Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Autopilot

This site may earn commission on affiliate links.
Er klopt iets niet, rij daar zelf regelmatig en dit gaat perfect.
Zelfs toen het nog een Beta versie was (lees: zonder cloud info):

Ik ook, maar nu ik er over nadenk reed ik meestal links en achter een auto. Nu was de weg helemaal leeg en reed ik dus rechts met als gevolg dus een overschrijding van de doorgetrokken streep rechts en daarna een zwieper over de onderbroken streep naar de linker weghelft. Binnenkort nog maar eens proberen.
 
Er klopt iets niet, rij daar zelf regelmatig en dit gaat perfect.
Zelfs toen het nog een Beta versie was (lees: zonder cloud info):

Mooi filmpje, maar perfect zou ik het niet willen noemen. Hij gaat duidelijk tegen/op de lijn in de buitenbocht en corrigeert daarna iets teveel naar links om weer terug te komen. Het is zeker veilig, maar perfect is het nog niet. Dat komt vanzelf als er genoeg gereden wordt.
 
Ik ook, maar nu ik er over nadenk reed ik meestal links en achter een auto. Nu was de weg helemaal leeg en reed ik dus rechts met als gevolg dus een overschrijding van de doorgetrokken streep rechts en daarna een zwieper over de onderbroken streep naar de linker weghelft. Binnenkort nog maar eens proberen.

Ik rij alleen op de linkerbaan :rolleyes:
Zal me binnenkort op dat punt inhouden en rechts rijden ;)

@CO2CLEAN,
Je zou voor de grap eens in een Beamer of Merc die bocht (durven) nemen op hun AP, even bij de Fonkert een proefritje maken. Hierna ben je blij (en veilig) met je Tesla….
Vergeet niet dat we 1 jaar geleden nog allemaal "braaf" het stuur moesten vasthouden. Het is dus al 10.000% verbetering, niet perfect maar ik merk al dat ik (binnensmonds) zit te schelden als de AP niet werkt (lijnen zijn slecht/van andere samenstelling A12/A27) en ik weer "ouderwets" moet sturen, zo 2015 :p

Op knooppunten (Vaanplein, Pr. Claus etc) met veel in- uit-voegend verkeer (en irri remmers die eraf willen bij het eerste blokje en dus veel te vroeg inzetten) neem ik altijd de boel over maar daarna is het weer gelijk op de AP.
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN
maar ik merk al dat ik (binnensmonds) zit te schelden als de AP niet werkt (lijnen zijn slecht/van andere samenstelling A12/A27) en ik weer "ouderwets" moet sturen, zo 2015 :p

Haha, dat heb ik ook. Ik loop te "klagen" over een vreemde slinger op de A29, maar rep geen woord over het feit dat hij zelfs op AP uitvoegde naar de N59 en ik dus vanaf Rhoon naar Middelharnis reed zonder ook maar één ingreep. Het werkt echt wel verdomd goed al nu. Eigenlijk onwaarschijnlijk hoe snel het went en je eigenlijk vol automatisch twee keer aan het hendeltje trekt zodra het kan. AP is echt zoveel meer dan een gimmick.
 
  • Like
Reactions: Xfrank
Het is voor mij al eens schrikken geweest als ik (ongewenst) in een andere auto rijd, 2x aan het linker handeltje trek, het stuur los laat, een beetje naar de andere weggebruikers ga zitten kijken en er achter kom dat ik met grootlicht heb zitten seinen en vervolgens het stuur heb losgelaten:eek::eek::eek:.
Bij de tesla staan dan ook deze hendels omgekeerd ten opzichte van een Mercedes of een Peugeot. Andere merken weet ik niet zo zeker. Mis me ook nog vaak door jaren met een Merc gereden te hebben.

Heel verwarrend als je jouw grootlichten aanzet (terwijl je AP wou aanzetten) op de autostrade en dan het stuur loslaat in de tesla, blijft enige tijd recht rijden... tot...

Nu na 10 000 km verder nog steeds af en toe dit foutje.
 
Het is nog veel rampzaliger als je net als ik soms een oldtimer rijdt met de richtingaanwijzer aan de rechterkant ipv de linkerkant. De eerste keer dat ik dan weer in de Tesla stap en richting aangeef, komt-ie dus in neutraal te staan :D
Bij mij zijn het de ruitenwissers die bij de Outlander rechts zitten. Dat leverde ook een paar keer de N stand op. Nu zou ik niet meer weten hoe ik in die SUV moet rijden.
 
Ik weet niet of dit al bekend was, maar Tesla heeft nu op de website staan dat AutoPilot o.a. gebruik maakt van GPS en gedetailleerde kaarten. "Actieve sensoren in combinatie met GPS en digitale kaarten in hoge resolutie bieden een wederzijds versterkend systeem dat uw Model S over de snelweg begeleidt. U blijft binnen uw baan, zelfs wanneer u vaak moet stoppen en optrekken. Realtime feedback van de Tesla-vloot zorgt ervoor dat het systeem voortdurend bijleert en wordt verbeterd."

Dus dat is bij deze ook officieel bevestigd (al tijden een sterk vermoeden natuurlijk).
 
  • Informative
Reactions: Bankroetlama
De Autopilot reed gisteren op de A4 richting Amsterdam, 133km/u in de linkerbaan. Bij de Schipholtunnel aangekomen ging ik een baan naar rechts met het plan om daarna even CC pookje naar voren te halen om de 100 km/u limiet over te nemen.
Maar tussen die twee handelingen in ging de Red Horse in full panic mode. Er verscheen een enorme waarschuwing op het grote scherm, de alarmbellen gingen af. En dat terwijl er niemand voor, naast of schuin achter mij reed. Binnen een halve seconde was de melding weer weg en gingen we weer rustig verder. Het was wel even schrikken. Heeft iemand anders dat ook meegemaakt? En zo ja, wat was het eigenlijk?