Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Andere FEV's

This site may earn commission on affiliate links.
Ze gaan anders wel de drivetrain en batterij voor de MidBasic Electric Van door VDL leveren. Dat zou ik toch geen geen hoop hete lucht noemen, VDL is een meer dan serieuze speler.

En zo ga ik dan de boeken in, grapje.

Prima dat ze dit zo proberen. Elke elektrisch gereden kilometer is er per slot van rekening weer een. 22 Kw lijkt wat weinig maar in een paar uur is de batterij, die in deze fase niet echt groot is, weer opgeladen. CCS kan ook, SuC niet vanwege het formaat van de auto. Ik denk dat we straks, als de Tesla bedrijfswagens er komen, speciale gigasuperchargers gaan krijgen die de vrachtauto's en bussen, die dan wel een grote batterij zullen hebben, snel bijladen waardoor ze inzetbaar worden voor grote afstanden.
 
600kW, gaaf!
Maar vraag me toch wel af wat voor een bussen en batterijvermogen ze dan rekening mee houden.
Die pantograaf opladers bij de haltes zullen niet goedkoop zijn.
Als ik zie dat er in Californië nu electrische bussen in gebruik worden genomen met 300km range dan vraag ik me af of dat tussendoor opladen straks nog wel nodig is.
 
Is een afweging: meer batterij of meer snelladen. Zou toch best wel kunnen dat snelladen een goedkopere oplossing is, of althans binnenkort wordt. Ook met onze S'jes trouwens. Ik wil gerust wel om de 260km of zo blijven halthouden om te laden, op lange reizen. Als ik dan binnen 10 minuten of zo weer 80% "vol" ben zou ik méér dan tevreden zijn. En intussen moet ik niet dagelijks onnodige kilo's aan batterijen meeslepen voor woon/werk-verkeer.
 
  • Like
Reactions: ebullio
QUANTiNO - 1,167 kilometres on pure electric

1,167-Kilometre Test Drive in the QUANTiNO


de man achter Quant is Nunzio La Vecchia.
Google hem eens.
Op de schaal van "oplichter" tot "mastermind" zal de naald op het eerste blijven.

Overigens : de website waarop het filmpje te zien is; is nog maar eens een eigen site.
Hij zal geld nodig hebben....
Eerder haalde hij al een soortgelijke goocheltruk uit met photovoltaïsche cellen.


hier alvast wat links :

https://teslamotorsclub.com/tmc/posts/709483/
https://teslamotorsclub.com/tmc/posts/904731/

https://teslamotorsclub.com/tmc/posts/909979/
https://teslamotorsclub.com/tmc/posts/760363/
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: AnalysiZ
Er worden momenteel voor E-bussen in het Eindhovense Chargers gebouwd waarbij het woord Gigacharger past.
Geen hete lucht, heb de productie onlangs gezien. http://heliox.nl/wp-content/uploads...arge-System_-Opportunity-Charge_200-600kW.pdf

Kleine aanvulling, VDL Bus & Coach - Actueel
Vergeet niet welke enorme stress dit geeft op het elektriciteitsnet. (10 minuten 600kW laden en dan weer even niets "verbruiken") Of de busmaatschappij moet haar eigen netwerk uitbouwen.
Ik denk dat men dan beter zou evolueren naar batterijwisselsystemen. Die dan aan lagere snelheden ondergronds kunnen opladen.
 
Vergeet niet welke enorme stress dit geeft op het elektriciteitsnet. (10 minuten 600kW laden en dan weer even niets "verbruiken") Of de busmaatschappij moet haar eigen netwerk uitbouwen.
Ik denk dat men dan beter zou evolueren naar batterijwisselsystemen. Die dan aan lagere snelheden ondergronds kunnen opladen.
Kan toch makkelijk opgelost worden door een batterij in het laadstation in te bouwen als buffer? Batterijwisselaars blijven altijd een mechanische nachtmerrie. Eén storing en je hele buslijn ligt stil.
 
  • Helpful
Reactions: FVO
Vergeet niet welke enorme stress dit geeft op het elektriciteitsnet. (10 minuten 600kW laden en dan weer even niets "verbruiken") Of de busmaatschappij moet haar eigen netwerk uitbouwen.
Ik denk dat men dan beter zou evolueren naar batterijwisselsystemen. Die dan aan lagere snelheden ondergronds kunnen opladen.

600kw lijkt veel; maar voor het net is dat peanuts.
temeer daar het in- en uitschakelen getrapt zal verlopen.

(in vele fabrieken staan nog steeds motoren met een vermogen van 500kw en meer die in ster-driehoek aanlopen.)
 
  • Informative
Reactions: FVO
Ik wilde Opel eens vragen met welke laadvermogens de Ampera-E kan laden, maar iemand was mij al voor geweest.

AC: 1 fase tot 7,4 kW
DC: tot 50 kW

Dit betekent dat je aan 90% van de publieke laadpalen in Nederland tot 3,7 kW (effectief 3 kW) laden kunt.

Zucht, leren ze dan nooit?
 
600kw lijkt veel; maar voor het net is dat peanuts.
temeer daar het in- en uitschakelen getrapt zal verlopen.

(in vele fabrieken staan nog steeds motoren met een vermogen van 500kw en meer die in ster-driehoek aanlopen.)
Maar slaan die motoren dan ook aan voor slechts 10 minuten, waarna ze dan vb. weer een half uur stil staan?