD... mooie ploatkes, maar nog lang niet klaar.


Kom bij ons werken, want wij weten het ook niet meer ;)
Gordon.jpg
 
Denk dat ze de presentatie bewust zo langdradig en ingewikkeld hebben gemaakt. Dit was toch niet wat je van Tesla mag verwachten wanneer ze iets aan het grote publiek laten zien. Denk dat ze het idd zelf niet meer weten bij Tesla. Wel benieuwd naar de Teslabot en wat die moet kosten
 
Gewoon indrukwekkend wat voor mensen hij binnenhaalt en wat voor baanbrekend werk die verrichten (en AI day is bedoeld om nog meer knappe koppen binnen te halen!). Dat zal ergens een keer samenkomen in producten :)

Die simulaties, wow. De robot, heel benieuwd naar. FSD, dat wordt gewoon steeds beter. Dojo, gewoon zelf maken want de rest maakt niet wat we willen, doe het ze allemaal maar na.

Daar zit je dan als legacy auto maker en je concurrent maakt zelf AI supercomputers om de auto beter te maken. Heel ander spelveld aan het worden.
 
Denk dat ze de presentatie bewust zo langdradig en ingewikkeld hebben gemaakt. Dit was toch niet wat je van Tesla mag verwachten wanneer ze iets aan het grote publiek laten zien. Denk dat ze het idd zelf niet meer weten bij Tesla. Wel benieuwd naar de Teslabot en wat die moet kosten
Het was ook een recruitment event voor nieuwe engineers. Was zeker interessant vanuit dat perspectief
 

drie weken geleden deed Dave Lee dit interview met George Hotz. Veel raakpunten met het nieuws in de AI day presentatie van Tesla

Timestamps: 00:00 - Intro 02:17 - Comma.ai - $9m in revenue, 20 employees 3:30 - George owns majority, sole board member 4:10 - Master plan of Comma.ai 8:47 - What is limiting factor to improve performance? 10:33 - How will solve corner cases? 12:45 - End-to-end learning vs Tesla vision approach 24:50 - When will Comma.ai do city driving? 35:40 - Only 3: Tesla, Comma.ai, Mobileye 39:23 - Importance of data vs processing 40:25 - Auto-labeling 43:15 - Impressions of Tesla FSD Beta 8 44:47 - How does Comma.ai add additional cameras? 47:53 - What is ideal partnership or acquisition? 49:22 - Business model explained 51:30 - Equipment requirements to install Comma Two or Comma Three 56:35 - Any plans to expand to RVs of big rigs? 57:45 - Is Lidar a trap? 1:01:45 - Thoughts on Google as organization 1:08:01 - Cool things happening in Crypto 1:13:15 - Thoughts on Neuralink 1:24:06 - Can AI mimic human soul element? 1:27:08 - Toward cooking/cleaning robots 1:33:00 - How to solve last foot delivery? 1:34:20 - Will Apple make anApple Car? 1:39:18 - What do you think of Chinese EV makers? 1:41:06 - Will Tesla license FSD? 1:47:20 - Is Tesla leader of real-world AI? 1:48:40 - Tesla Dojo as a service? 1:41:28 - Tesla to build robots 1:54:30 - Regulation of AI 1:57:30 - Metaverse 2:05:00 - Singularity 2:08:57 - Simulation, God
 
Last edited:
  • Like
Reactions: TheoSchijf
Oh yeah, HW 4 is expected aug 2022.
Cybertruck first to get it. HW 3 will support FullSD and HW 4 will be FullerSD.

Tesla will need help with creating a smoothly moving and acting Tesla Bot. Is not easy. Next year prototype. Prototypes ARE easy I guess. Tesla Bot is clearly a prerequisite for Mars. The first 100 flight by starship have no people on board, but Tesla Bots.
 
  • Like
Reactions: Xfrank