Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Audi eTron

This site may earn commission on affiliate links.
Vervolg Audi ETron.
De Audi met 255-50 banden geeft meer comfort. Maar het comfort op 21” van de Tesla en het veel directere bochtengedrag spreken mij veel meer aan. De Audi voelt log en traag aan. Op een rotonde die ik altijd makkelijk met 50kmh neem schuift de Audi bij 40 al over de voorwielen door. Auto is echt veel te zwaar. Geef met de Tesla gas en je voelt dat hij zich zet en door de bocht laat trekken waarbij de auto mooi vlak blijft.

Bediening in de Audi is onhandig. Ieder menu vraagt om meerdere stappen voordat je bent waar je zijn wilt. Spraakbediening is echt niet werkend te krijgen. Het rijden met laneassist is gevaarlijk en onrustig. Tegendruk op het stuur laat de auto over de lijnen gaan. Te weinig druk lokt voortdurend waarschuwingen uit. En in te scherpe bochten laat het systeem het onaangekondigd afweten. Regeneratief rijden met one-pedal kan niet. Auto helpt je met remmen via navigatie en laat je in de steek als je de weg weet. Het plannen van routes op het Tesla scherm met het overzicht van Suc’s en de mogelijkheid alternatieve Suc’s te kiezen om sneller te reizen zijn voor mij heel sterke punten. De Audi voelt zo als een oud concept als je een Tesla gewend bent! Overigens was deze Audi zeker niet vrij van rammels en kraakjes. Dit is in GEEN geval een Tesla killer!
 
Hi Bas, heb jij het geluid van de elektromotoren ook als heel aanwezig ervaren of is het jou niet zo opgevallen?
Ik heb recent al een stukje geschreven. Daar heb ik het als zeer storend ervaren. Vandaag een andere auto gereden en ja het is voortdurend aanwezig en zeer storend bij lastwissels in bijvoorbeeld fileverkeer. Maar ik vond deze minder irriteren dan de vorige.
 
Deze auto was uitgevoerd met een accoustisch pakket waaronder gelaagd glas, een dicht dak en zeer opmerkelijk in ieder voorportier een lifehammer. Welke bedoeling men daar mee heeft ontgaat mij volkomen.

Misschien dat het gelaagde glas zo sterk is dat je zonder lifehammer(s) nooit eruit komt bij een ongeluk. Wellicht speelt ook het (vermeende) brandgevaar van een accu daarbij een rol.
 
Misschien dat het gelaagde glas zo sterk is dat je zonder lifehammer(s) nooit eruit komt bij een ongeluk. Wellicht speelt ook het (vermeende) brandgevaar van een accu daarbij een rol.
Probleem is dat je MET lifehammer er ook niet uit komt. Wek dan ook niet de illusie dat je er met je lifehammer uit komt. Laten we hopen dat de electronische deurontgrendeling gewoon blijft functioneren. Bij Tesla MS werkt dit electronisch maar als dit faalt ook mechanisch als je de ontgrendeling verder doortrekt op de voorste portieren.
 
Probleem is dat je MET lifehammer er ook niet uit komt. Wek dan ook niet de illusie dat je er met je lifehammer uit komt. Laten we hopen dat de electronische deurontgrendeling gewoon blijft functioneren. Bij Tesla MS werkt dit electronisch maar als dit faalt ook mechanisch als je de ontgrendeling verder doortrekt op de voorste portieren.

Als zeker 10 jaar geleden is met de komst van dikkere zijruiten al gebleken dat je met een Lifehammer niet door deze ruiten komt tenzij je extreem hard in de uiterste hoekjes van de ruit slaat. Daarom is de Lifehammer evolution ook op de markt gekomen.

Door een gelaagde ruit kom je al helemaal niet met een Lifehammer ook niet met de verbeterde versies.
 
