Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Andere FEV's

This site may earn commission on affiliate links.
Beide standaarden ondersteunen in principe laadsnelheden van 100kW en meer. Dan moeten natuurlijk zowel de auto als de infrastructuur meewillen.

Uit een van de filmpjes op Youtube met de Bolt werd verteld dat voorlopig 50kW voor snelladen mogelijk is. Of dit later nog verhoogd wordt is nog niet duidelijk. Gevonden:
het is maar 10 minuten lang en ik weet niet exact welk moment gesproken wordt over snelladen. Volgens mij bij het weer aankomen bij het parkeerterrein.
 
Ik ben woensdag de 21e uitgenodigd bij de introductie van de Hyundai Ionic. Wel nieuwsgierig... zou relatief ver moeten kunnen komen met de (voor ons kleine) 28 kWh batterij... Ik mag het die dag gelukkig zelf uitproberen op een rit van Amsterdam naar omgeving Eindhoven... ik zal het Wh verbruik goed monitoren :)

Eveneens zeer nieuwsgierig.
Bij registratie via de Hyundai website staat Tesla niet in de lijst bij selectie van je huidige wagen... :confused:

Er staat momenteel een potentiële kandidaat klaar, enkel nog de knoop doorhakken.
IMG_9105.jpg
 
Ik ben woensdag de 21e uitgenodigd bij de introductie van de Hyundai Ionic. Wel nieuwsgierig... zou relatief ver moeten kunnen komen met de (voor ons kleine) 28 kWh batterij... Ik mag het die dag gelukkig zelf uitproberen op een rit van Amsterdam naar omgeving Eindhoven... ik zal het Wh verbruik goed monitoren :)
Kun je ook informeren wat de levertijd is? M.a.w. wanneer zijn ze in enig volume beschikbaar?
 
Voor wie nog eens offroad wilt gaan: Nikola Zero Electric UTV To Launch With $37,500 Price Tag, Range Of Up To 200 Miles

Zelfde prijs als de Chevrolet Bolt en 200 mijl bereik met 72kWh batterij capaciteit. Bovendien zonnepanelen op het dak als je geen stopcontact kunt vinden in de vrije natuur.

Is tenminste ook een voertuig waar je de de Dakar-rally mee kunt rijden. Meer dan genoeg zon in de woestijnen van Zuid-Amerika. :cool: Ik zat te denken aan Tom Coronel, al verwacht ik niet dat hij gelijk voor het puntenklassement zal kunnen gaan rijden.
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN
Zoals @Hans Noordsij zou zeggen: een hoop hete lucht en weinig tot geen concrete bewijzen. ;)

Niettemin vind ik dit een mooie ontwikkeling en ik hoop dan ook dat ze mooie successen boeken.

Nou ja, is het zo erg? Deze komt toch best wel serieus over en wie weet kunnen de grote merken iets met hun ideeën. Dan hoeven ze niet richting Tesla te buigen :) Win Win.
 
Nou ja, is het zo erg? Deze komt toch best wel serieus over en wie weet kunnen de grote merken iets met hun ideeën. Dan hoeven ze niet richting Tesla te buigen :) Win Win.

Oh nee helemaal niet. Maar jij hebt al eerder (overigens zeer terecht) aangegeven dat sommige bedrijven/ondernemers nogal snel kunnen zijn met het doen van bijzondere uitspraken over hun producten en hoe deze beter zouden zijn dan Tesla. Moest gewoon even aan je denken ;)

En ik hoop inderdaad dat dit een voorbeeld is van een bedrijf dat goede producten maakt en daadwerkelijk succesvol blijft/wordt.
 
Ik ben woensdag de 21e uitgenodigd bij de introductie van de Hyundai Ionic. Wel nieuwsgierig... zou relatief ver moeten kunnen komen met de (voor ons kleine) 28 kWh batterij... Ik mag het die dag gelukkig zelf uitproberen op een rit van Amsterdam naar omgeving Eindhoven... ik zal het Wh verbruik goed monitoren :)

Helaas was er alleen te rijden met de hybrid. Prima auto overigens, zelf vind ik met hybride een cvt wel zo prettig, maar degenen die daar niet aan kunnen / willen wennen hebben hiermee een mooi en goedkoop alternatief.
De EV heeft zoals het hoort natuurlijk maar 1 versnelling... zoals het hoort :).
Ik ga daar overigens zelf eind Oktober uitgebreid mee rijden, Als er bij meerderen interesse dan organiseer ik een mini-eventje...
Neem dan even via pm / mail / whatsapp contact met me op. We gaan dan in de omgeving van Helmond rijden. Voor de nieuwsgierigen: Nee... ze hebben daar geen referral programma, maar ik gun het wel de nieuwe vestigingsmanager daar om met de EV goed te scoren, aangezien hij een vd weinige EV minded verkopers is die ik ken in de "traditionele dealerwereld".