Ruudzon
Member
als je regeneratief remt (dus gas pedaal los laten, zonder de rem te gebruiken), gaat het remlicht dan branden? met andere woorden, weten achterblijvers dat je afremt?
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Het hangt ervan af hoeveel je laat regenereren. Volledig loslaten doet de remlichten brandenals je regeneratief remt (dus gas pedaal los laten, zonder de rem te gebruiken), gaat het remlicht dan branden? met andere woorden, weten achterblijvers dat je afremt?
Bij de laatste updates is het icoontje van de auto wel erg klein geworden als je harder rijdt. Nauwelijks remlichten te zien op het scherm en al helemaal met een zonnebril op.Het hangt ervan af hoeveel je laat regenereren. Volledig loslaten doet de remlichten branden
Je kunt het zien op het icoontje van jouw auto: je ziet dat de remlichten(en vooral die in het midden) dan gaan branden
Zo kun je oefenen en er mee "spelen" om je remlichten wel, of juist niet te laten branden.
Bij de laatste updates is het icoontje van de auto wel erg klein geworden als je harder rijdt. Nauwelijks remlichten te zien op het scherm en al helemaal met een zonnebril op.
En met een rode M3 wordt het overdag helemaal onmogelijk om het op te merken...
Ik vind dit trouwens vervelend voor de wagens die achter mij rijden. Indien je anticiperend rijdt, dan ga je steeds tijdig "van het gas af" net om de remmen zo weinig mogelijk te gebruiken. Jouw achterliggers denken dan echter dat je regelmatig remt terwijl het nog niet nodig is, wat frustrerend kan werken.
Ik kan je zeggen dat in de bebouwde kom de lichten supersnel aangaan, zowel in de s als de x. Nou vind ik dat de s ook veel sneller afremt, bij de x moet je veel meer je voet omhoog doen.Dat is niet hoe het werkt. De remlichten gaan aan als de auto een bepaalde vertraging in m/s2 heeft. Bij weinig vertraging gaan ze niet aan, bij veel vertraging wel. Niet heel veel anders dan bij een brandstofauto.
Een brandstofauto remt af op de motor als je het gas los laat. Dan gaan de remlichten niet aan. Ga je actief bijremmen dan gaan ze remlichten wel aan.
Bij een Tesla is het zo dat bij een bepaalde vertraging de remlichten aan gaan. Als je dus een klein beetje regen hebt gaan de remlichten niet aan. Laat je het gas volledig los en knal je vol met 60 kW in de regen dan gaan de remlichten wel aan.
Jazeker.als je regeneratief remt (dus gas pedaal los laten, zonder de rem te gebruiken), gaat het remlicht dan branden? met andere woorden, weten achterblijvers dat je afremt?
En met een rode M3 wordt het overdag helemaal onmogelijk om het op te merken...
Ik vind dit trouwens vervelend voor de wagens die achter mij rijden. Indien je anticiperend rijdt, dan ga je steeds tijdig "van het gas af" net om de remmen zo weinig mogelijk te gebruiken. Jouw achterliggers denken dan echter dat je regelmatig remt terwijl het nog niet nodig is, wat frustrerend kan werken.
als je regeneratief remt (dus gas pedaal los laten, zonder de rem te gebruiken), gaat het remlicht dan branden? met andere woorden, weten achterblijvers dat je afremt?
Wellicht zie ik de functie over het hoofd maar dat hoor ik dan graag! In mijn vorige auto als ik navigeerde naar bestemming X zag ik altijd de aankomsttijd staan en daarboven stond dan +30 min. Dat hield in dat de aankomsttijd 30 min langer is vanwege bijvoorbeeld een file... Dit werkte altijd super handig omdat je niet altijd weet wat de normale reistijd is (omdat je daar bijvoorbeeld niet eerder naartoe bent gegaan) maar je zag dan wel dat het 30 min langer zou duren nu.. Ook werd dit tijdens de rit aangepast (loopt de file op of juist af etc). Dit werkte met real time traffic.
Nu zit er in de Tesla ook een traffic optie en is de tijd van aankomst redelijk accuraat. Ik kan in de instellingen ook wijzigen dat bijvoorbeeld de route wordt aangepast als deze 10 min korter kan met bijvoorbeeld een omweg Wat ik nu mis is die +30 min... is dit wel mogelijk? zo ja waar kan ik dit zien? indien dit niet mogelijk is ga ik het even aankaarten bij Tesla, misschien kunnen ze het toevoegen
Bij google zelf zie je dit overigens ook (gewoon in de browser )
Ik vermoed temperatuur sensoren.Weet iemand wat bij een Model 3 de gaatjes vlak naast de achterste interieur lampjes zijn?
Wellicht zie ik de functie over het hoofd maar dat hoor ik dan graag! In mijn vorige auto als ik navigeerde naar bestemming X zag ik altijd de aankomsttijd staan en daarboven stond dan +30 min. Dat hield in dat de aankomsttijd 30 min langer is vanwege bijvoorbeeld een file... Dit werkte altijd super handig omdat je niet altijd weet wat de normale reistijd is (omdat je daar bijvoorbeeld niet eerder naartoe bent gegaan) maar je zag dan wel dat het 30 min langer zou duren nu.. Ook werd dit tijdens de rit aangepast (loopt de file op of juist af etc). Dit werkte met real time traffic.
Nu zit er in de Tesla ook een traffic optie en is de tijd van aankomst redelijk accuraat. Ik kan in de instellingen ook wijzigen dat bijvoorbeeld de route wordt aangepast als deze 10 min korter kan met bijvoorbeeld een omweg Wat ik nu mis is die +30 min... is dit wel mogelijk? zo ja waar kan ik dit zien? indien dit niet mogelijk is ga ik het even aankaarten bij Tesla, misschien kunnen ze het toevoegen
Bij google zelf zie je dit overigens ook (gewoon in de browser )
Ik merk dat de cruisecontrol soms wel de snelheid aanpast als de borden dat aangeven maar ook vaak niet ? Iemand een idee waarom soms wel maar meestal niet..