Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik had 't vanmorgen ook, was even wennen. Je merkt de verminderde regen wel direct.

Maar wat Jkr85 zegt: De regen is tot +/- 15 graden, zeker niet pas onder 10.
Als je wat langer gaat rijden verdwijnt 't lijntje ook (accu is dan warm genoeg)

't is eigenlijk gewoon net een oude diesel! Die moet ook even op gang komen
 
Ik had 't vanmorgen ook, was even wennen. Je merkt de verminderde regen wel direct.

Maar wat Jkr85 zegt: De regen is tot +/- 15 graden, zeker niet pas onder 10.
Als je wat langer gaat rijden verdwijnt 't lijntje ook (accu is dan warm genoeg)

't is eigenlijk gewoon net een oude diesel! Die moet ook even op gang komen
Ik had mijn wittebroodsweken in de winter (15-2 geleverd). Dan heb je dit dus elk ritje. Ik was er verbaasd over hoe lang het soms duurt voordat hij warm (genoeg) is en hoe snel hij weer afkoelt. Even naar de kapper, wéér geen regen:)

Nog eentje om te onthouden als het kouder wordt: Hou maar vast rekening met verbruiken van rond de 230/240 watt/km, anders schrik je zo;-)
 
Ik had mijn wittebroodsweken in de winter (15-2 geleverd). Dan heb je dit dus elk ritje. Ik was er verbaasd over hoe lang het soms duurt voordat hij warm (genoeg) is en hoe snel hij weer afkoelt. Even naar de kapper, wéér geen regen:)

Nog eentje om te onthouden als het kouder wordt: Hou maar vast rekening met verbruiken van rond de 230/240 watt/km, anders schrik je zo;-)
Dat scheelt een slok. Zit nu op ca. 180 w/km
 
U vraagt wij draaien ;) Ook bij 16 graden nog, hoewel ik hier geen geel uitroeptekentje meer had.

Protip: 30 seconden op CHAdeMO laden en je hebt weer full regen :)
regenlimited.jpg
 
U vraagt wij draaien ;) Ook bij 16 graden nog, hoewel ik hier geen geel uitroeptekentje meer had.

Protip: 30 seconden op CHAdeMO laden en je hebt weer full regen :)
regenlimited.jpg
Via de app de verwarming aanzetten werkt ook als het kouder is, dan zie je een rood sneeuwvlokje met het woord ‘defrost’ er bij.
Heb ik ook gezien bij temperaturen boven de 12 graden. Dat vlokje staat dus voor accu verwarming en is handig als je een lange rit hebt, die verwarming komt dan niet uit de accu zelf maar uit de muur.
 
Via de app de verwarming aanzetten werkt ook als het kouder is, dan zie je een rood sneeuwvlokje met het woord ‘defrost’ er bij.
Heb ik ook gezien bij temperaturen boven de 12 graden. Dat vlokje staat dus voor accu verwarming en is handig als je een lange rit hebt, die verwarming komt dan niet uit de accu zelf maar uit de muur.
Maar je kunt de accu toch alleen verwarmen door opladen? I am lost...
 
Maar je kunt de accu toch alleen verwarmen door opladen? I am lost...

Niet meer - bij echte kou heb je op de app de optie de auto inclusief de accu voor te verwarmen (alleen als de auto vindt dat het nodig is) en tegelijk te defrosten. Zit er in sinds afgelopen "winter"... door ontbreken van een echte winter valt het weinig op natuurlijk. Foto's zijn op 28 feb, een van de weinige koude dagen deze wint
IMG_0498.jpg
IMG_0497 (1).jpg
IMG_0493 (1).jpg
er.