Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Tesla werkt met onboard gegevens van de snelheid. Daar waar het klopt lijkt het alsof de borden gelezen worden. Tot nu toe worden borden niet gelezen( uitzondering AP1)

En een toevoeging hier op: Tesla gebruikt ook fleetspeed. Dat is een geleerde snelheid op basis van hoe hard andere Tesla's daar gemiddeld rijden. Die gegevens krijgt de auto vanuit het Tesla moederschip
 
Aaah, daar is Ominoreg weer met een onterechte en ongemotiveerde disagree.
Als je het goede antwoord weet, kom dat dan hier uitleggen.
Nu gedraag je je als een onbenul, kunnen we missen als kiespijn.

Hij geeft volgens mij uitleg in post #4112.
En een simpele Ja(zeker) is niet wat in het geval van een model 3 de lading dekt gezien de andere reacties over hoe de remlichten reageren op regen. Vandaar de disagree vermoed ik.
Of dat bij een S (die jij rijdt) anders werkt weet ik niet.
 
Last edited:
Hij geeft volgens mij uitleg in post #4112.
En een simpele Ja(zeker) is niet wat in het geval van een model 3 de lading dekt gezien de andere reacties over hoe de remlichten reageren op regen. Vandaar de disagree vermoed ik.
Of dat bij een S (die jij rijdt) anders werkt weet ik niet.
Ik heb Ominoreg eerder onder de ignore knop gezet, om dezelfde reden.
Mijn antwoord was kort, maar in elk geval juist. Dat anderen, ik heb geen Model 3, uitgebreider reageren is prima, maar je kun n.m.m. geen disagree geven op een juist antwoord, hoe kort ook.
 
Ik heb Ominoreg eerder onder de ignore knop gezet, om dezelfde reden.
Mijn antwoord was kort, maar in elk geval juist. Dat anderen, ik heb geen Model 3, uitgebreider reageren is prima, maar je kun n.m.m. geen disagree geven op een juist antwoord, hoe kort ook.

Jouw antwoord is helemaal niet juist. Ominoreg legt het prima uit. Het gaat om snelheid verminderen. Als je “re-gen” op
low zet, gaan je remlichten niet branden en alleen bij het tot stilstand komen gaan zij aan (dan is er voldoende afremming).

Bij normale re-gen gaan de remlichten ook niet (gelijk) branden bij hoge snelheid. Bij lage snelheid gaan zij wel gelijk aan bij re-gen remmen. Dan is er pas voldoende afremming.
 
Jouw antwoord is helemaal niet juist. Ominoreg legt het prima uit. Het gaat om snelheid verminderen. Als je “re-gen” op
low zet, gaan je remlichten niet branden en alleen bij het tot stilstand komen gaan zij aan (dan is er voldoende afremming).

Bij normale re-gen gaan de remlichten ook niet (gelijk) branden bij hoge snelheid. Bij lage snelheid gaan zij wel gelijk aan bij re-gen remmen. Dan is er pas voldoende afremming.

Bij een S gaan ze ook niet gelijk aan alleen als er ook feitelijk voldoende vertraagd wordt.

In de M3P waar ik ingereden heb werkt het exact hetzelfde als in de S.

In een ICE gaan nooit de remlichten branden en daar kon ik harder mee op de motor remmen dan ik met de Tesla kan zonder dat de remlichten gaan branden.

Als je met regen op low rijdt dan heb je overigens het principe van een EV niet begrepen.
 
Ik heb Ominoreg eerder onder de ignore knop gezet, om dezelfde reden.
Mijn antwoord was kort, maar in elk geval juist. Dat anderen, ik heb geen Model 3, uitgebreider reageren is prima, maar je kun n.m.m. geen disagree geven op een juist antwoord, hoe kort ook.
Grappig dat je vraagt om uitleg aan iemand die onder je ignore knop zit en waarvan je dus geen post te zien krijgt!o_O
Dus of haal iedereen onder de ignore knop vandaan en ga gewoon normale gesprekken aan of reageer niet zo triest als deze mensen het niet met je eens zijn.
 
Gister de CCS retrofit laten doen. Vandaag stond in mijn Tesla-app de auto nog steeds aangemeld als 'In Service'.

View attachment 425908

Dus langs de SeC Groningen gegaan om dat te doen veranderen.

TIP: Die trip hoef je dus niet te maken. Verspilde moeite.

