Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Autopilot

This site may earn commission on affiliate links.
Voor diegenen bij wie Autopark het (nog) niet doet:
Ook dit systeem is gedeeltelijk zelf-lerend. Zolang op het 17" scherm onder "Controls-Settings-Autosteer" de tekst staat "Autopark is calibrating" zal het P-tje niet verschijnen. Check dit eerst alvorens je suf te proberen. Dat calibereren kan tot 30 dagen duren, maar is meestal na een week wel ingeregeld. Volgens Service Center Amsterdam helpt het om veel door nauwe straatjes te rijden, dan leert ie het snelst.
Is deze tekst weg, dan zal Autopark werken, echt.
 
Voor diegenen bij wie Autopark het (nog) niet doet:
Ook dit systeem is gedeeltelijk zelf-lerend. Zolang op het 17" scherm onder "Controls-Settings-Autosteer" de tekst staat "Autopark is calibrating" zal het P-tje niet verschijnen. Check dit eerst alvorens je suf te proberen. Dat calibereren kan tot 30 dagen duren, maar is meestal na een week wel ingeregeld. Volgens Service Center Amsterdam helpt het om veel door nauwe straatjes te rijden, dan leert ie het snelst.
Is deze tekst weg, dan zal Autopark werken, echt.

Dat kan veel verklaren... Ik probeerde het toen ik pas autopilot had. En gezien het toen niet werkte - heb ik het niet meer geprobeerd...
 
Ik stond gisteren op de E19 in de file (kwam aangereden met auto pilot). De lijnen staan daar blijkbaar te ver uit mekaar waardoor de auto (bij stilstand/traag verkeer) de lijnen niet ziet en plots overschakelt van "tussen de lijntjes rijden" naar "volg de voorgaande auto" (de auto voor me werd blauw). Nu vroeg ik me af; wanneer die auto van rijstrook zou veranderen, de Tesla zou die gewoon volgen en waarschijnlijk tegen een andere auto in de file botsen (of toch bijna)? :frown:
 
Ik stond gisteren op de E19 in de file (kwam aangereden met auto pilot). De lijnen staan daar blijkbaar te ver uit mekaar waardoor de auto (bij stilstand/traag verkeer) de lijnen niet ziet en plots overschakelt van "tussen de lijntjes rijden" naar "volg de voorgaande auto" (de auto voor me werd blauw). Nu vroeg ik me af; wanneer die auto van rijstrook zou veranderen, de Tesla zou die gewoon volgen en waarschijnlijk tegen een andere auto in de file botsen (of toch bijna)? :frown:
Het kan zijn dat de auto de lijnen niet ziet, maar dat is dan niet het gevolg van het feit dat ze te ver uit elkaar staan maar om een andere reden (bijvoorbeeld lijnen vervaagd of zicht geblokkeerd door andere auto's). Ik heb nl. gemerkt dat op een lokale weg waar alleen aan de zijkanten een lijn is getrokken en twee auto's naast elkaar passen, de Tesla dit nog steeds herkent als één weg met lijnen. Bij activering van AP gaat hij midden op de weg rijden.
Ik weet niet zeker of de auto de voorganger klakkeloos volgt, zal altijd ook nog wel blijven kijken naar lijnen op de weg en daar niet zomaar overheen gaan. Belangrijker is echter dat de auto niet op een andere auto in de file zal botsen, genoeg sensoren om die tijdig op te merken en af te remmen. Juist in files met laag tempo is er ruim tijd om het verkeersbeeld goed te bekijken.
 
Ik stond gisteren op de E19 in de file (kwam aangereden met auto pilot). De lijnen staan daar blijkbaar te ver uit mekaar waardoor de auto (bij stilstand/traag verkeer) de lijnen niet ziet en plots overschakelt van "tussen de lijntjes rijden" naar "volg de voorgaande auto" (de auto voor me werd blauw). Nu vroeg ik me af; wanneer die auto van rijstrook zou veranderen, de Tesla zou die gewoon volgen en waarschijnlijk tegen een andere auto in de file botsen (of toch bijna)? :frown:
Bij lage snelheid (file) wordt er sowieso overgegaan naar "volg de auto voor jou".
 
Ben nu aan het laden in Luxemburg. Vanmorgen 98% van de weg met autopilot gereden. Woon vlakbij de autosnelweg en ons kantoor is ook dichtbij de afrit. Dit is toch echt wel een hele ervaring. Als dit nog maar het begin is, gaat het nog geweldig worden de komende jaren. Er is een verschil tussen de autopilot even aan zetten voor een stukje en meer dan 200 km op autopilot rijden. Je moet het stuur wel soms even in de hand nemen maar veel meer dan dat is het niet. I'm impressed van deze "bèta" release!

- - - Updated - - -

Wat ik graag verbeterd zou willen zien is dat hij niet perfect in het midden gaat rijden maar wat meer afstand houdt van de andere (vracht)wagens. Rechter rijstrook dus wat meer naar rechts en linker rijstrook wat meer naar links.
 
Wat ik graag verbeterd zou willen zien is dat hij niet perfect in het midden gaat rijden maar wat meer afstand houdt van de andere (vracht)wagens. Rechter rijstrook dus wat meer naar rechts en linker rijstrook wat meer naar links.
Volgens mij rijdt hij meestal niet perfect in het midden maar eerder naar de linker kant? Of misschien detecteert hij de betonblokken aan de rechterkant en houdt hij zo wat meer afstand.
 
Wat ik graag verbeterd zou willen zien is dat hij niet perfect in het midden gaat rijden maar wat meer afstand houdt van de andere (vracht)wagens. Rechter rijstrook dus wat meer naar rechts en linker rijstrook wat meer naar links.

Ja - helemaal eens met die suggestie (mn linkerrijstrook wat meer naar links voor mijn gevoel). Ook in verband met motoren die in de file (of langzaam rijdend verkeer) tussen de auto's doorkomen zou dat een aangename verbetering zijn. Verder werkt het inderdaad briljant. Heb dagelijks 225km snelweg kilometers als woon-werkverkeer en AP maakt deze commute enorm veel prettiger.