Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Autopilot

This site may earn commission on affiliate links.
Vanochtend update gekregen en inderdaad werkt het.

De jongste dochter (6) herkende het direct. Dat is de Regenboogbaan (Mario Karts op Wi)
Schermafdruk 2016-04-13 09.16.42.png
 
Die 47M mijl in 6 maanden vind ik erg weinig. De autopilot hardware is standaard vanaf 23-9-2014. Laten we aannemen dat er 60.000 MSen zijn met de hardware. Discount omdat niet iedereen de software upgrade gekocht heeft: 40.000 auto's met AP.

Dat komt neer op 1.900 kilometer per MS op autopilot. Ik heb in drie maanden 7.000 kilometer gereden waarvan waarschijnlijk 6.000 op AP. Ik zou dan ook minstens 100M mijl verwachten zo niet meer.
 
Die 47M mijl in 6 maanden vind ik erg weinig. De autopilot hardware is standaard vanaf 23-9-2014. Laten we aannemen dat er 60.000 MSen zijn met de hardware. Discount omdat niet iedereen de software upgrade gekocht heeft: 40.000 auto's met AP.

Dat komt neer op 1.900 kilometer per MS op autopilot. Ik heb in drie maanden 7.000 kilometer gereden waarvan waarschijnlijk 6.000 op AP. Ik zou dan ook minstens 100M mijl verwachten zo niet meer.

Daarbij zou het system ook kunnen leren als het niet geactiveerd is. Inderdaad weinig kilometers
 
Is het eigenlijk wel zo dat de routes en acties van alle huidige rijders worden geüpload naar Tesla? Iedereen gaat daarvan uit en praat elkaar na, maar ik heb daar nog geen bevestiging van gezien. Tesla zegt dat het "zelflerend" is, maar dat is heel ruim.

Hoe het system precies werkt blijft een blackbox, ze vertellen er weinig over. Begrijpelijk want het is wel een beetje hun Holy Grail op het moment. Het is wel zo dat gebruikers die hun dataverkeer via een apart access point hebben lopen sinds de activering van AP duidelijk een ander patron in het dataverkeer zien. En als je de presentaties van MobilEye bekijkt krijg je een idee van hoe het system van Tesla al zou kunnen werken. Maar ik zou er ook heel graag meer van willen weten :)
 
Vandaag file op de E40. Op een gegeven moment staan we zeker 5 minuten stil, lekker tijd om wat the FB'en. Toen de voorliggers eindelijk terug begonnen te rijden, wou de AP niet volgen. Ik schrok me rot toen ik een lege autosnelweg voor me zag. Er was een melding onderaan het scherm maar die verdween zodra ik zelf gas gaf, dus niet gelezen.. Het blauwe stuurtje bleef de hele tijd actief..
 
Als de auto een tijdje stil staat schakelt hij TACC uit. Activeren doe je weer door even op het wattpedaal te drukken, dat is normaal.
(ps: hoe doe je dat eigenlijk, gas geven ? ;))

Misschien wel een goede veiligheid, dat uitschakelen. Maar het zou wel handig zijn dat er dan een geluidssignaal gegeven wordt als het verkeer terug vertrekt. Lijkt me beter dan wachten tot de achterligger claxonneert :)