robertvg
Extremely Well-Known Member
Zo heb ik bij een demo van de AP ook ooit een uur me zitten afvragen waarom de lane change het opeens niet meer deed
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Afgelopen weekend met mijn vrouw naar Z-Frankrijk geweest. Voor haar voor het eerst een serieus stuk met de nieuwe Tesla met AP. Ze is nogal kritisch over de Tesla maar tegen mijn verwachting in vond ze AP fantastisch. CC heeft ze nooit wat gevonden, maar nu zei ze, "ja, zo kan ik t ook zo'n stuk rijden". En dat heeft ze vervolgens ook een paar keer gedaan. Tot haar frustratie lukte de "Lane Change" nog niet bij haar terwijl ik het veel gebruikte. Op de terugweg in België kreeg ik een ingeving. Zij heeft een eigen profiel waarin deze setting op "off" stond. Zij helemaal blij, het lag niet aan haar .
In het begin had schatje hier echt wel soms terecht goede punten; nu is het (in mijn beleving) nog slechts een principe.Ze is nogal kritisch over de Tesla.
Tot haar frustratie lukte de "Lane Change" nog niet bij haar terwijl ik het veel gebruikte. Op de terugweg in België kreeg ik een ingeving. Zij heeft een eigen profiel waarin deze setting op "off" stond. Zij helemaal blij, het lag niet aan haar .
Maarten, beschouw dat afremmen voor controles maar als een incident.Toen ik een dag met een loaner met AP reed, merkte ik tot mijn verbazing dat hij in Heemstede bij een flitskast autmatisch afremde.
Later bedacht ik mij dat daar waarschijnlijk veel Tesla's afremmen en het AP-systeem dat dus zo langzamerhand "in zijn genen" heeft zitten.
Dus: beetje bij beetje wordt AP ook nog eens een flitscontrole.
Al in het menu gekeken of de optie nog aan staat?
En dat is goed, dat het precies in het midden kan rijden? Wie zegt dat het midden de beste plek is? In een ideale wereld met een perfecte weg en dito (robotische) weggebruikers is dat misschien zo, maar niet de wereld waar we thans nog in leven. Misschien wil je wel meer afstand tot de vrachtwagen houden dan de lege baan naast je, of meer afstand van de berm met de betonnen afscheidingen dan van de motorfiets aan de andere kant, etc...Tesla heeft inmiddels autopilot data verzamelt of geanalyseerd van 780 miljoen miles.
100 miljoen miles daarvan daadwerkelijk met autopilot ingeschakeld.
Dat zou betekenen dat 1 op de 8 kilometer op AP wordt gereden.
Lijkt mij veel maar ik gebruik het dan zelf ook niet dagelijks.
En een mooi plaatje dat de indruk van velen bevestigd dat AP beter binnen de belijning kan blijven dan zijzelf....
Tesla reveals new details of its Autopilot program: 780M miles of data, 100M miles driven and more
Ja ho hee, hoe krijg je dat nu fatsoenlijk in je powerpoint slide verwerkt?En dat is goed, dat het precies in het midden kan rijden? Wie zegt dat het midden de beste plek is? In een ideale wereld met een perfecte weg en dito (robotische) weggebruikers is dat misschien zo, maar niet de wereld waar we thans nog in leven. Misschien wil je wel meer afstand tot de vrachtwagen houden dan de lege baan naast je, of meer afstand van de berm met de betonnen afscheidingen dan van de motorfiets aan de andere kant, etc...
En dat is goed, dat het precies in het midden kan rijden? Wie zegt dat het midden de beste plek is? In een ideale wereld met een perfecte weg en dito (robotische) weggebruikers is dat misschien zo, maar niet de wereld waar we thans nog in leven. Misschien wil je wel meer afstand tot de vrachtwagen houden dan de lege baan naast je, of meer afstand van de berm met de betonnen afscheidingen dan van de motorfiets aan de andere kant, etc...
Ik rij steeds miner met Autopilot. Alleen nog maar op lange lege rechte stukken autoweg waar ik anders in slaap val
En dat is goed, dat het precies in het midden kan rijden? Wie zegt dat het midden de beste plek is? In een ideale wereld met een perfecte weg en dito (robotische) weggebruikers is dat misschien zo, maar niet de wereld waar we thans nog in leven. Misschien wil je wel meer afstand tot de vrachtwagen houden dan de lege baan naast je, of meer afstand van de berm met de betonnen afscheidingen dan van de motorfiets aan de andere kant, etc...