Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb een vraag over de cruise control van de model 3.
Ik stel hem in door de rechterhendel naar beneden te drukken bij de gewenste rijsnelheid.
Vervolgens release ik de cc weer door de hendel naar boven te drukken.
Maar hoe gaat de cc dan weer exact naar die zelfde snelheid terug?
Dat kan met elke auto met cc dus dat zou in de M3 ook moeten lijkt me.
Ik zou alleen niet weten hoe. Iemand die dit wel weet?
 
  • Like
Reactions: Jooop
Ik heb een vraag over de cruise control van de model 3.
Ik stel hem in door de rechterhendel naar beneden te drukken bij de gewenste rijsnelheid.
Vervolgens release ik de cc weer door de hendel naar boven te drukken.
Maar hoe gaat de cc dan weer exact naar die zelfde snelheid terug?
Dat kan met elke auto met cc dus dat zou in de M3 ook moeten lijkt me.
Ik zou alleen niet weten hoe. Iemand die dit wel weet?
Staat vast wel ITM!
 
Dan is het antwoord zoals in oktober gepost:
Nope...

As the title states..

For those of us that wouldn't part with $5k for EAP, does "Resume" really not exist on the model 3 "dumb cruise control"?

That is so second rate for a car at this price point. If they can't make a resume cruise feature, then TACC should really be a standard feature.
 
  • Informative
Reactions: DeHakkelaar
ik heb een beginnersvraag:
In mijn S van okt 2018 laat de radio oa zien dat er Swiss Radio Classic gekozen kan worden. Dit lijkt een internetradio te zijn, die vermoedelijk via een app geïnstalleerd is. Is het mogelijk ook een andere app van een internetradio te installeren, zodat ik bijv in Nl kan luisteren naar een franse internetradio zoals bijv France Musiqiue?
Via de browser van de S kun je wel de web pagina vinden maar geluid komt er niet uit?
 
ik heb een beginnersvraag:
In mijn S van okt 2018 laat de radio oa zien dat er Swiss Radio Classic gekozen kan worden. Dit lijkt een internetradio te zijn, die vermoedelijk via een app geïnstalleerd is. Is het mogelijk ook een andere app van een internetradio te installeren, zodat ik bijv in Nl kan luisteren naar een franse internetradio zoals bijv France Musiqiue?
Via de browser van de S kun je wel de web pagina vinden maar geluid komt er niet uit?
Even 'TuneIn' selecteren, dat is de app voor internet radio streamen (en podcasts, etc). Of inderdaad via de zoekfunctie.
Zo te zien is 'France Musique' op TuneIn: Listen to Arabesques on France Musique on TuneIn
Dus ben 99% overtuigd dat de auto die ook wel vindt. Die Swiss Radio Classic zal misschien in je recents of favorieten staan?
Succes!
 
ik heb een beginnersvraag:
In mijn S van okt 2018 laat de radio oa zien dat er Swiss Radio Classic gekozen kan worden. Dit lijkt een internetradio te zijn, die vermoedelijk via een app geïnstalleerd is. Is het mogelijk ook een andere app van een internetradio te installeren, zodat ik bijv in Nl kan luisteren naar een franse internetradio zoals bijv France Musiqiue?
Via de browser van de S kun je wel de web pagina vinden maar geluid komt er niet uit?
Zie hierboven ja. Tune in. De browser zal nooit live filmpjes of geluid laten zien resp. horen. Dat is uitgeschakeld.
 
een pipo die geld probeert uit je zakken te kloppen door te claimen dat hij "de chip" kan aanpassen.
niet op ingaan, zou ik zeggen.

Beste scenario is dat je gewoon centen kwijt bent.
Slechtste scenario is dat hij inderdaad rommelt met je firmware, dat Tesla dit merkt en je alle garantie verliest.

Nee, ik bedoel de range upgrade van Tesla zelf. Ik dacht dat Tesla dat vroeger bij bepaalde modellen aanbood. Maar ik kan het nu nergens meer vinden.
 
Ik heb een Model S60 sedert september 2016. Deze batterij is softwarematig gelimiteerd naar 60kwh, terwijl het eigenlijk een 75kwh batterij is.

Ik overweeg om de wagen te upgraden naar een S75, maar hoe zal de laadsnelheid hierdoor beinvloed worden?
Het zit nl zo dat wanneer ik nu mijn laatste +- 20% aan het bijladen ben, het vermogen zakt naar 30kw.

Zou dit softwarematig zo traag gaan, zodat dit hetzelfde effect heeft van een "volle" batterij, of gaat mijn volgende 15kwh nog trager gaan indien ik de upgrade naar 75kwh doe ?

Indien het nog trager zou gaan, dan hoef ik niet te upgraden, want heb geen zin om hiervoor 30 minuten langer te laden.

Hoi, hoe weet je of deze software-matig is afgetopt? En is dat bij meer modellen het geval?
 
Ik zit op TeslaFi te kijken wat mijn laad efficiëntie is.
Hier zie ik dat dit tussen de 85-93% is met de meeste ladingen rond de 86%
Dat vindt ik eigenlijk wel een beetje aan de lage kant. Hoe is dit bij jullie?
Knipsel.PNG


89.72%. Heb helaas geen kWh meter om de 'kWh used' te kunnen controleren. Vaak zijn langere sessies wel efficienter dan korte.
Laad met een TWC gelimiteerd op 3x25A (3X35 aansluiting).
 
Nee, ik bedoel de range upgrade van Tesla zelf. Ik dacht dat Tesla dat vroeger bij bepaalde modellen aanbood. Maar ik kan het nu nergens meer vinden.
oke, helemaal verkeerd begrepen.

In sommige uitvoeringen heeft Tesla inderdaad een grotere batterij gemonteerd, die softwarematig begrensd is.
Dat kan zo, OTA, aangepast worden.
Dan heb je gewoon dezelfde range als iedereen die van in begin die uitvoering gekocht heeft.

Bvb vanaf een bepaald moment is de 60kwh geleverd met een begrensde 75kwh batterij.

Als je daar nu de upgrade uitvoert, heb je gewoon dezelfde 75kwh als iedereen die toen een 75kwh besteld (in de periode dat de uwe gebouwd werd)