Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Nog een (beginners?)vraag: Onder in beeld verschijnt wanneer de auto bijna stilstaat de tekst: “Automatisch parkeren niet beschikbaar”, vergezeld van een geluidssignaal. Heel irritant omdat het bv bij elk verkeerslicht gebeurt. Van de week deed ‘ie dat een paar keer, het stopte vanzelf. Vandaag tijdens verschillende ritten blijft ‘ie het doen:mad:
Hier heb ik dan weer geen last van. Even reset van software??
 
Nog een (beginners?)vraag: Onder in beeld verschijnt wanneer de auto bijna stilstaat de tekst: “Automatisch parkeren niet beschikbaar”, vergezeld van een geluidssignaal. Heel irritant omdat het bv bij elk verkeerslicht gebeurt. Van de week deed ‘ie dat een paar keer, het stopte vanzelf. Vandaag tijdens verschillende ritten blijft ‘ie het doen:mad:

Dat gebeurde bij mij gisteren toen ik met de fietsendrager op de trekhaak reed. Op dat moment is Autosteer niet meer te gebruiken en blijkbaar ook de Autopark mogelijkheid. Erg irritant om daar bij elk verkeerslicht aan herinnerd te moeten worden. Blijkbaar hebben de sensoren in jouw S stevig de hik dat de auto ook ditzelfde gedrag vertoont
 
  • Informative
Reactions: MarcelS
En toch is dat een aanrader, omdat het de enige echte harde reset is. De stuurknoppen resetten alleen de computers die de beeldschermen aansturen. Als je je eigen profiel activeert voordat je de factory reset doet valt het met die instellingen wel mee. Alleen homelink kan een probleem zijn, dat pairen met je deur wil soms niet.
Ik gebruik geen home link dus dat valt dan mee. Dan geen berijdersprofielen en bijv. adressen en telefoons weer opnieuw in te stellen?
 
Harde reset kan ook door in parkstand de rem in te trappen en dan beide stuurwielknoppen ingedrukt te houden totdat het Tesla logo weer op het scherm verschijnt. Is mij verteld door Tesla.

Het is bij mij echt iets van de laatste paar maanden. Ik bel en wordt heel veel gebeld omdat ik 3 tot 4 uur per dag in de auto zit. Omdat ik het pas merk als ik rijd ga ik dus met dat scherm zitten klooien om het werkend te krijgen.