Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb mijn eerste kleine 'steenslagje' op de voorklep te pakken...weet iemand of je een laksetje kunt krijgen bij Tesla? Ik heb zoals je ziet 'red' M3.

De kleurcode is PPMR, als je daar naar zoekt bij Amazon enzo krijg je (vooral US) bedrijven terug die stiften/setjes etc kunnen leveren, bijv Tesla Red Multi-Coat PPMR Touch Up Paint
Het is een lastige(re) kleur schijnbaar.
 
  • Like
Reactions: Nienke
Ik bedoel een overzicht van files zoals in Op de A2 tussen Born en Echt 5 km, verwachte vertraging 25 minuten. De meest goedkope planner kan zoiets.
En idd hij geeft een andere route aan als die sneller is dan aangegeven. Maar je kunt niet kiezen.

Uitgangspunt bij Tesla is dat de auto je ontzorgt...onnodige dingen uit handen neemt .. waarom zou je een overzicht van files willen, met info over vertraging etc.. als je auto prima in staat is je via de snelste weg naar je bestemming te brengen? Het zijn inderdaad "goedkope" planners die denken dat meer info beter is.. Van mij mag de auto die "intelligentie" best overnemen, wil ik anders dan kan ik altijd nog besluiten een andere route te nemen,

Hoe dan ook.. ik rij vrijwel dagelijks Heemstede-Amsterdam vv. Ik gebruik navigatie om mij zo veel mogelijk buiten de files op A9/A4/A10 te houden... deze week is de Piet Heintunnel dicht en het systeem stuurt mij vanaf de eerste dag automatisch via een andere afslag van de A10 de stad in. En dat is niet gebaseerd op files, want die staan er daar niet..

Op vrijdag rij ik doorgaans naar ons kantoor in Breukelen.. vrijwel altijd filevrij, dus navigatie gebruik ik dan niet.
de auto heeft mij al eens gewaarschuwd - zodra ik de auto instapte - dat er een flinke file op de A2 Asd-Breukelen stond. Zonder dat ik de navigatie aan had staan. Dit navigatie-systeem is echt beter dan veel mensen denken!
 
Uitgangspunt bij Tesla is dat de auto je ontzorgt...onnodige dingen uit handen neemt .. waarom zou je een overzicht van files willen, met info over vertraging etc.. als je auto prima in staat is je via de snelste weg naar je bestemming te brengen? Het zijn inderdaad "goedkope" planners die denken dat meer info beter is.. Van mij mag de auto die "intelligentie" best overnemen, wil ik anders dan kan ik altijd nog besluiten een andere route te nemen,

Hoe dan ook.. ik rij vrijwel dagelijks Heemstede-Amsterdam vv. Ik gebruik navigatie om mij zo veel mogelijk buiten de files op A9/A4/A10 te houden... deze week is de Piet Heintunnel dicht en het systeem stuurt mij vanaf de eerste dag automatisch via een andere afslag van de A10 de stad in. En dat is niet gebaseerd op files, want die staan er daar niet..

Op vrijdag rij ik doorgaans naar ons kantoor in Breukelen.. vrijwel altijd filevrij, dus navigatie gebruik ik dan niet.
de auto heeft mij al eens gewaarschuwd - zodra ik de auto instapte - dat er een flinke file op de A2 Asd-Breukelen stond. Zonder dat ik de navigatie aan had staan. Dit navigatie-systeem is echt beter dan veel mensen denken!
Zelf nadenken is zó 2018.
 
Het zijn inderdaad "goedkope" planners die denken dat meer info beter is..

Nou ik vind alternatieve route keuze wel prettig. Niet vanwege de snelste route maar het feit dat ik de keuze heb zou wel fijn zijn. Liever soms over een leuke B weg dan over de snelweg. Op dit moment is die keuze er niet en moet je zelfs moeilijk de rit in 2 etappes navigeren omdat er ook niet multi point navigatie is.

Dit zijn echt basis zaken die ik heel graag in de Tesla navigatie zou zien.
 
Beste allemaal,

Volgende week ga ik op een road tripje richting Parijs met mijn M3. Nu zie ik echter op de navigatie in mijn M3 dat de superchargers in Frankrijk wat transparanter zijn weergegeven dan degene in nl en België. Wat betekend dit? Ik dacht eerst iets met range, maar dan zouden die in Groningen ook transparanter moeten zijn bij een resterende range van 200km, dit is niet het geval. Kan ik deze wel gewoon gebruiken of kan het zijn dat mijn leaseplan deze niet toelaat (omdat ik met brandstof normaliter enkel in België en Nederland vergoed kreeg)?

Iemand het verlossende antwoord?