Ik mag hopen dat dit een 1 april grap is van één of andere Teslarijder die dat bord ergens heeft gejat? In het andere geval is dat not done. Reclame gaan maken aan de 'voordeur' van je 'concullega' :rolleyes: :eek:
Het zal geen 1 april grap zijn, want ik was gisteren ook bij Emsbüren en op de parkeerplaats stond een demo Audi eTron. Wel leuk om even een proefrit te maken als je Tesla staat te laden :)
 
  • Funny
Reactions: Mad P***y
Ik mag hopen dat dit een 1 april grap is van één of andere Teslarijder die dat bord ergens heeft gejat? In het andere geval is dat not done. Reclame gaan maken aan de 'voordeur' van je 'concullega' :rolleyes: :eek:
Heb voor een Ionity station ook al eens een groot reclamebord van VW gezien voor hun fossiele Touareg.
Ze zien je echt niet graag electrisch gaan rijden.
 
Toevallig vorige week met mijn broertje bij A-Point Amsterdam Zuidoost(broertje twijfelt tussen Tesla X of E-Tron)
Verkoopster wist te vertellen dat zeker de helft van de verkochte E-Trons, Tesla rijders zijn/waren.
Of dat waar is...

Ik heb de E-tron gezien en ze lopen jaren achter Tesla. Voordelen van Tesla:
-updates krijgen
-auto is zeer comfortabel
-sneller, hogere topsnelheid
-soepel en eenvoudig werkende scherm
-snel iemand bellen of de navigatie aanzetten met je stem en alle bijbehorende suc’s automatisch in beeld
-gebruik nauwelijks de rem
-zelfrijdend
-vrijwel overal in de EU gebruik maken van gratis suc’s en ook als het betaald gaat worden, nog steeds stukken voordeliger DC laden dan de E-tron
-easter eggs.
Weet nog steeds niet wat de voordelen zijn van de E-tron (voor mij iig).
Denk eerder dat het een verkopers praatje is.
 
  • Like
Reactions: AustinP
Toevallig vorige week met mijn broertje bij A-Point Amsterdam Zuidoost(broertje twijfelt tussen Tesla X of E-Tron)
Verkoopster wist te vertellen dat zeker de helft van de verkochte E-Trons, Tesla rijders zijn/waren.
Of dat waar is...
Ik denk dat er ook een redelijk aantal Tesla rijders zijn die het voor de centen deden, en absoluut niet verliefd zijn met hun Tesla. Ik ken iemand die met een Model S rijdt maar waar zijn vrouw met een Range Rover rijdt, en ze de Model X maar een lelijk ding vinden, en dus een e-tron of een hybride X5 of hybride Cayenne overwegen. Of een hybride Range Rover.
 
Ik denk dat er ook een redelijk aantal Tesla rijders zijn die het voor de centen deden, en absoluut niet verliefd zijn met hun Tesla. Ik ken iemand die met een Model S rijdt maar waar zijn vrouw met een Range Rover rijdt, en ze de Model X maar een lelijk ding vinden, en dus een e-tron of een hybride X5 of hybride Cayenne overwegen. Of een hybride Range Rover.

Wonen ze soms in ‘t Gooi? :p
 
  • Funny
Reactions: MaH
Ik denk dat er ook een redelijk aantal Tesla rijders zijn die het voor de centen deden, en absoluut niet verliefd zijn met hun Tesla. Ik ken iemand die met een Model S rijdt maar waar zijn vrouw met een Range Rover rijdt, en ze de Model X maar een lelijk ding vinden, en dus een e-tron of een hybride X5 of hybride Cayenne overwegen. Of een hybride Range Rover.
Ik kan het me niet voorstellen. In Dordrecht zei de verkoper dat ze begrepen van Tesla rijders dat de ETron meestal niet meeviel. Tesla rijders waren erg kritisch op de techniek. Maar dat was wel fijn want dan konden ze daar veel van leren.
 
Ik zeg niet dat ze gekocht hebben, enkel dat ze naar de andere concurrenten kijken :).
Blijft het toch bij overwegen...

Wat ik wel bijzonder vond is dat ze bij Jaguar Tesla helemaal afzeiken in de showroom en geen verstand van de I Pace hebben en daar ook eigenlijk niet zo veel over vertellen. En dat men bij Audi wel een soort van respect/onzekerheid heeft omdat je als Tesla rijder veel meer weet dan zij van elektrisch rijden. Behalve Bram Schot natuurlijk.