Schitterend gebracht Hans!
En inderdaad is die AP trouwens ongelooflijk (vind ik na één dag ervaring). AP doet het bijvoorbeeld bijna moeiteloos op het smalle slingerweggetje tussen Hoeilaart en Overijse (Simon van dit forum zal dit al eerder al gemerkt hebben, vermoed ik), waar er vaak niet eens een middenmarkering is. Op autosnelwegen rijdt ie mooi in het midden van rijbaan, niet bepaald met veel empathie voor andere weggebruikers vermits ie niet echt anticipeert op de bedoelingen van anderen, maar wel officieel niets op aan te merken! Op licht slingerende 2x2-wegen waar je 90 of 120 mag (je hebt er zo wel veel in Waals-Brabant) doet ie ook goed zijn ding. Ik had dat alles niet verwacht (en weet trouwens dat het niet de bedoeling is dat AP dat allemaal kan, behalve dan op snelwegen...)
Maar AP bezondigt zich wel aan de eerste hoofdzonde denk ik: Superbia. AP gaat met veel plezier een rotonde aanboren om dan halverwege dat rond punt zot te beginnen doen. Natuurlijk geen consequenties (als we AP willen testen op dingen die officieel niet kunnen, moeten we wel twee handen op het stuur houden en een voet héél dicht bij de rem, nietwaar!), maar AP weet toch ook op voorhand dat er een rotonde aankomt? Waarom geeft ie dan ook niet, ootmoedig, toe dat ie dat niet zal aankunnen, door je een chime te geven dat je beter 100m eerder overneemt?
Vond dit wel even verrassend. Voor de goede orde: ik vind niet dat AP zo'n dingen vandaag moet kunnen doen, integendeel, ik ben al verbaasd genoeg door wat ie wél kan, op wegen waar we niet officieel verondersteld zijn AP te gebruiken. Maar ik dacht wel dat ie bij de minste twijfel het stuur sneller zou overlaten aan de bestuurder - maar AP lijkt het leuk te vinden om die dingen zelf te proberen!