Bas.
Active Member
Vervolg Audi ETron.
De Audi met 255-50 banden geeft meer comfort. Maar het comfort op 21” van de Tesla en het veel directere bochtengedrag spreken mij veel meer aan. De Audi voelt log en traag aan. Op een rotonde die ik altijd makkelijk met 50kmh neem schuift de Audi bij 40 al over de voorwielen door. Auto is echt veel te zwaar. Geef met de Tesla gas en je voelt dat hij zich zet en door de bocht laat trekken waarbij de auto mooi vlak blijft.
Bediening in de Audi is onhandig. Ieder menu vraagt om meerdere stappen voordat je bent waar je zijn wilt. Spraakbediening is echt niet werkend te krijgen. Het rijden met laneassist is gevaarlijk en onrustig. Tegendruk op het stuur laat de auto over de lijnen gaan. Te weinig druk lokt voortdurend waarschuwingen uit. En in te scherpe bochten laat het systeem het onaangekondigd afweten. Regeneratief rijden met one-pedal kan niet. Auto helpt je met remmen via navigatie en laat je in de steek als je de weg weet. Het plannen van routes op het Tesla scherm met het overzicht van Suc’s en de mogelijkheid alternatieve Suc’s te kiezen om sneller te reizen zijn voor mij heel sterke punten. De Audi voelt zo als een oud concept als je een Tesla gewend bent! Overigens was deze Audi zeker niet vrij van rammels en kraakjes. Dit is in GEEN geval een Tesla killer!
De Audi met 255-50 banden geeft meer comfort. Maar het comfort op 21” van de Tesla en het veel directere bochtengedrag spreken mij veel meer aan. De Audi voelt log en traag aan. Op een rotonde die ik altijd makkelijk met 50kmh neem schuift de Audi bij 40 al over de voorwielen door. Auto is echt veel te zwaar. Geef met de Tesla gas en je voelt dat hij zich zet en door de bocht laat trekken waarbij de auto mooi vlak blijft.
Bediening in de Audi is onhandig. Ieder menu vraagt om meerdere stappen voordat je bent waar je zijn wilt. Spraakbediening is echt niet werkend te krijgen. Het rijden met laneassist is gevaarlijk en onrustig. Tegendruk op het stuur laat de auto over de lijnen gaan. Te weinig druk lokt voortdurend waarschuwingen uit. En in te scherpe bochten laat het systeem het onaangekondigd afweten. Regeneratief rijden met one-pedal kan niet. Auto helpt je met remmen via navigatie en laat je in de steek als je de weg weet. Het plannen van routes op het Tesla scherm met het overzicht van Suc’s en de mogelijkheid alternatieve Suc’s te kiezen om sneller te reizen zijn voor mij heel sterke punten. De Audi voelt zo als een oud concept als je een Tesla gewend bent! Overigens was deze Audi zeker niet vrij van rammels en kraakjes. Dit is in GEEN geval een Tesla killer!