Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Autopilot

This site may earn commission on affiliate links.
Ben nog een beetje een nieuwe rijder, heb net de 3000KM gepasseerd.

Ben we super blij met de autopilot.

Had pas recent door dat als ik met 80 een scherpe bocht nader dat de auto ook langzamer gaat rijden om de bocht veilig door te komen. Had ik niet verwacht en ben er erg blij mee!

Maar een vraag over "lane-change". Rijbaantje wisselen. Is het anderen ook opgevallen dat als je in een bocht zit dat de auto niet van baan wil veranderen?

En in NL hebben we op de snelwegen lijnen die meer blokken zijn dan lijnen als ze een scheiding aangeven tussen banen een afrit of een splitsing van A wegen aangeven.

Ik heb de auto nog niet kunnen overtuigen baantje te veranderen als er die vierkante blokken zijn. Wat betekend dat ik nooit een afrit kan nemen.

Is dat hetzelfde met anderen hun ervaring?
Verschilt per situatie en per tijdstip; soms gaat 'ie feilloos over de blokken, soms weigert 'ie. Ook op de zelfde plek kan het verschillen (dagelijkse afslag naar huis; 'doet 'ie 't of doet 'ie 't niet?')
 
Nog een (voor mij) nieuwe ervaring. Ik rijd dagelijks door de nieuwe A2 tunnel. AP werkte hier perfect totdat op de tunnel de nieuwe infrastructuur in gebruik werd genomen: Hier liggen 30km rijbanen. In de tunnel (maximum snelheid 100km/u) op AP gaat hij soms (niet altijd dus) plots vol in de remmen en geeft op het display een maximum snelheid van 30km/u aan. Die 'ziet' hij dus blijkbaar op de digitale kaart voor de nieuwe weg op de tunnel.
 
  • Informative
Reactions: MusQueTear
Nog een (voor mij) nieuwe ervaring. Ik rijd dagelijks door de nieuwe A2 tunnel. AP werkte hier perfect totdat op de tunnel de nieuwe infrastructuur in gebruik werd genomen: Hier liggen 30km rijbanen. In de tunnel (maximum snelheid 100km/u) op AP gaat hij soms (niet altijd dus) plots vol in de remmen en geeft op het display een maximum snelheid van 30km/u aan. Die 'ziet' hij dus blijkbaar op de digitale kaart voor de nieuwe weg op de tunnel.
Zijn dat parallel rijbanen ?
Volgens mij is het problem dat de wagen zijn positionering nog steeds doet op basis van GPS, die er mogelijk naast zit.
En hij dus denkt dat je op een andere rijbaan zit.
 
Als opvolging van mijn eerdere post over de tesla zelf lekker remmen voor een viaduct.

Ben op vakantie in drente en maakte vandaag een uitje naar het leuke Dokkum. Gok dat veel van de viaducten en aquaducten niet op de kaart voorkomen ofzo want de Tesla heeft heel erg vaak vol in de remmen gezeten.

Ik heb nu de "auto-emergency braking" feature maar uitgezet. Wel irritant dat je die elke rit weer uit moet zetten.

Ik vind een veiligheids feature leuk, maar het moet wel een stuk minder "false-positives" geven om zo moeilijk uit te zetten te zijn.
 
  • Informative
Reactions: MusQueTear
Als opvolging van mijn eerdere post over de tesla zelf lekker remmen voor een viaduct.

Ben op vakantie in drente en maakte vandaag een uitje naar het leuke Dokkum. Gok dat veel van de viaducten en aquaducten niet op de kaart voorkomen ofzo want de Tesla heeft heel erg vaak vol in de remmen gezeten.

Ik heb nu de "auto-emergency braking" feature maar uitgezet. Wel irritant dat je die elke rit weer uit moet zetten.

Ik vind een veiligheids feature leuk, maar het moet wel een stuk minder "false-positives" geven om zo moeilijk uit te zetten te zijn.

Heb je wel de laatste update geïnstalleerd. Ik rij daar regelmatig en heb geen last meer van de noodstop bij het benaderen van het aquaduct.
 
Ik denk dat dit soort zaken pas opgelost zijn als EAp/FSD verkeersborden (snelheid) kan gebruiken. GPS snelheidsdatabase wordt dan alleen gebruikt als er geen borden zijn (en in NL is dat maar zeer beperkt svhat ik zo in).

En er wat meer discipline bij de wegbeheerder ontstaat. Hoewel, hij leert vanzelf wel welke borden onzin zijn en welke niet. Schieten mag weer.
 
En er wat meer discipline bij de wegbeheerder ontstaat. Hoewel, hij leert vanzelf wel welke borden onzin zijn en welke niet. Schieten mag weer.
Roep jij nou op tot vandalisme Hans? :p
DSC01435.JPG
 
Eerder zal het zijn dat AP rijtesten gaat afnemen. :)

...maarruh welke AP gaat dat dan doen? Die van Tesla, GM, Volvo, Porsche ( ohh nee die doen geloof ik nog even niet mee, die hebben alleen maar 'sportievelingen' als rijders, wel handig scheelt een hoop tijd en werk. ). Maar zou wel mooi zijn als er al een onafhankelijk-getest-AP-kader was, zou Elon bij de presentatie van de Model Y net zoals hij qua botstest de Model 3 afzette tegen Volvo straks AP kunnen afzetten tegen een andere AP met bijv. lidar! :cool: