Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Hoe was het vandaag? Nog leuke foto's te showen wellicht?

Het was echt geweldig leuk! Samen met mijn zoon (19) de Tesla opgehaald in Tilburg. Natuurlijk doen alle automerken hun best een feestje van de aflevering te maken, maar met een 10-tal Tesla-fans tegelijk (waarvan één al ontmoet hier op het forum) wordt het wel heel erg leuk.

Tja, en dan die eerste km's... Je moet jezelf bedwingen om niet alles tegelijk en al tijdens het rijden te willen proberen. Levensgevaarlijk! :D
Cruise Control op standje 4 was al spannend genoeg. En naast je 19-jarige zoon gaan zitten, die natuurlijk naar mijn smaak iets te hard op het e-pedal drukt is ook niet goed voor je hart. Maar wel een supergaaf vader-zoon dagje!

Natuurlijk heb ik ook foto's gemaakt, maar niks wat jullie zelf al niet gezien hebben (10 Tesla's onder een doek op een rij met brandende koplampen). En ik denk dat ik met een foto van mijn Silver 75D met standaard wielen geen hoge ogen ga gooien bij de enthousiaste tuners hier op het forum.
 
Ik merk trouwens dat ik met de tesla app vaak geen verbinding krijgt met de auto als die geparkeerd staat. In de settings van de auto staat mobile data aan. Daarnaast zou er ook nog een setting voor "Always connected" moeten zijn. Maar het lijkt erop dat die niet meer bestaat in de nieuwe MCU. Heeft iemand hier ook last van? en nog beter, een oplossing? Nu kan ik helemaal niets met de app...

(ik heb trouwens geprobeerd te zoeken, maar dat leek even niet te werken door de proxy bij de klant waar ik werk, wellicht is deze vraag al ergens beantwoord.)
 
Ik merk trouwens dat ik met de tesla app vaak geen verbinding krijgt met de auto als die geparkeerd staat. In de settings van de auto staat mobile data aan. Daarnaast zou er ook nog een setting voor "Always connected" moeten zijn. Maar het lijkt erop dat die niet meer bestaat in de nieuwe MCU. Heeft iemand hier ook last van? en nog beter, een oplossing? Nu kan ik helemaal niets met de app...

(ik heb trouwens geprobeerd te zoeken, maar dat leek even niet te werken door de proxy bij de klant waar ik werk, wellicht is deze vraag al ergens beantwoord.)

Dat gebeurd mij ook regelmatig. Dat komt waarschijnlijk door een belabberde mobile data connectie van de Tesla.
Soms helpt het ook om de app af te sluiten en opnieuw op te starten.
 
Dat gebeurd mij ook regelmatig. Dat komt waarschijnlijk door een belabberde mobile data connectie van de Tesla.
Soms helpt het ook om de app af te sluiten en opnieuw op te starten.
Ik heb dat ook vaak geprobeerd, helaas lijkt het erop dat als ie eenmaal geen verbinding kan krijgen dat hij daar ook in blijft hangen. Ik heb geloof ook nog niet de laatste update dus wellicht gaat dat schelen.
 
Ik merk trouwens dat ik met de tesla app vaak geen verbinding krijgt met de auto als die geparkeerd staat. In de settings van de auto staat mobile data aan. Daarnaast zou er ook nog een setting voor "Always connected" moeten zijn. Maar het lijkt erop dat die niet meer bestaat in de nieuwe MCU. Heeft iemand hier ook last van? en nog beter, een oplossing? Nu kan ik helemaal niets met de app...

(ik heb trouwens geprobeerd te zoeken, maar dat leek even niet te werken door de proxy bij de klant waar ik werk, wellicht is deze vraag al ergens beantwoord.)
Klopt. Energieinstellingen zijn er niet meer en contact met app is soms een drama. Join the club!
 
  • Informative
Reactions: MarcelMaas
Gisteren weer eens langs de super charger geweest, ik stap uit doe de slang erin rook een sigaretje en de auto gaat op slot.
Leuk maar mijn keyfob lag nog in mijn auto te samen met mn telefoon en alle andere spullen. Never meer open te krijgen. Dank aan de Telsa rijder die naast mij stond ik mocht zijn telefoon lenen om Tesla te bellen, na 30 minuten in de wacht te staan hebben zij de auto op afstand open gemaakt. Belachelijk dat dit kan, mij n Outlander was nooit op slot te krijgen met de key nog in de auto, de keyfob lag gewoon in het bakje bij de 12v aansluiting. Ook denk ik dat een wachttijd van 30+ minuten wel wat veel is.
 
Gisteren weer eens langs de super charger geweest, ik stap uit doe de slang erin rook een sigaretje en de auto gaat op slot.
Leuk maar mijn keyfob lag nog in mijn auto te samen met mn telefoon en alle andere spullen. Never meer open te krijgen. Dank aan de Telsa rijder die naast mij stond ik mocht zijn telefoon lenen om Tesla te bellen, na 30 minuten in de wacht te staan hebben zij de auto op afstand open gemaakt. Belachelijk dat dit kan, mij n Outlander was nooit op slot te krijgen met de key nog in de auto, de keyfob lag gewoon in het bakje bij de 12v aansluiting. Ook denk ik dat een wachttijd van 30+ minuten wel wat veel is.
Is mij ook gebeurd de eerste keer. WS aan het zweten maar bedacht me dat ik de telefoon bij me had.
Maar pep, kon je niet gewoon op de klink duwen??
 
Maar pep, kon je niet gewoon op de klink duwen??

Inderdaad. Zolang de sleutel in bereik is zou dat moeten werken. De klink gaat wel naar binnen, maar komen als je erop drukt dan weer naar buiten. In andere woorden, de auto gaat (volgens mij) niet op slot, alleen de klinken gaan naar binnen na verloop van tijd.

Misschien eens proberen met de 2e keyfob ergens binnen bereik :)
 
Gisteren weer eens langs de super charger geweest, ik stap uit doe de slang erin rook een sigaretje en de auto gaat op slot.
Leuk maar mijn keyfob lag nog in mijn auto te samen met mn telefoon en alle andere spullen. Never meer open te krijgen. Dank aan de Telsa rijder die naast mij stond ik mocht zijn telefoon lenen om Tesla te bellen, na 30 minuten in de wacht te staan hebben zij de auto op afstand open gemaakt. Belachelijk dat dit kan, mij n Outlander was nooit op slot te krijgen met de key nog in de auto, de keyfob lag gewoon in het bakje bij de 12v aansluiting. Ook denk ik dat een wachttijd van 30+ minuten wel wat veel is.

Een iPhone toevallig ? Bekend issue dat de keyfob en iPhone interferentie hebben, als je de fob te dicht bij de telefoon hebt wordt hij niet door de auto gedetecteerd. De keyfob in de auto laten liggen doe je precies èèn keer ;)
 
Gisteren weer eens langs de super charger geweest, ik stap uit doe de slang erin rook een sigaretje en de auto gaat op slot.
Leuk maar mijn keyfob lag nog in mijn auto te samen met mn telefoon en alle andere spullen. Never meer open te krijgen. Dank aan de Telsa rijder die naast mij stond ik mocht zijn telefoon lenen om Tesla te bellen, na 30 minuten in de wacht te staan hebben zij de auto op afstand open gemaakt. Belachelijk dat dit kan, mij n Outlander was nooit op slot te krijgen met de key nog in de auto, de keyfob lag gewoon in het bakje bij de 12v aansluiting. Ook denk ik dat een wachttijd van 30+ minuten wel wat veel is.

Ook al meegemaakt.
Volgens Tesla mag de sleutel niet te dicht bij portefeuille of GSM liggen hiervoor, maar bij mij lagen sleutels op de passagierszetel en portfefeuille + GSM op middenconsole.

Uiteindelijk ook maar een andere bestuurder aangesproken en ingelogd via de Tesla app op zijn GSM om de deur te openen.
 
Inderdaad. Zolang de sleutel in bereik is zou dat moeten werken. De klink gaat wel naar binnen, maar komen als je erop drukt dan weer naar buiten. In andere woorden, de auto gaat (volgens mij) niet op slot, alleen de klinken gaan naar binnen na verloop van tijd.

Misschien eens proberen met de 2e keyfob ergens binnen bereik :)

Tozz, hij gaat echt op slot hoor drukken op de klinken heeft geen zin, mij telefoon lag in de organizer bak en de fob lag er achter dus dat zal het wel zijn. Ik heb mn les geleerd.
 
  • Informative
Reactions: Tozz
Die geeft aan dat je vermogen is gelimiteerd. Het kan ook het regeneratief vermogen zijn, dan staat het uitroeptekentje onderaan. Gaat meestal gepaart met een gele stippellijn.

Aan de bovenkant:
-Je vermogen is gelimiteerd, dit gebeurd als er iets te heet aan het worden is (bijvoorbeeld bij lange tijd op hoge snelheid rijden) of (komt vaker voor) je accu is bijna leeg.

Aan de onderkant:
-Je regeneratief remmen vermogen is gelimiteerd. Dit komt meestal voor als het koud is buiten (<10 graden C), of als je accu helemaal is volgeladen naar 100% (af te raden!). Je auto zal dan ook minder hard afremmen als je je gaspedaal loslaat. In het eerste geval zal de auto de accu zelf opwarmen, maar dat kan even duren.
 
  • Informative
Reactions: Exiteer
Die geeft aan dat je vermogen is gelimiteerd. Het kan ook het regeneratief vermogen zijn, dan staat het uitroeptekentje onderaan. Gaat meestal gepaart met een gele stippellijn.

Aan de bovenkant:
-Je vermogen is gelimiteerd, dit gebeurd als er iets te heet aan het worden is (bijvoorbeeld bij lange tijd op hoge snelheid rijden) of (komt vaker voor) je accu is bijna leeg.

Aan de onderkant:
-Je regeneratief remmen vermogen is gelimiteerd. Dit komt meestal voor als het koud is buiten (<10 graden C), of als je accu helemaal is volgeladen naar 100% (af te raden!). Je auto zal dan ook minder hard afremmen als je je gaspedaal loslaat. In het eerste geval zal de auto de accu zelf opwarmen, maar dat kan even duren.
Bedankt voor de toelichting. Heb toch Tesla maar even gebeld en die gaan de auto uitlezen. De accu was ca 60% vol, <10 graden is het nu niet buiten en hard rijden heb ik niet gedaan. Was bij mij in de woonwijk.
 
  • Like
Reactions: SeBsZ