Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Autopilot achteraf bij S 75D 2016 Refresh?

This site may earn commission on affiliate links.

RichieB

Collaborator
Oct 27, 2017
1,301
1,107
Netherlands
Ik heb een mooie S 75D uit 2016 (2016 Refresh versie) op het oog. Hij heeft alles wat ik zou willen behalve de autopilot functies. Is dat iets wat ik met een software aankoop nog toe kan voegen? Of mist hij de hardware hiervoor? Ik heb wel wat info gevonden over de 2015 modellen (extra hardware nodig) maar weet niet of die voor de 2016 Refresh ook geldig is.
 
Wat zijn op dit moment de grootste verschillen tussen AP1 en 2? Dan kan ik dat meewegen, want er is nogal een prijsverschil als je een tweedehands S wil kopen uit 2016 (met AP1 of AP2).
Tesla werkt nu ruim een jaar om de zelf ontwikkelde AP2 even goed te krijgen als AP1 van Mobil EYe.
Ze komen in de buurt maar AP2 heeft nog niet de soepelheid van AP1. Op plaatsen waar AP1 soepel door de bochten rijdt wil AP2 nog wel eens tegen de lijn aanrijden. AP2 heeft wat meer moeite om een strakke koers tussen de wegbelijning aan te houden. AP1 doet dit inmiddels heel vertrouwd. AP2 laat info die AP1 wel toont, niet zien. AP1 toont voertuigen op minimaal 3 rijbanen breed, AP2 niet.
AP 2 heeft uiteraard meer toekomstige mogelijkheden maar het is de vraag wanneer deze geïmplementeerd worden. Ik schat in dat veel eigenaren van AP2 auto's die betaald hebben voor EAP (Enhanced Auto Pilot) en FSD (Full Service Driving) binnen de periode waarin zij hun auto hebben (zeg 3 jaar), dit niet zullen kunnen gebruiken.
 
  • Like
Reactions: Carl
Tesla werkt nu ruim een jaar om de zelf ontwikkelde AP2 even goed te krijgen als AP1 van Mobil EYe.
Ze komen in de buurt maar AP2 heeft nog niet de soepelheid van AP1. Op plaatsen waar AP1 soepel door de bochten rijdt wil AP2 nog wel eens tegen de lijn aanrijden. AP2 heeft wat meer moeite om een strakke koers tussen de wegbelijning aan te houden. AP1 doet dit inmiddels heel vertrouwd. AP2 laat info die AP1 wel toont, niet zien. AP1 toont voertuigen op minimaal 3 rijbanen breed, AP2 niet.
AP 2 heeft uiteraard meer toekomstige mogelijkheden maar het is de vraag wanneer deze geïmplementeerd worden. Ik schat in dat veel eigenaren van AP2 auto's die betaald hebben voor EAP (Enhanced Auto Pilot) en FSD (Full Service Driving) binnen de periode waarin zij hun auto hebben (zeg 3 jaar), dit niet zullen kunnen gebruiken.
OK Wim dat is duidelijk! Bedankt.
Dus als ik voor een facelift 2016 wil gaan, kan ik net zo goed gaan voor een model tot 11/2016 (meen ik) waar AP1 op zit?
 
OK Wim dat is duidelijk! Bedankt.
Dus als ik voor een facelift 2016 wil gaan, kan ik net zo goed gaan voor een model tot 11/2016 (meen ik) waar AP1 op zit?
Ik ken niet het moment waarop Tesla overschakelde naar AP2. Als je inderdaad een facelift model wil zou ik inderdaad voor een AP1 versie gaan. Is goedkoper en je hebt dan de prettiger werkende AP1.
Wel moet je je realiseren dat Tesla op een gegeven moment AP2 wel verder zal ontwikkelen dan AP1 ooit zal kunnen.