Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Autopilot

This site may earn commission on affiliate links.
20ff52f1a452bd05a48a06e59e03bee6.jpg


Even uitproberen. Dit krijg je als je op tacc standje 1 10 km meehobbelt.
achter een vrachtwagen? tegen welke snelheid?
 
Ik heb echt moeite om de parkeermodus te activeren. Het is me wel al gelukt, maar ik weet nog steeds niet exact wat de parameters zijn (behalve die dan uit de release notes) om het te actieven. Iemand tips?

De twee keer toen het gelukt is was het wel perfect gedaan.
 
Ik heb echt moeite om de parkeermodus te activeren. Het is me wel al gelukt, maar ik weet nog steeds niet exact wat de parameters zijn (behalve die dan uit de release notes) om het te actieven. Iemand tips?

De twee keer toen het gelukt is was het wel perfect gedaan.

sneller dan 10km/uur en trager dan 24km/uur voorbij de auto's rijden.
als de grijze "P" verschijnt. knipperlicht aan en in achteruit zetten en dan activeren op het gote schem en alles los laten.
 
Ik heb echt moeite om de parkeermodus te activeren. Het is me wel al gelukt, maar ik weet nog steeds niet exact wat de parameters zijn (behalve die dan uit de release notes) om het te actieven. Iemand tips?

De twee keer toen het gelukt is was het wel perfect gedaan.

Parameter 1: Hij moet wel passen. Anders...
Parameter 2: Hij moet wel een stoepranden waarnemen. Anders zou ie dat in de file ook zomaar willen doen. Het heet wel fileparkeren, maar toch.
Parameter 3: Je moet Amerikaans langzaam rijden.
Parameter 4: Wel een dikke meter met de achterkant van jouw S voorbij de achterkant van de voorste auto rijden. Kan ie mooie swing maken. Echt doorrijden tot het P-vakje op je kleine scherm een gevulde achtergrond heeft.
Als je eenmaal de swing hebt blijf je parkeren. Links en rechts.

En voor gevorderden blijft deze ook leuk:
The Blues Brothers - How to park like Elwood - YouTube
 
Bedankt voor de tips en ik denk dat ik te langzaam reed. Moet je echt ook dicht langs de geparkeerde auto's rijden, want dat probeer ik nu ook.

En dat letterlijke fileparkeren heb ik al een keer gehad langs stilstaand verkeer in een file. Ik ben eens benieuwd naar het eerste filmpje dat hierover wordt gemaakt.
 
Heb er eens een weekend mee mogen spelen... In het begin veel te veel geforceerd zoeken naar het automatisch doen. Tot dat ik me realiseerde dat je het gewoon automatisch moet doen. Je ziet ruimte tussen twee auto's .. rijdt gewoon evenwijdig aan de voorste. Op het moment dat je'm dan in de R wilt zetten staat er vrijwel zeker een P op je scherm. In R en op button drukken. et voila.
Volgens mij moet de auto echt de afstand tussen twee objecten kunnen meten. Als er alle ruimte is werkt het niet. Dan mag je het zelf doen -;)
 
Bedankt voor de tips en ik denk dat ik te langzaam reed. Moet je echt ook dicht langs de geparkeerde auto's rijden, want dat probeer ik nu ook.
Mijn ervaring is juist dat je niet heel erg dicht langs de geparkeerde auto's moet rijden. Ik kan lastig inschatten hoeveel, maar er moet denk ik wel een halve meter tussen zitten.

Ik reed er eerst vaak dicht langs en kreeg nooit een P, tot me opviel dat als ik gewoon normaal langzaam door een woonwijk reed er telkens ineens een P verscheen. Dus eigenlijk moet je je gewoon op een normale positie op de weg bevinden, ipv dichter langs de auto's gaan rijden.
 
Parameter 1: Hij moet wel passen. Anders...
Parameter 2: Hij moet wel een stoepranden waarnemen. Anders zou ie dat in de file ook zomaar willen doen. Het heet wel fileparkeren, maar toch.
Parameter 3: Je moet Amerikaans langzaam rijden.
Parameter 4: Wel een dikke meter met de achterkant van jouw S voorbij de achterkant van de voorste auto rijden. Kan ie mooie swing maken. Echt doorrijden tot het P-vakje op je kleine scherm een gevulde achtergrond heeft.
Als je eenmaal de swing hebt blijf je parkeren. Links en rechts.

En voor gevorderden blijft deze ook leuk:
The Blues Brothers - How to park like Elwood - YouTube

Ik denk dat punt 2 hier het belangrijkste aandachtspunt is.
Heb zelf lang liggen zoeken om het parkeren aan het werken te krijgen, en eens ik doorhad dat ie naar een stoeprand (of iets wat op een rand trekt) zoekt, heb ik geen problemen meer.
Sta er keer op keer van te kijken hoe vlot ie dat doet.
 
En toch.. een nieuw idee hoeft maar bij een persoon vandaan te komen. Hij heeft wel lef EN hij heeft bewezen dat hij verstand van techniek heeft. Het is te makkelijk om het af te doen met "het gaat niet werken" maar laten we eerst eens afwachten wat hij bedacht heeft en waar hij uiteindelijk mee op de proppen komt.

Vergeet niet: toen Tesla Cars net begon zei ook iedereen dat ze kansloos waren....
Om even hierop terug te komen: iedereen doet hem af als hacker, maar dat is niet het enige wat hij is. Hij is een jongen van 27 die in zijn eentje, in zijn garage thuis, een auto zelfstandig heeft leren rijden op de snelweg. Iets wat Tesla vele jaren, mensen, en geld heeft gekost doet hij effetjes zelf thuis. Retrofitting een wagen die daar niet van grond af aan voor ontworpen is met zeer beperkt budget en dito kosten.

Natuurlijk zal Tesla zeggen dat hij het niet voor elkaar heeft en dat wat hij denkt te doen niet zomaar zal lukken. Stel je voor als ze andersom zouden beweren, dan hebben zij blijkbaar geld verspild en zijn zij incompetent.

Deze jongen is een genius, punt. Hij zit volgens mij op de goede lijn: niet de verkeersregels in de programmering opnemen, maar alleen de code om de auto te leren hoe hij moet leren rijden. Mensen leren toch ook zo autorijden? Je zou een boek mee kunnen krijgen met alle mogelijke situaties onderweg, en dan nog kan je niet goed autorijden. Maar met voldoende oefening kan zelfs een analfabeet leren autorijden. Dat is wat hij nu mee bezig is, en het is omdenken voor velen. De eerste keer dat je een slip had wist je ook niet meteen wat te doen, maar met meerdere slipgevallen leer je dat steeds beter op te vangen, ongeacht de locatie of omstandigheden. Dus als wij kunnen leren en extrapoleren uit reeds bestaande kennis, waarom zou zijn programma dat niet kunnen?