Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Snelle stomme vraag. Kan ik scheduled charging gebruiken bij een publieke laadpaal met laadpaal? Blijft de sessie zo lang actief zonder laadstroom? Hoe gaat dat met de laadpas? Ik vroeg me af of de paal me er niet uit knikkert als ik pas over 10 uur begin met laden. Wil niet riskeren met een te lege accu te staan morgen.

En geen zorgen, er zijn genoeg palen hier op dit privé terrein. Dat mag dan toch?
 
Snelle stomme vraag. Kan ik scheduled charging gebruiken bij een publieke laadpaal met laadpaal? Blijft de sessie zo lang actief zonder laadstroom? Hoe gaat dat met de laadpas? Ik vroeg me af of de paal me er niet uit knikkert als ik pas over 10 uur begin met laden. Wil niet riskeren met een te lege accu te staan morgen.

En geen zorgen, er zijn genoeg palen hier op dit privé terrein. Dat mag dan toch?
Zou technisch gezien moeten kunnen. Simpelweg instellen in Tesla.
 
Snelle stomme vraag. Kan ik scheduled charging gebruiken bij een publieke laadpaal met laadpaal? Blijft de sessie zo lang actief zonder laadstroom? Hoe gaat dat met de laadpas? Ik vroeg me af of de paal me er niet uit knikkert als ik pas over 10 uur begin met laden. Wil niet riskeren met een te lege accu te staan morgen.

En geen zorgen, er zijn genoeg palen hier op dit privé terrein. Dat mag dan toch?

Waarom zou je dat willen?

Als het is dat je weg moet als de auto vol is, dan kan je hem ook vanuit de auto op een laag pitje laten laden en dan geeft hij op het paaltje netjes aan dat je nog aan het laden bent en dan valt hij ook niet uit. Of het zo sociaal is is een tweede maar je gaf al aan dat dit niet aan de orde is.

Thuis doe ik dit (het later laten laden) om gebruik te maken van het lage tarief en omdat de rest van het huis dan in rust is en geen stroom verbruikt.
 
  • Like
Reactions: SeBsZ
Ik heb vanmiddag mijn nieuwe MS opgehaald en ben natuurlijk helemaal gelukkig. Maar (ja daar is een maar) mijn browser werkt niet. Ik kan wel een webadres intoetsen maar hij doet verder niets. Kan ik alleen de browser resetten of iets?
De twee scroll wieltjes op je stuur indrukken en vasthouden tot het tesla logo op het scherm komt.
 
Daar is de beginner van de week weer met nog een vraag. Ik zie bij vering "Automatic Lowering" staan. Nu kan ik me voorstellen dat je in kan stellen dat als je bijvoorbeeld 120 rijdt (op de snelweg) dat de auto dan automatisch naar de laagste stand gaat. Ik kan alleen niets instellen omdat het knopje lichtgrijs is en dus niet klikbaar. Nu staat eronder 160 km/h. Heeft iemand een idee hoe ik dit alsnog kan aanpassen?
Kan alleen in P