Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Autopilot later bijkopen vanwege bijtelling

This site may earn commission on affiliate links.
Automatisch inparkeren zit er niet eens in.

Daar mis je naar mijn idee ook niets aan. Dat werkt gelet op wat de auto verder allemaal kan echt bizar slecht. Het gaat goed bij genoeg plek om je heen, maar in wat krappere parkeerplekjes loopt het systeem "vast". Het blijft dan centimeters naar voren en naar achter rijden, en komt daar blijkbaar niet uit.
 
Vandaag bij sec Groningen langsgegaan. Men wist van niets. Ze deden me voorkomen dat ze niet wisten dat je met een 3 geen AP of FSD via je account kunt bijbestellen. Konden mij ook niets vertellen over wel/geen gratis AP (mijn leveringsdatum is 26/2), of over prijzen. Kortom ook na 1 april is de chaos gebleven. Ze nemen deze week contact op. Afwachten dus maar weer.
 
Same problem here. Al enkele weken aan het bellen om AP + EAP (AP1 + AP2/FSD) op mijn model 3 te krijgen.
Prijzen varieerde van 2644 euro tot 9700 euro. Net maar weer eens gebeld (zouden gister terugbellen, niks gehoord).
Laatste prijs: 11.300 euro. Ik schrok ervan.
Later belde sales terug, dat ze mij AP1 gratis konden aanbieden als goedmakertje (??) en AP2/FSD zou nog een additionele 7400 euro zijn.
AP1 mogen ze gratis installeren. AP2 bestel ik bij andere sales persoon, daarvan heb ik het zwart op wit dat het 3200 euro is.
 
  • Funny
Reactions: PaulusdB
Same problem here. Al enkele weken aan het bellen om AP + EAP (AP1 + AP2/FSD) op mijn model 3 te krijgen.
Prijzen varieerde van 2644 euro tot 9700 euro. Net maar weer eens gebeld (zouden gister terugbellen, niks gehoord).
Laatste prijs: 11.300 euro. Ik schrok ervan.
Later belde sales terug, dat ze mij AP1 gratis konden aanbieden als goedmakertje (??) en AP2/FSD zou nog een additionele 7400 euro zijn.
AP1 mogen ze gratis installeren. AP2 bestel ik bij andere sales persoon, daarvan heb ik het zwart op wit dat het 3200 euro is.
Je haalt hardware en software door elkaar, M.
Hardware: AP1 = MobilEye, AP2 en AP2.5 = NVidia, AP3 = Tesla. Die hardware zit sowieso al in de auto.
De rest is software.
 
  • Like
Reactions: robertvg
Je haalt hardware en software door elkaar, M.
Hardware: AP1 = MobilEye, AP2 en AP2.5 = NVidia, AP3 = Tesla. Die hardware zit sowieso al in de auto.
De rest is software.

Dank voor de heldere uitleg.
Als leek wil ik gewoon FSD in mijn Model 3, hoe ze het installeren, maakt mij niet uit. Heb meerdere malen gevraagd mij de factuur te sturen, iedere keer tegenstrijdige bedragen. Nog geen factuur gezien...
 
Dank voor de heldere uitleg.
Als leek wil ik gewoon FSD in mijn Model 3, hoe ze het installeren, maakt mij niet uit. Heb meerdere malen gevraagd mij de factuur te sturen, iedere keer tegenstrijdige bedragen. Nog geen factuur gezien...
Of je het kunt kopen of niet, FSD (Full Self Driving) is nog nergens ter wereld operationeel en zal in Nederland sowieso later toegestaan worden dan in de US. M.a.w. vooralsnog mis je niets. Geld aan Tesla geven blijft natuurlijk altijd een goed idee. Die kans komt heus nog wel.
 
  • Like
Reactions: ebullio
Wat ik ook heel vreemd vind, is dat ik (en met mij vele anderen denk ik) nu ook geen adaptive cruise control heb. Ik zat net de video van TopGear te kijken over de Model 3 en daarin zag ik nog eens dat het activeren van de cruise control (hendel 1x naar beneden) de zgn. 'traffic aware cruise control' activeert. Dat heeft in die situatie niets met AutoPilot te maken. De AP is er wel, gezien het grijze stuurtje, maar nog niet actief.
Ik vraag mij hoe langer hoe meer af: waarom werkt de TACC bij mij/ons niet? Zelfs al zou ik geen AP willen, dan zou die functie toch beschikbaar moeten zijn?