Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik voel me ook na 18.000 km nog gewoon beginner, zeker nu de (weers)omstandigheden veranderen.

Vanmorgen voor het eerst echt ijs op de ramen. Klopt het dat ik mijn auto niet meer in kan als er ijs op de ramen zit?
De deur kan pas open als het raam een beetje zakt, en dat gaat -blijkbaar- niet als er een beetje ijs op zit?

Omdat ik eerder al problemen met mijn raam had (nu in afwachting van levering nw onderdelen) hoop ik maar dat het daar aan ligt en geen producteigenschap is... Om nu elke dag met vorst via de FW door tussen de voorstoelen door te kruipen om de verwarming hoog te zetten en mijn ruitenkrabber uit dashboardkastje te pakken... Dat was iig niet wat ik in gedachten had toen ik 'cold weather pakket' aanvinkte :)

(Auto voorverwarmen is ook een optie, alleen blijkbaar juist met dit weer heeft de auto geen goed wifi signaal, dus niet bereikbaar voor de app.)

Ik hoop eigenlijk dat ik iets verkeerd doe of dat het aan de -verkeerde- afstelling van ruit ligt?
Ik zou de WIFI verbeteren met een extender. Dan voorverwamen en ook opladen. Als je een uur laadt vlak voor vertrek is de accu lekker warm en heb je snel weer gewone 'regen'.
 
  • Helpful
  • Like
Reactions: GIO1974 and EelkoV
Ik heb nu ingesteld dat mijn Tesla elke dag om 08.20 precies klaar is met laden. Hij beslist dus zelf wanneer hij daarmee begint. Maar tot nu toe is hij inderdaad precies vol tussen 08.15 en 8.20 en dus ook lekker warm. Geen omkijken naar.

EDIT:

Met vol bedoel ik overigens 80% wat mijn ingestelde dagelijkse max is.
 
Ik zou de WIFI verbeteren met een extender. Dan voorverwamen en ook opladen. Als je een uur laadt vlak voor vertrek is de accu lekker warm en heb je snel weer gewone 'regen'.

Heb ook al eens over een wifi extender gedacht. Tot nog toe werkt wifi voldoende voor OTA updates, dus enige probleem is soms geen verbinding om voor te verwarmen. Ik rijd elke ochtend om iets voor 6 uur weg en als het goed is, is het laden zo ingesteld dat ie vlak daarvoor vol zit. Alleen omdat ik gisteren met een te volle accu begon, was het laden nu vermoedelijk al rond 3 uur klaar.

Kortom, vaak nog warm door laden (weet niet of dat genoeg is om ruit ijsvrij te houden), meestal kan ik 25 minuten van te voren voor gaan verwarmen (als de wifi werkt), maar... ik blijf het wel opvallend vinden dat het blijkbaar normaal is dat de voordeuren niet openen met ijs op de ramen :)
 
Heb ook al eens over een wifi extender gedacht. Tot nog toe werkt wifi voldoende voor OTA updates, dus enige probleem is soms geen verbinding om voor te verwarmen. Ik rijd elke ochtend om iets voor 6 uur weg en als het goed is, is het laden zo ingesteld dat ie vlak daarvoor vol zit. Alleen omdat ik gisteren met een te volle accu begon, was het laden nu vermoedelijk al rond 3 uur klaar.

Kortom, vaak nog warm door laden (weet niet of dat genoeg is om ruit ijsvrij te houden), meestal kan ik 25 minuten van te voren voor gaan verwarmen (als de wifi werkt), maar... ik blijf het wel opvallend vinden dat het blijkbaar normaal is dat de voordeuren niet openen met ijs op de ramen :)

Met het laden zal enkel je accu warm zijn niet de cabine daarvoor moet je toch echt de climate aanzetten.
 
  • Informative
Reactions: EelkoV
De wagen staat in de werkplaats voor het herstellen van wat krassen. In 3 dagen heeft hij 1 km gereden en de typical is met 70km gedaald. Ik denk dat ze de verwarming laten op staan.
Ik heb die nu uit gezet met de app, maar vrees dat, als ze een deur open doen, de verwarming weer op slaat.
Bestaat er ook een werkplaatsstand?
 
De wagen staat in de werkplaats voor het herstellen van wat krassen. In 3 dagen heeft hij 1 km gereden en de typical is met 70km gedaald. Ik denk dat ze de verwarming laten op staan.
Ik heb die nu uit gezet met de app, maar vrees dat, als ze een deur open doen, de verwarming weer op slaat.
Bestaat er ook een werkplaatsstand?
Ik zou ze even bellen of ze hem in willen pluggen.
 
  • Like
Reactions: Phil V
Vanmorgen voor het eerst echt ijs op de ramen. Klopt het dat ik mijn auto niet meer in kan als er ijs op de ramen zit?
De deur kan pas open als het raam een beetje zakt, en dat gaat -blijkbaar- niet als er een beetje ijs op zit?
Beetje siliconenolie of talkpoeder op de rubbers?

Auto voorverwarmen is ook een optie, alleen blijkbaar juist met dit weer heeft de auto geen goed wifi signaal, dus niet bereikbaar voor de app.
Waarom de wifi niet gewoon uitzetten?

Edit:
Zonder werkende internet verbinding werken de genoemde optie als Jedlix of Dashboard immers ook niet.
 
  • Like
Reactions: EelkoV