Ik begreep van de aardige service-medewerker dat de melding 'In Service' in beeld blijft staan zolang de nota niet is opgemaakt. Hoe drukker de SeC het heeft, hoe langer dat duurt. Moet je maar weten:)
Gelukkig is je auto niet "in service mode" aan je afgegeven :)

IMG_20190627_105459.jpg
 
  • Funny
Reactions: shthpnz
Grappig dat je vraagt om uitleg aan iemand die onder je ignore knop zit en waarvan je dus geen post te zien krijgt!o_O
Dus of haal iedereen onder de ignore knop vandaan en ga gewoon normale gesprekken aan of reageer niet zo triest als deze mensen het niet met je eens zijn.
Kunnen jullie nu ophouden met modder gooien naar een gerespecteerd lid van dit forum dat al jaren leest, adviseert en helpt? Als je zo nodig je gram of gelijk wilt halen, doe dat dan met een personal mail, maar val de rest er niet mee lastig!
 
Kunnen jullie nu ophouden met modder gooien naar een gerespecteerd lid van dit forum dat al jaren leest, adviseert en helpt? Als je zo nodig je gram of gelijk wilt halen, doe dat dan met een personal mail, maar val de rest er niet mee lastig!
Ik heb niks tegen @Wim S. , ik ken de beste man niet eens.
En waardeer de meeste inbreng van hem zeer zeker.
Alleen wordt er moe van dat hij telkens klaagt dat iemand een niet onderbouwde disagree geeft terwijl dit komt omdat hij ze zelf onder de ignore knop stopt.
 
Kunnen jullie nu ophouden met modder gooien naar een gerespecteerd lid van dit forum dat al jaren leest, adviseert en helpt? Als je zo nodig je gram of gelijk wilt halen, doe dat dan met een personal mail, maar val de rest er niet mee lastig!

Met modder gooien?

Wat vind je van deze tekst, bedoeld voor iemand die gewoon uitleg geeft? Ik vind dat geen passend gedrag.

“Aaah, daar is Ominoreg weer met een onterechte en ongemotiveerde disagree.
Als je het goede antwoord weet, kom dat dan hier uitleggen.
Nu gedraag je je als een onbenul, kunnen we missen als kiespijn.”
 
  • Like
Reactions: Hans_TM3
Bij een S gaan ze ook niet gelijk aan alleen als er ook feitelijk voldoende vertraagd wordt.

In de M3P waar ik ingereden heb werkt het exact hetzelfde als in de S.

In een ICE gaan nooit de remlichten branden en daar kon ik harder mee op de motor remmen dan ik met de Tesla kan zonder dat de remlichten gaan branden.

Als je met regen op low rijdt dan heb je overigens het principe van een EV niet begrepen.

Ik zet hem soms op de snelweg op low, omdat dat ik de re-gen anders te hard vind afremmen. Bij “low” hoef ik vaak minder hard weer op te trekken.
 
Kunnen jullie nu ophouden met modder gooien naar een gerespecteerd lid van dit forum dat al jaren leest, adviseert en helpt? Als je zo nodig je gram of gelijk wilt halen, doe dat dan met een personal mail, maar val de rest er niet mee lastig!

Ik denk dat iedereen op dit forum gelijke behandeling verdient, of je nou 1 dag lid bent of 10 jaar.
Wim trok eerder beschuldigend fel van leer richting Ominoreg en in dit geval onterecht volgens mij.
Dus ja, wie de bal kaatst kan hem dan terug verwachten.
 
Met modder gooien?

Wat vind je van deze tekst, bedoeld voor iemand die gewoon uitleg geeft? Ik vind dat geen passend gedrag.

“Aaah, daar is Ominoreg weer met een onterechte en ongemotiveerde disagree.
Als je het goede antwoord weet, kom dat dan hier uitleggen.
Nu gedraag je je als een onbenul, kunnen we missen als kiespijn.”
Sorry mensen, ik ben te snel geraakt door disagrees.
Ik zal Ominoreg onder de ignoreer knop vandaan halen.
Kunnen we hopelijk weer gewoon met elkaar praten.
 
En je ook graag aan de forumetiketten houden. Woorden als “onbenul” en “we kunnen je missen als kiespijn” bij voorkeur vermijden. Dat is niet de gewenste toon.

Moet je bij lijnoverschrijding in het servicemenu assistentie aanzetten. Had dit zo gedaan in de beginfase maar heb dat verzet naar melding. Werd vervelend dat ik steeds terug in mijn baan werd getrokken, een trilling in het stuur is meer dan genoeg
 
  • Funny
Reactions: shthpnz