Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Autopilot

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag file op de E40. Op een gegeven moment staan we zeker 5 minuten stil, lekker tijd om wat the FB'en. Toen de voorliggers eindelijk terug begonnen te rijden, wou de AP niet volgen. Ik schrok me rot toen ik een lege autosnelweg voor me zag. Er was een melding onderaan het scherm maar die verdween zodra ik zelf gas gaf, dus niet gelezen.. Het blauwe stuurtje bleef de hele tijd actief..
Volgende keer moet je even midden boven op de console kijken. Daar staat dan 'HOLD'. Tikje op het pedaal en je kan weer verder.
 
Ik vond gisteren op de M1 vanuit Londen uit dat de MS op AP niet uitsluitend rijdt op de blauwe lijnen.

In een bocht tijdens werkzaamheden reed een truck links van me wat op de lijn, omdat de camera of radar dat schijnbaar zag ging de MS meer rechts tussen de blauwe lijnen rijden.

Het verbaasde me want oranje witte weg cones lijken me weer niet zichtbaar, ik trek hem dan wat naar rechts wat soms veroorzaakt dat ik uit AP ga.
Misschien niet genoeg vertrouwen???
Hopelijk brengt de update wat verbetering.
Stond vandaag op Le Shuttle achter een prototype Mc Laren op weg naar Barcelona, Mc Laren personeel die deze naar de echte testrijders brengen.

Ze vonden de MS gaaf en beweerden dat de MS hem er echt uit zou rijden, maar die Mc Laren mocht er ook zijn.
 

Attachments

  • image.jpeg
    image.jpeg
    287.1 KB · Views: 68
Ik kwam zojuist nog een interessant artikel tegen over Mobileye en hoe men op dit moment werkt aan technologie voor autonome auto's: Mobileye CTO on Building Autonomous Driving Systems

Het eerste stuk van zijn presentatie is wat abstract maar vanaf 24 minuten gaat het over de sensing mogelijkheden van het MobilEye systeem. Bizar hoe goed ze er al in zijn om nauwkeurig alle voertuigen in het beeld te herkennen. Ergens rond de 30 minuten voor het eerst een beeld hoe ze met de nieuwe genaratie MobilEyeQ4 met acht camera's de free space rondom de hele auto kunnen bepalen. Interessant dat hij ergens benoemd dat de Tesla Autopilot 'some subset' van de mogelijkheden heeft...

 
  • Informative
Reactions: CO2CLEAN
Begin deze week een nieuwe ervaring met de AP. Er reed een jongetje op de fiets voor me. Ik reed rustig door de woonwijk. Het jongetje moest links af en stak overduidelijk zijn arm uit. Er was nog ruim de tijd om de fietser in te halen voordat hij linksaf moest slaan. Bij de Tesla gingen echter alle alarmbellen af alsof er een aanrijding plaats zou vinden. Ik had mijn ogen op de weg dus ik heb niet kunnen zien of er een fietser in m'n animatiedisplay rood aanliep. Vermoed dat dit een aanpassing is met de laatste update.
 
Hoe leert de AP eigenlijk? Ik rij zoveel als mogelijk met AP. Bij naderen van sommige bochten begint AP automatisch te vertraging omdat de snelheid die is aangegeven te snel is. Dit is dus een goed punt :)

Echter sommige bochten vertraagd AP totaal niet, en zal hij gezien de snelheid de bocht zelfs niet halen. Ik grijp dan zelf in om de bocht 'sportief' te nemen of op het laatste moment nog wat te remmen.

Is er ergens geweten hoe en wanneer AP iets bijleert?
 
Hoe leert de AP eigenlijk? Ik rij zoveel als mogelijk met AP. Bij naderen van sommige bochten begint AP automatisch te vertraging omdat de snelheid die is aangegeven te snel is. Dit is dus een goed punt :)

Echter sommige bochten vertraagd AP totaal niet, en zal hij gezien de snelheid de bocht zelfs niet halen. Ik grijp dan zelf in om de bocht 'sportief' te nemen of op het laatste moment nog wat te remmen.

Is er ergens geweten hoe en wanneer AP iets bijleert?

Ik heb van Tesla begrepen dat AP bijleert door continue in verbinding te staan met de servers van Tesla. Zo wordt continue data verzameld van alle wegen en is inmiddels het systeem zover dat sommige bochten herkend worden en de snelheid wordt aangepast. Het is een kwestie van tijd voordat alle bochten in het systeem zitten. Op de site van Tesla staat het volgende: "Realtime feedback van de Tesla-vloot zorgt ervoor dat het systeem voortdurend bijleert en wordt verbeterd."
 
[QUOTE = "robertvg, post: 1491597, member: 37206"] The first part of his presentation is a bit abstract, but from 24 minutes is about the sensing capabilities of the MobilEye system. Bizarre how well they be inside it to accurately recognize all the vehicles in the image. Somewhere for the first time an image around 30 minutes how to determine free space all around the car with the new genaratie MobilEyeQ4 with eight cameras. Interesting that he somewhere named the Tesla Autopilot 'some subset' of the possibilities ...

[/QUOTE]
Saw their booth as CES in Las Vegas this past January, and it is quite impressive what they will be able to do once the next generation of hardware rolls out.