Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik meet zelf met mijn kWh meter en Tesla API de efficiëntie en ik zit bij lange sessies en lage start SoC rond de 95%. Bij korte laadsessies schiet het naar 80 - 85%.

Ik vraag me wel af hoe TeslaFi de efficiëntie berekent. Voor zo ver ik weet kan je met de Tesla API niet uitlezen hoeveel kWh er binnenkomt, enkel hoeveel er de accu in gaan.

nog even aangeven dat -als je de klimaatregeling van de auto aanzet terwijl hij aan een laadpaal is gekoppeld, de stroom niet uit de batterij komt, maar uit de lader.
Dat wordt dan als 'verlies' aanzien bij deze metingen.
 
  • Helpful
Reactions: robertvg
Ah, het is een schatting op basis van de V en A die periodiek tijdens het laden worden uitgelezen. Niet heel erg nauwkeurig maar waarschijnlijk voldoende om de efficiëntie mee te berekenen.

Ik heb hem vannacht laten opladen voor twee dagen gebruik (61% capaciteit) om te kijken of efficiëntie dan groter is door het langer laden.
Ik kom dan op 87,2% hetgeen niet echt afwijkt van een lading voor ca. 30% bijladen.
Deze laatste lading geeft aan Used 49,0kWh en added 42,68kWh.
Volgens de Maxem is er 48,56kWh opgenomen, dus dat komt redelijk overeen met de berekende 49kWh.

Ik heb overigens nog niet gekeken of er een verschil is tussen de tussenmeter en wat mijn maxem zegt.
Bij alle ladingen geeft TeslaFi iets meer aan dan de Maxem al is het soms maar 0,2kWh.
 
Ik heb een vraag over de laadopties voor telefoons in het voorvakje. Ik heb een Oneplus, en dus geen draadloos opladen.
In de videos zie ik vaak Type C kabeltjes netjes beschikbaar voor je telefoon.
Zit dit nu standaard in de M3 of moet je zelf die (korte) usb kabels kopen en in het vakje plaatsen?
 
Ik heb een vraag over de laadopties voor telefoons in het voorvakje. Ik heb een Oneplus, en dus geen draadloos opladen.
In de videos zie ik vaak Type C kabeltjes netjes beschikbaar voor je telefoon.
Zit dit nu standaard in de M3 of moet je zelf die (korte) usb kabels kopen en in het vakje plaatsen?

Tip: koop een 12V Dash charger met twee uitgangen. Laad je veel sneller en hou je de 2USB poorten vrij. Een daarvan zal je waarschijnlijk willen gebruiken als dashcam.
Ali, DX, die laders zijn heel goedkoop.
 
Ik heb de auto (Model S) nu 1,5 week in mijn bezit. Bij de aflevering stond er een software update klaar. Huidige versie is 2018.48.12.2 . De update is al 4 keer niet succesvol geïnstalleerd. Krijg elke keer de melding dat de update opnieuw aangeboden zal worden. Is dit herkenbaar? Of even aan de bel trekken bij Tesla? Thx!
 
Ik heb de auto (Model S) nu 1,5 week in mijn bezit. Bij de aflevering stond er een software update klaar. Huidige versie is 2018.48.12.2 . De update is al 4 keer niet succesvol geïnstalleerd. Krijg elke keer de melding dat de update opnieuw aangeboden zal worden. Is dit herkenbaar? Of even aan de bel trekken bij Tesla? Thx!
Heb je wel goed wifi bereik op 2.4 Ghz voor de oudere modellen? Het kanaalnummer moet onder 10 zitten.
 
Heb je wel goed wifi bereik op 2.4 Ghz voor de oudere modellen? Het kanaalnummer moet onder 10 zitten.
Maakt voor het installeren niets uit. W. De download en integriteitscontrole ervan heeft dan al succesvol plaatsgevonden.
@mc01 gaat het beste naar een Service Center ermee. Anderhalve week oud. Moet allemaal gewoon tiptop werken, toch?
 
  • Like
Reactions: Wim S.
Bij aflevering werd mij door de adviseur vertelt dat de afwijking van de snelheidsmeter 0 is.
Naast een gps, die ook niet geijkt is, is de afwijking meestal tussen 0 en 1.
Wil je geen post uit Leeuwarden dan is het goed daar rekening mee te houden.
Oeps :eek:. Gelukkig geen extreme aantallen. Bij 130 vaak rond de 134-136 gehangen. Voortaan toch netjes 130 aanhouden!

Thanks beide!!
 
Maakt voor het installeren niets uit. W. De download en integriteitscontrole ervan heeft dan al succesvol plaatsgevonden.
@mc01 gaat het beste naar een Service Center ermee. Anderhalve week oud. Moet allemaal gewoon tiptop werken, toch?
Thanks all.. Ik ga naar een Service Center. Mijn vraag kwam omdat ik las dat updates soms niet in een keer installeren en omdat ik geen echte foutmelding krijg in de vorm van "contact service" alleen dat er een nieuwe poging gedaan wordt.
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
Oeps :eek:. Gelukkig geen extreme aantallen. Bij 130 vaak rond de 134-136 gehangen. Voortaan toch netjes 130 aanhouden!

Thanks beide!!

Mijn ervaring is dat je bij een trajectcontrole 130 max 135 km/u kunt aanhouden, 136 levert een boete op.
Bij 80, 100 en 120 is de marge wat groter dus daar kun je respectievelijk 86, 106 en 126 aanhouden.

[aan dit bericht kunnen geen rechten ontleend worden :rolleyes:]
 
  • Like
Reactions: 1MP3R4T0R