Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Autopilot

This site may earn commission on affiliate links.
Afgelopen weekend met mijn vrouw naar Z-Frankrijk geweest. Voor haar voor het eerst een serieus stuk met de nieuwe Tesla met AP. Ze is nogal kritisch over de Tesla maar tegen mijn verwachting in vond ze AP fantastisch. CC heeft ze nooit wat gevonden, maar nu zei ze, "ja, zo kan ik t ook zo'n stuk rijden". En dat heeft ze vervolgens ook een paar keer gedaan. Tot haar frustratie lukte de "Lane Change" nog niet bij haar terwijl ik het veel gebruikte. Op de terugweg in België kreeg ik een ingeving. Zij heeft een eigen profiel waarin deze setting op "off" stond. Zij helemaal blij, het lag niet aan haar :).

Ooooooooohhhh.

Nou begrijp ik het. Mijn echtgenote had precies hetzelfde euvel.
 
image.png
Ze is nogal kritisch over de Tesla.
Tot haar frustratie lukte de "Lane Change" nog niet bij haar terwijl ik het veel gebruikte. Op de terugweg in België kreeg ik een ingeving. Zij heeft een eigen profiel waarin deze setting op "off" stond. Zij helemaal blij, het lag niet aan haar :).
In het begin had schatje hier echt wel soms terecht goede punten; nu is het (in mijn beleving) nog slechts een principe.

Maar, he thanks!!
Mijn vrouw had de zelfde manco, en frustratie.
(Ik zei nog: die auto voelt jouw negativisme)
Zij blijkt dus dezelfde settings te hebben (gehad)
 
  • Like
Reactions: HWS
Toen ik een dag met een loaner met AP reed, merkte ik tot mijn verbazing dat hij in Heemstede bij een flitskast autmatisch afremde.
Later bedacht ik mij dat daar waarschijnlijk veel Tesla's afremmen en het AP-systeem dat dus zo langzamerhand "in zijn genen" heeft zitten. :)
Dus: beetje bij beetje wordt AP ook nog eens een flitscontrole. :rolleyes:
Maarten, beschouw dat afremmen voor controles maar als een incident.
(Hoop natuurlijk dat het waar is).

Het is mij nu twee keren overkomen dat hij zomaar afremt;
De eerste keer op de de A27 knooppunt Annabosch, ik reed op de linker weghelft en de MS hield aardig in, het leek wel alsof de MS richting Oosterhout /Utrecht wilde, de bestuurder achter me moet gedacht hebben dat ik de afrit wilde nemen!
Hij moest ook aardig inhouden dus dat was geen prettig ervaring.

De tweede keer was vandaag op de A50 ergens ter hoogte van Nijmegen.
Ik reed op de middenbaan terwijl er op de vluchtstrook een auto op sleep werd genomen, de sleper en auto op sleep stonden wel in een rare hoek.
Dus, de rechterstrook zat er nog volledig tussen, ik moest dus snel versnellen maar gelukkig reed er niemand achter me.

Volgens mij kijkt de MS teveel stroken naar rechts!

Dat het telkens beter wordt is een feit, vanaf de A9 de A2 op richting Utrecht ging een paar maanden geleden fout, toen reed m'n MS zo de witte splitsvlakken op ik zat toen echt uit de richting en van de week ging het daar op precies dezelfde rijstrook wel goed.

Sinds een paar weken zie ik ook de Motorrijders verschijnen, grappig om te zien en leuk dat het systeem steeds aangenamer wordt.
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN
Tesla heeft inmiddels autopilot data verzamelt of geanalyseerd van 780 miljoen miles.
100 miljoen miles daarvan daadwerkelijk met autopilot ingeschakeld.
Dat zou betekenen dat 1 op de 8 kilometer op AP wordt gereden.
Lijkt mij veel maar ik gebruik het dan zelf ook niet dagelijks.

