Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
details.jpg

ik kijk in mijn account en heb paar vragen:

1) ik zie dat voor mijn M3 gratis superchargen is ingeschakeld. Er staat geen einddatum bij, en ik wilde gegeven eerder berichten hier even checken of ik nu de 6+3 maanden gekregen had. Kan iemand me vertellen waar ik dat zou kunnen zien?

2) er staat Geavanceerde Autopilot, terwijl ik op 1 maart SMS'je heb gekregen "dat FSD upgrade wordt doorgevoerd", had hier dus FSD verwacht. Hoe staat dit bij anderen die na 1 maart geleverd hebben gekregen?
 
1) ik zie dat voor mijn M3 gratis superchargen is ingeschakeld. Er staat geen einddatum bij, en ik wilde gegeven eerder berichten hier even checken of ik nu de 6+3 maanden gekregen had. Kan iemend me vertellen waar ik dat zou kunnen zien?

In je Tesla account, maar blijkt bij veel mensen niet te kloppen door alle wijzigingen. Kun je dus ook niet echt van op aan. Zal ongetwijfeld uiteindelijk wel gecorrigeerd cq. gefixed worden, maar de info mbt. gratis Superchargen klopt bij velen niet.

2) er staat Geavanceerde Autopilot, terwijl ik op 1 maart SMS'je heb gekregen "dat FSD upgrade wordt doorgevoerd", had hier dus FSD verwacht. Hoe staat dit bij anderen die na 1 maart geleverd hebben gekregen?

Zie Model 3 - Afleveringen

Hoewel dit niet om Leaseplan gaat, is er dus blijkbaar wel een enorme achterstand in het activeren van die functionaliteit. Ook dit speelt bij een hoop mensen, die wachten allemaal nog op (E)AP+FSD. Voor zover FSD beschikbaar is
 
Ik heb 2 beginners vragen:

1) Ik zag vanmorgen iets van 'regeneratie gelimiteerd' of iets van die strekking op het display verschijnen. Wat houdt dat in?
2) Is er ergens een handleiding (of een Model 3 wiki of zo) waar ik alles kan opzoeken? Ik kom soms dingen tegen waar ik van het bestaan niet wist (goh er zitten 3 knopjes aan de stoel, ik dacht eerst maar 2....) en ben benieuwd wat ik nog meer allemaal niet weet...
 
Ik heb 2 beginners vragen:

1) Ik zag vanmorgen iets van 'regeneratie gelimiteerd' of iets van die strekking op het display verschijnen. Wat houdt dat in?
2) Is er ergens een handleiding (of een Model 3 wiki of zo) waar ik alles kan opzoeken? Ik kom soms dingen tegen waar ik van het bestaan niet wist (goh er zitten 3 knopjes aan de stoel, ik dacht eerst maar 2....) en ben benieuwd wat ik nog meer allemaal niet weet...

Regenererend remmen is beperkt bij een koude accu (onder de 16 graden) en geheel afwezig bij accu temperatuur onder nul.
Ook is regenererend remmen afwezig of beperkt bij een te volle accu (boven de ~90%)

Er zit een handleiding in de auto, via Controls. Uit mijn hoofd onderste menuoptie (maar kan het mis hebben). Ook kun je via je Tesla account een PDF downloaden met de handleiding.
 
Ik zie door de terminologie het bos niet meer. Bij bestellen van mijn S75D heb ik de optie geavanceerde autopilot genomen. Heet dit nu AP, EAP, FSD?

Ik heb dit gelezen maar ik snap er nog steeds helemaal niets van: Tesla (Enhanced) Autopilot vs. Full Self-Driving: What's the difference now?

Ik ga haast denken dat Summon straks gedeactiveerd wordt tenzij is bijbetaal.

Begrijpt iemand hoe of wat?
 
Ik zie door de terminologie het bos niet meer. Bij bestellen van mijn S75D heb ik de optie geavanceerde autopilot genomen. Heet dit nu AP, EAP, FSD?

Je geeft het antwoord al. EAP is "Enhanced Auto Pilot". Jij schrijft dat je Geadvanceerde Autopilot genomen hebt. Dan heb je dus EAP.

AP is een afgeslankte variant van EAP, kortom, AP mist wat features die EAP wel heeft.
De features die EAP wel heeft en AP niet zijn verplaatst naar het FSD pakket.

Als je ook FSD hebt dan heb je "alles", voor zover beschikbaar door techniek en regelgeving, ongeacht je Autopilot variant.

Ik zie in je signature dat je je auto hebt gekocht in Q3 2018. Toen bestond "AP" nog niet, en was alleen EAP beschikbaar (en uiteraard FSD). Jij hebt dan dus zeker weten EAP.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: zkpq and ramonneke
Q-Park Oostpoort kun je de hele dag voor €9 staan (als je van tevoren even een QR-code voor 50% korting download). Wel maar 3 oplaadpunten.

Top, dit is wel een aanradertje. Ik heb wel de korting niet kunnen scoren wegens de vreemde procedure dat ik niet op voorhand had nagelezen. De laadpaal had wel een laadpas nodig, moet ik dringend eens voor kijken.
 
Top, dit is wel een aanradertje. Ik heb wel de korting niet kunnen scoren wegens de vreemde procedure dat ik niet op voorhand had nagelezen. De laadpaal had wel een laadpas nodig, moet ik dringend eens voor kijken.

De procedure is sinds afgelopen week veranderd zag ik. Eerst kon je kortingskaartjes bij de bewaking afhalen, nu moet je van tevoren een QR code opvragen die je bij inrijden kunt scannen. Toevallig vandaag voor het eerst geprobeerd. Vergde wat oefening om mn iPhone zo onder het apparaat te houden dat hij de code kon scannen. o_O