Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Schade door gebruik Autopark

This site may earn commission on affiliate links.
Ik parkeerde mijn Model S met autopark assistance achteruit in een parkeervak in een parkeergarage. De auto reed echter meteen in de deur van de ernaast geparkeerde auto. Behoorlijke schade bij de andere auto, en bij mijn auto. Iemand ervaring met schade bij gebruik van Autopark? Dat is toch niet normaal?
 
Nog nooit van gehoord, TheoS. Maar je weet maar nooit, kijken of anderen ook zo’n ervaring hebben.

Intussen dan maar even jezelf voorstellen? Dit is immers je eerste posting. Ook om te voorkomen dat er een nerveuze dealer van een ander autmerk hier anti-reclame maakt is het wel zo prettig om te weten met wie we te maken hebben :)
 
pics-or-it-didnt-happen.jpg
 
Nou dat is wel frappant.. ik ben mij afgelopen zondag kapot geschrokken. Voor de lol eigenlijk een keer de autopark aangezet. Deze ging mij toch met een rotvaart inparkeren. Uiteindelijk toen ik gevoelsmatig tegen de auto achter mij op reed en in paniek ook de rem in trapte viel het wel mee te vallen. Door het harde en abrupt remmen veerde de auto zo ver door dat ie net even de nummerplaat rand van de auto achter mij heeft geraakt ofja de modder van mij bumper was eraf gehaald. Geen krasjes gelukkig (wellicht ook wel door coating) .. dat het close was, was ook wel te merken aan eigenaar van de auto achter mij die in paniek kwam aanlopen.

Nog nooit eerder problemen gehad overigens! Maar deze keer zat de schrik er wel even in.

Edit: ik heb de auto park wel tijdens het inparkeren aangezet. Puur uit interesse: hoe gaat hij de auto hier erin parkeren.
 
Last edited:
Gebruik zelf ook best vaak autopark, maar vind het vreemd dat je “flinke” schade kan rijden met het slakkegangetje dat dat ding inparkeerd. Hij gebruikt gewoon de sensoren rondom. Moet wel een vreemde fout zijn geweest. Misschien met Tesla sec bellen?
 
Misschien hebben ze de indraai snelheid wat opgekrikt met de laatste versie. Zal het ook eens proberen want meer dan een gimmick is het niet. Mega traag en draait niet het stuurwiel tijdens het rollen maar bij stilstand.....
 
Is inderdaad mijn eerste post ooit op wat voor forum dan ook. Even voorstellen.. . Ik rijd al een jaar met de Tesla nu en zeer tot tevredenheid. Behalve dan dit laatste voorval. Heb natuurlijk al gebeld met Tesla maar word toch een beetje van kast naar muur gestuurd. Tesla zegt: ga naar erkend schadebedrijf die kunnen sensoren checken. En schadebedrijf zegt dat ze dat wel kunnen maar niet in de software nagaan wat er misging. Ik wacht nu op uitlezing van de software door Tesla. Ga er vandaag achteraan. Het gebeurde trouwens bij achteruit inparkeren in parkeervak in garage. Mijn ervaring tot nu toe was dat dat veel vloeiender en sneller gaat dan "fileparkeren".
 
Hallo mensen,
Gisteren reed mijn S100D bij auto inparkeren zomaar tegen de trekhaak van de stilstaande auto voor mij aan. Die haak boorde zich door mijne voorbumper. Hele rare ervaring. Je bent op slag je vertrouwen kwijt.
Heb direct gebruik kunnen maken van de nieuwe dashcamfunctie dus het staat op m'n stick.
Ik heb Tesla gevraagd de actie uit te lezen en ben heel benieuwd wat de oorzaak kan zijn.
* Ik hoor graag of iemand ervaring heeft met de afhandeling van dit soort kwesties.
 
  • Like
Reactions: Superendo
Kan iemand de titel van dit draadje aanpassen in iets als ‘Autopark’ of ‘Autopark issues’ oid.
‘Autopilot’ is wel erg ruim mbt dit onderwerp.
Verwarrend.

Zelf heb ik trouwens de ervaring dat de Tesla eerder veel te voorzichtig is en soms daarom ook ‘te snel’ stopt bij het naderen van obstakels.
 
Hallo mensen,
Gisteren reed mijn S100D bij auto inparkeren zomaar tegen de trekhaak van de stilstaande auto voor mij aan. Die haak boorde zich door mijne voorbumper. Hele rare ervaring. Je bent op slag je vertrouwen kwijt.
Heb direct gebruik kunnen maken van de nieuwe dashcamfunctie dus het staat op m'n stick.
Ik heb Tesla gevraagd de actie uit te lezen en ben heel benieuwd wat de oorzaak kan zijn.
* Ik hoor graag of iemand ervaring heeft met de afhandeling van dit soort kwesties.
Mooi dat je een opname hebt. Nu nog ff delen met het forum....
 
  • Like
Reactions: Keezje and Cely
Hallo mensen,
Gisteren reed mijn S100D bij auto inparkeren zomaar tegen de trekhaak van de stilstaande auto voor mij aan. Die haak boorde zich door mijne voorbumper. Hele rare ervaring. Je bent op slag je vertrouwen kwijt.
Heb direct gebruik kunnen maken van de nieuwe dashcamfunctie dus het staat op m'n stick.
Ik heb Tesla gevraagd de actie uit te lezen en ben heel benieuwd wat de oorzaak kan zijn.
* Ik hoor graag of iemand ervaring heeft met de afhandeling van dit soort kwesties.
He vervelend zeg!
Kun je met ons het filmpje delen? Nog nooit zo iets gehoord.