En een mooi plaatje dat de indruk van velen bevestigd dat AP beter binnen de belijning kan blijven dan zijzelf....

Tesla reveals new details of its Autopilot program: 780M miles of data, 100M miles driven and more
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN
Tesla heeft inmiddels autopilot data verzamelt of geanalyseerd van 780 miljoen miles.
100 miljoen miles daarvan daadwerkelijk met autopilot ingeschakeld.
Dat zou betekenen dat 1 op de 8 kilometer op AP wordt gereden.
Lijkt mij veel maar ik gebruik het dan zelf ook niet dagelijks.

En een mooi plaatje dat de indruk van velen bevestigd dat AP beter binnen de belijning kan blijven dan zijzelf....

Tesla reveals new details of its Autopilot program: 780M miles of data, 100M miles driven and more
En dat is goed, dat het precies in het midden kan rijden? Wie zegt dat het midden de beste plek is? In een ideale wereld met een perfecte weg en dito (robotische) weggebruikers is dat misschien zo, maar niet de wereld waar we thans nog in leven. Misschien wil je wel meer afstand tot de vrachtwagen houden dan de lege baan naast je, of meer afstand van de berm met de betonnen afscheidingen dan van de motorfiets aan de andere kant, etc...
 
En dat is goed, dat het precies in het midden kan rijden? Wie zegt dat het midden de beste plek is? In een ideale wereld met een perfecte weg en dito (robotische) weggebruikers is dat misschien zo, maar niet de wereld waar we thans nog in leven. Misschien wil je wel meer afstand tot de vrachtwagen houden dan de lege baan naast je, of meer afstand van de berm met de betonnen afscheidingen dan van de motorfiets aan de andere kant, etc...
Ja ho hee, hoe krijg je dat nu fatsoenlijk in je powerpoint slide verwerkt? :)
 
  • Funny
Reactions: Ivo-G and robertvg
Yep, dit beeld zou de mijne kunnen zijn. (Gespiegeld dan; ik hang zonder AP toch wat meer naar links (denk ik))

Benieuwd naar een grafiekje "things you do with "AP" wich you didn't whithout before"

Bij mij een hoop
De eerste is; een telefoongesprek nagenoeg volledig geconcentreerd kunnen voeren. Heerlijk.

De meeste andere; wel "nogal ludicrous"

(een blikje cola open maken in de bocht op het prins Clausplein is voor mij al normaal; maar degene in de auto naast mij die dat zagen (hands off the wheel)
Wel... als ik de gezichten las: geschokt tot verbijstering en ongeloof

@loveAP

image.png
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN
En dat is goed, dat het precies in het midden kan rijden? Wie zegt dat het midden de beste plek is? In een ideale wereld met een perfecte weg en dito (robotische) weggebruikers is dat misschien zo, maar niet de wereld waar we thans nog in leven. Misschien wil je wel meer afstand tot de vrachtwagen houden dan de lege baan naast je, of meer afstand van de berm met de betonnen afscheidingen dan van de motorfiets aan de andere kant, etc...

Klopt, ik rij op de linkerbaan bewust meer naar links. Autopilot blijft irritant in het midden in files en blokkeert zo motorrijders... Ik rij steeds miner met Autopilot. Alleen nog maar op lange lege rechte stukken autoweg waar ik anders in slaap val :p
 
  • Like
Reactions: Ivo-G
En dat is goed, dat het precies in het midden kan rijden? Wie zegt dat het midden de beste plek is? In een ideale wereld met een perfecte weg en dito (robotische) weggebruikers is dat misschien zo, maar niet de wereld waar we thans nog in leven. Misschien wil je wel meer afstand tot de vrachtwagen houden dan de lege baan naast je, of meer afstand van de berm met de betonnen afscheidingen dan van de motorfiets aan de andere kant, etc...

Goede punten, volgens mij houdt Tesla daar al rekening mee met de ultrasone sensoren rondom de auto.