Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Andere FEV's

This site may earn commission on affiliate links.
image.jpeg


Vanmiddag een uurtje mee gestuurd. Dit is overigens de Q210 (dus met de snellader). Na mijn vakantie krijg ik hem een lang weekend mee en kan ik gelijk testen of ik ook dezelfde issues heb met resetten als de laadstroom schommelt.
 
Artikeltje met een klare kijk op de zaak.
The best electric car for Europe

Niet helemaal want het gaat er om om zoveel mogelijk kilometers om te zetten van dino naar elektrisch en dan staan er in dit lijstje auto's die in de praktijk maar weinig rijden (relatief gezien). Aantallen zegt ook niet zoveel.
Wat ze beter hadden kunnen noemen zijn de zakelijk ingezette midden en daarboven klasse die jaarlijks vele tienduizenden kilometers maken. Overigens mooi het Model 3 en S60 segment.
Daarnaast zal er niet alleen een Wende komen naar elektrisch maar ook in de populatie van de EV rijders van straks. Die willen, als ze dan overstappen, niet een gewone Golf die elektrisch is gemaakt maar zijn tegen die tijd lekker gemaakt met elektrische auto's die dat vanaf de geboorte zijn. Een bestaande ICE die elektrisch wordt gemaakt is een gemiste kans. De tijd zal het leren maar ik vind dit een voorbeeld van kijken naar de EV toekomst door de bril van de jaren 80. Men zal echt het roer om moeten gooien en een andere mindset kiezen.
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
Een Twingo met 20kwh batterij wordt hem ook niet.
Mensen kopen een auto met xxx liter kofferbak ruimte, terwijl ze die hooguit 1 x per jaar gebruiken.
Mensen kopen een auto met 4 zitplaatsen, terwijl ze 99% van de tijd in hun eentje in de wagen zitten.
Mensen kopen een auto met zeker 400km bereik, terwijl ze dagelijks max 50 kilometer rijden.
Men geeft duizenden euro's uit aan een auto en zet hem vervolgens 95% van de tijd stil voor de deur.
Waarom? Vanwege de vrijheid die dat ding verschaft. Omdat hij er is wanneer je hem ook maar nodig hebt.
Omdat als je zoveel geld voor iets uitgeeft je niet alsnog beperkt wil worden op de zeldzame mogelijke momenten dat je die kofferbakruimte, die zitplaatsen, of die range wel nodig hebt.

Die genoemde 40kwh batterij capaciteit is wel het minimum.
 
Een Twingo met 20kwh batterij wordt hem ook niet.
Mensen kopen een auto met xxx liter kofferbak ruimte, terwijl ze die hooguit 1 x per jaar gebruiken.
Mensen kopen een auto met 4 zitplaatsen, terwijl ze 99% van de tijd in hun eentje in de wagen zitten.
Mensen kopen een auto met zeker 400km bereik, terwijl ze dagelijks max 50 kilometer rijden.
Men geeft duizenden euro's uit aan een auto en zet hem vervolgens 95% van de tijd stil voor de deur.
Waarom? Vanwege de vrijheid die dat ding verschaft. Omdat hij er is wanneer je hem ook maar nodig hebt.
Omdat als je zoveel geld voor iets uitgeeft je niet alsnog beperkt wil worden op de zeldzame mogelijke momenten dat je die kofferbakruimte, die zitplaatsen, of die range wel nodig hebt.

Die genoemde 40kwh batterij capaciteit is wel het minimum.

Je hebt helemaal gelijk. Anders zouden de nu minimaal verkopende (gerelateerd aan het volume van het segment waarin ze zitten) Leaf's, i3's, Zoe's etc. gaan als warme broodjes en niet aan te slepen zijn.
 
Niet helemaal want het gaat er om om zoveel mogelijk kilometers om te zetten van dino naar elektrisch en dan staan er in dit lijstje auto's die in de praktijk maar weinig rijden (relatief gezien). Aantallen zegt ook niet zoveel.
Wat ze beter hadden kunnen noemen zijn de zakelijk ingezette midden en daarboven klasse die jaarlijks vele tienduizenden kilometers maken. Overigens mooi het Model 3 en S60 segment.
Daarnaast zal er niet alleen een Wende komen naar elektrisch maar ook in de populatie van de EV rijders van straks. Die willen, als ze dan overstappen, niet een gewone Golf die elektrisch is gemaakt maar zijn tegen die tijd lekker gemaakt met elektrische auto's die dat vanaf de geboorte zijn. Een bestaande ICE die elektrisch wordt gemaakt is een gemiste kans. De tijd zal het leren maar ik vind dit een voorbeeld van kijken naar de EV toekomst door de bril van de jaren 80. Men zal echt het roer om moeten gooien en een andere mindset kiezen.

Niks mis met een VW e-Golf. We rijden er nu een aantal maanden mee en is echt een prima auto. In de stad misschien zelfs te prefereren boven de Model S. Het enige dat mankeert, is een grotere batterij (die een dezer dagen geïntroduceerd zal worden) en een wat redelijkere prijs (zoals het artikel al schrijft).
Ik kan me voorstellen dat een elektrische versie van een bestaand model voor veel mensen (die wat voorzichtiger en minder tech savvy zijn) juist vertrouwder is.
 
  • Like
Reactions: ebullio
Niks mis met een VW e-Golf. We rijden er nu een aantal maanden mee en is echt een prima auto. In de stad misschien zelfs te prefereren boven de Model S. Het enige dat mankeert, is een grotere batterij (die een dezer dagen geïntroduceerd zal worden) en een wat redelijkere prijs (zoals het artikel al schrijft).
Ik kan me voorstellen dat een elektrische versie van een bestaand model voor veel mensen (die wat voorzichtiger en minder tech savvy zijn) juist vertrouwder is.

Overigens, wie een proefritje met de e-Golf wil maken, is van harte welkom in Den Haag. Stuur dan even een pm naar @Pauline
Een of meerdere dagen huren is ook mogelijk via Snappcar:
https://www.snappcar.nl/auto-huren/auto/volkswagen-golf/ba19a2fd-12da-474b-ab07-aa190bfb472c
 
Niks mis met een VW e-Golf. We rijden er nu een aantal maanden mee en is echt een prima auto. In de stad misschien zelfs te prefereren boven de Model S. Het enige dat mankeert, is een grotere batterij (die een dezer dagen geïntroduceerd zal worden) en een wat redelijkere prijs (zoals het artikel al schrijft).
Ik kan me voorstellen dat een elektrische versie van een bestaand model voor veel mensen (die wat voorzichtiger en minder tech savvy zijn) juist vertrouwder is.
Volledig akkoord. Heb net dezelfde ervaring bij ons thuis.
 
  • Like
Reactions: Merijn