You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Verschilt per situatie en per tijdstip; soms gaat 'ie feilloos over de blokken, soms weigert 'ie. Ook op de zelfde plek kan het verschillen (dagelijkse afslag naar huis; 'doet 'ie 't of doet 'ie 't niet?')Ben nog een beetje een nieuwe rijder, heb net de 3000KM gepasseerd.
Ben we super blij met de autopilot.
Had pas recent door dat als ik met 80 een scherpe bocht nader dat de auto ook langzamer gaat rijden om de bocht veilig door te komen. Had ik niet verwacht en ben er erg blij mee!
Maar een vraag over "lane-change". Rijbaantje wisselen. Is het anderen ook opgevallen dat als je in een bocht zit dat de auto niet van baan wil veranderen?
En in NL hebben we op de snelwegen lijnen die meer blokken zijn dan lijnen als ze een scheiding aangeven tussen banen een afrit of een splitsing van A wegen aangeven.
Ik heb de auto nog niet kunnen overtuigen baantje te veranderen als er die vierkante blokken zijn. Wat betekend dat ik nooit een afrit kan nemen.
Is dat hetzelfde met anderen hun ervaring?
Zijn dat parallel rijbanen ?Nog een (voor mij) nieuwe ervaring. Ik rijd dagelijks door de nieuwe A2 tunnel. AP werkte hier perfect totdat op de tunnel de nieuwe infrastructuur in gebruik werd genomen: Hier liggen 30km rijbanen. In de tunnel (maximum snelheid 100km/u) op AP gaat hij soms (niet altijd dus) plots vol in de remmen en geeft op het display een maximum snelheid van 30km/u aan. Die 'ziet' hij dus blijkbaar op de digitale kaart voor de nieuwe weg op de tunnel.
Als opvolging van mijn eerdere post over de tesla zelf lekker remmen voor een viaduct.
Ben op vakantie in drente en maakte vandaag een uitje naar het leuke Dokkum. Gok dat veel van de viaducten en aquaducten niet op de kaart voorkomen ofzo want de Tesla heeft heel erg vaak vol in de remmen gezeten.
Ik heb nu de "auto-emergency braking" feature maar uitgezet. Wel irritant dat je die elke rit weer uit moet zetten.
Ik vind een veiligheids feature leuk, maar het moet wel een stuk minder "false-positives" geven om zo moeilijk uit te zetten te zijn.
Heb je wel de laatste update geïnstalleerd. Ik rij daar regelmatig en heb geen last meer van de noodstop bij het benaderen van het aquaduct.
Nee, rijbanen liggen 'op elkaar'. Ik rijd ondergronds in de tunnel, de 30km wegen liggen er bovenop.Zijn dat parallel rijbanen ?
Volgens mij is het problem dat de wagen zijn positionering nog steeds doet op basis van GPS, die er mogelijk naast zit.
En hij dus denkt dat je op een andere rijbaan zit.
Nee, rijbanen liggen 'op elkaar'. Ik rijd ondergronds in de tunnel, de 30km wegen liggen er bovenop.
Ik denk dat dit soort zaken pas opgelost zijn als EAp/FSD verkeersborden (snelheid) kan gebruiken. GPS snelheidsdatabase wordt dan alleen gebruikt als er geen borden zijn (en in NL is dat maar zeer beperkt svhat ik zo in).
Roep jij nou op tot vandalisme Hans?En er wat meer discipline bij de wegbeheerder ontstaat. Hoewel, hij leert vanzelf wel welke borden onzin zijn en welke niet. Schieten mag weer.
Hoe zou het met de coast-to-coast rit in de eerste helft van 2018 zijn afgelopen?
Ook mijn ervaring hier in 't Heuvellandik merk op de smalle wegen in Zeeland dat ik regelmatig wordt gewaarschuwd voor tegenliggers. De auto denkt dan dat de hele weg 1 rijbaan is, en ziet dan ineens een tegenligger op 'dezelfde' ban tegemoet komen, en gaat dan hard piepen. Vervelend.
AP-rij-examen...
Er komt een tijd dat de AP's van deze wereld ook rij-examen moeten doen! Ik stel dit gebied voor als basistest.
View attachment 322113
Eerder zal het zijn dat AP rijtesten gaat afnemen.
Dat zou al een mooi begin zijn.Je bedoelt die op Terschellingen?